AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #1 Skrevet 24. november 2016 Hvilket forhold har dere til vin ? Jeg drikker nok oftest vin i helgene,faller mest naturlig for meg. Ukedager synes jeg egentlig ikke noe om. Jeg jobber turnus,og kan ta meg et glass vi i uka om jeg jobber helga,men det er utrolig skjelden. Om sommeren er det oftere vin ute,på noen sommer kvelder. Ferier er det også litt mere vin,i påske,på hytte og sommeren. Jeg har en kjærste,som sier han er glad i vin. Vi koser oss med det i helgene sammen. Merker nå at jeg mister litt av kosen med det når jeg oppdager at han drikker det i uke dagene også. Nå ser jeg ofte når jeg er hos han,at han drikker vin hver kveld. Og det er da etter jeg har reist på jobb,på nattevakt. Jeg ser at det kan være 1-2 glass ca. Jeg føler at dette er noe han skjuler for meg,og det er noe jeg ikke liker. Flaskene blir ikke fjernet i skapet,men de er tomme og det ligger nye fulle flasker der. Jeg sjekker nå,flaskene. Jeg holder nå øye med dette,og det plager meg...... Kan ikke helt forklare hvorfor,men det har vel med at jeg føler kanskje det er et problem siden han prøver skjule dette. Og han har drikki vin i kopp,noe jeg tok han for,det likte jeg heller ikke. Skulle vel skjule for barna da. Jeg tenker er det noe du må ha,sliter du med å slappe av,er det noe som plager deg,må du ha for å sove,er det noe med oss som plager deg ??? Jeg har mange tanker. .... Han spørr meg om jeg ønsker et glass vin,når jeg har turnus fri i uka,jeg sier nei. Og det er kun for at jeg vil ikke nye,for jeg var at han da tar det selv også. Vi bor ikke fast sammen,jeg bor der i perioder når dt passer. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal ta dette opp ? På en allright måte,men dette plager meg. Så noe må jeg si om det etterhvert. Er det jeg som er sær og rar ? Og lite tolerant ? Hva tenker dere ?? Anonymkode: fae48...9a9
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #2 Skrevet 24. november 2016 Når jeg er hos kjæresten eller motsatt (avstandsforhold ca hver 2-3. Helg) så drikker vi alt i fra en flaske til en kartong med vin fordi det er digg Anonymkode: c5d56...82c
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #3 Skrevet 24. november 2016 Synes ikke vin er spesielt godt, så det blir kun når noen tilbyr meg et glass til maten. Anonymkode: 963a7...d7c
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #4 Skrevet 24. november 2016 Hvis det ikke er sosialt akseptabelt at jeg ikke kan slippe unna vindrikkingen så nipper jeg til et glass, men synes som oftest det er helt forferdelig. Shotter heller vodka for å si det sånn. Anonymkode: 36e45...704
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #5 Skrevet 24. november 2016 Jeg er glad i vin. Kan fint ta meg et glass på en tirsdag. Hvilken dag det er spiller veldig liten rolle selv om sannsynligheten er større for at jeg drikker i helgene. I utgangspunktet synes jeg ikke at ett glass er problematisk på en hverdag. MEN. Han prøver åpenbart å skjule det i og med at han heller det oppi en kopp. Og han har barn.(slik du fremstiller det virker det som det ikke er deres felles barn?) Da mener jeg man begynner å bevege seg i gal retning. Og det spiller forøvrig liten rolle hva andre tenker, det plager DEG. Du må prate med ham. Anonymkode: b02a8...732
miss Skrevet 24. november 2016 #6 Skrevet 24. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er glad i vin. Kan fint ta meg et glass på en tirsdag. Hvilken dag det er spiller veldig liten rolle selv om sannsynligheten er større for at jeg drikker i helgene. I utgangspunktet synes jeg ikke at ett glass er problematisk på en hverdag. MEN. Han prøver åpenbart å skjule det i og med at han heller det oppi en kopp. Og han har barn.(slik du fremstiller det virker det som det ikke er deres felles barn?) Da mener jeg man begynner å bevege seg i gal retning. Og det spiller forøvrig liten rolle hva andre tenker, det plager DEG. Du må prate med ham. Anonymkode: b02a8...732 Det som plager meg er nok at han sjuler det. Og gjør det etter jeg har reist. Og jeg har vel en følelse av at det er no en må ha på en måte..... Det liker jeg ikke ! Vi har ikke felles barn,har barn på hver vår kant. Det er jo ikke store mengder,det er snakk om..... Vanskelig å få tatt det opp,uten at han forstår jeg kontrollerer han. Det er jo det jeg gjør nå,sjekker flasker morgen etter. og vi bor ikke fast sammen.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #7 Skrevet 24. november 2016 Litt strengt? Et glas vin eller 2 når han kjeder seg alene hjemme er ingen krise. Anonymkode: aee22...667 1
Lanista1984 Skrevet 24. november 2016 #8 Skrevet 24. november 2016 (endret) Jeg er 31 og har levd "drømmen min" i den delen av militæret jeg ønsket å få komme til. Jeg drakk lite i starten frem til 27-28. Jeg jobbet og jobbet. Etter hvert, har jeg opplevd å like vin så raskt jeg har anledning. Det kan være psykisk. Men jeg nyter det uten å bli melankolsk eller nevneverdige tegn til at jeg misbruker. Vin og god mat er i mine øyne er en belønning jeg oftere og oftere belønner meg selv med. Kroppen holder seg fortsatt:) Endret 24. november 2016 av Lanista1984 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #9 Skrevet 24. november 2016 Syntes du virker litt hysterisk. Et glass eller to på en ukedag er da helt OK. Vil annslå at jeg drikker ca to flasker vin i uken. Det blir vel ti enheter alkohol og i øvre grense for hva som er anbefalt for damer. Ser ikke noe problem med det. Jeg lever ellers sunt og har en sunn livsstil. Man skal jo leve og kose seg litt også Anonymkode: d1d9a...a55 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #10 Skrevet 27. november 2016 Hvis han drikker vin hver kveld, og i tillegg skjuler det, så ville det nok plaget meg også. Jeg kan selv ta ett glass vin på en hverdag...kanskje 3-5 glass i uka ca. Det syns jeg er mer enn nok (men veldig kos, så jeg kommer ikke til å kutte ut vinen). Anonymkode: 7dc37...203
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå