Gå til innhold

Vises anmeldelser og henlagte saker på rullebladet/politiattest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For tre år siden ble jeg utsatt for en voldtektsanmeldelse som hevn fordi jeg avslørte utroskapen til han jeg datet.

Anmeldte ham for falsk anklage. Begge våre anmeldelser ble henlagt.

Han var rasende, og sa at han anmeldte meg for å "ødelegge" livet mitt.

Jeg har aldri fått noe godt svar, ikke engang fra politiet selv, om hva som kommer på en politiattest.

Jeg vil anta at henlagte saker ikke kommer på politiattesten (for det ville jo åpne opp for at hvem som helst kan ødelegge livet til hvem som helst med alle mulige anmeldelser), men tar jeg feil?

Er snakk om politiattest for å jobbe som lærer i grunnskolen.

Takknemlig for opplysende svar. :)

Anonymkode: 34de6...8ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har rent rulleblad.

Anonymkode: 65e10...951

Skrevet

Henlagte saker kommer ikke på rullebladet. 

Folk er idioter og rasshøl og anmelder alt fra bitchslapper de har fått fra folk de selv har ødelagt livet til, til naboer de bare ikke liker og vil skal flytte. 

Politiet er pliktig til å ta i mot alt dette idiotiet. Men henlagt er ferdig snakka. 

Anonymkode: 3ad43...5c0

Skrevet

Fun Fact: 

Sylvi Listhaug har et utall anmeldelser mot seg. Fra innvandringsaktivister. Alle henlagt.

Skulle dette havnet på rullebladet er nok Listhaug den i Norge med lengst rulleblad.

Anonymkode: 1efb0...5fa

Skrevet
På ‎24‎.‎11‎.‎2016 den 21.49, AnonymBruker skrev:

Henlagte saker kommer ikke på rullebladet. 

Folk er idioter og rasshøl og anmelder alt fra bitchslapper de har fått fra folk de selv har ødelagt livet til, til naboer de bare ikke liker og vil skal flytte. 

Politiet er pliktig til å ta i mot alt dette idiotiet. Men henlagt er ferdig snakka. 

Hva med besøksforbud (som ikke er brutt på noen som helst måte)? Vises sånt?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med besøksforbud (som ikke er brutt på noen som helst måte)? Vises sånt?

Nei, det er pålegg og ikke straff. Det vises bare om du har brutt det, fordi da får du straff. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er pålegg og ikke straff. Det vises bare om du har brutt det, fordi da får du straff. 

Er du sikker på dette? Selv om det er et pålegg, er det jo en reaksjon.

Jeg klaget på besøksforbudet, fordi det var latterlig og jeg hadde ikke planer om å ta kontakt engang.  Men jeg fikk aldri svar på klagen engang, selv om det stod at man har rett til å få prøvd en klage. Dette er nå fire år siden snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...