Gå til innhold

Hvordan ta dette opp uten å skape konflikt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Betrodde meg til en venninne jeg har hatt siden barndommen. Har slitt litt i ekteskapet, og trengte en å prate med. Ba henne om å holde dette for seg selv.

Det har hun ikke gjort :( Både mannen hennes og en felles venninne har tatt det opp med meg. At de hadde hørt jeg slet i ekteskapet. 

Jeg ble så skuffet. Satt langt inne å "utlevere" mannen og meg selv på den måten. 

Har jo lyst å nevne noe, men redd jeg kan skape litt konflikter. Bør jeg bare la det ligge?

Anonymkode: 81a41...4ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig skal du ikke være redd for å ta opp dette! Her er det jo henne som har gjort noe galt, ikke deg. Jeg hadde sagt på en rolig måte at når du fortalte henne dette så trodde du at dette forble mellom dere. Jeg syntes dette var forferdelig dårlig gjort av henne og hadde nok begynt å lure på hvor god venninne hun egentlig er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt forbanna! Dette er et tillits brudd og synes det er veldig dårlig gjort og si noe du har sagt i fortrolighet videre. Jeg ville sagt at jeg ble såret og spurt hvorfor hun gjorde det. Hun må jo forstå selv at det var feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er veldig skuffet. Valgte å prate med henne fordi jeg trodde jeg kunne stole på henne 100%. Når jeg sa at dette måtte bli mellom oss, følte jeg meg faktisk litt teit, fordi jeg trodde at det aldri kom til å skje :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig at du sier ifra til henne fordi det er altfor mange som henne som ikke klarer å bare holde ting for seg selv! Spesielt par, hvis dama får vite noe så kan du banne på at typen får vite det.. og omvendt. 

De kan hvertfall ha skikk nok til å spørre først om det er greit at de forteller det videre til noen utvalgte..ellers må folk begynne lære seg å holde på hemmeligheter... det har skjedd før hos mange av oss og jeg angrer på at jeg ikke sa ifra sist!

Anonymkode: c891e...9d1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du spesifikt har sagt til henne at dette er fortrolig og ikke skal fortelles videre, og hun så åpenlyst har fortalt det til sin mann og en felles venninne, så skal du selvsagt ta det opp med henne.

Å ikke ta opp slikt vil stemple deg som en dørmatte. Dette er det helt naturlig å si ifra om. 

Anonymkode: 77c5e...f8d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser for meg at du tar dette opp med henne og ber henne holde det for seg selv, noe hun ikke gjør og så går runden på nytt. Ikke forvent at andre skal holde på ting du ikke klarer å holde på selv.

Anonymkode: 03a1d...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supersol
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Betrodde meg til en venninne jeg har hatt siden barndommen. Har slitt litt i ekteskapet, og trengte en å prate med. Ba henne om å holde dette for seg selv.

Det har hun ikke gjort :( Både mannen hennes og en felles venninne har tatt det opp med meg. At de hadde hørt jeg slet i ekteskapet. 

Jeg ble så skuffet. Satt langt inne å "utlevere" mannen og meg selv på den måten. 

Har jo lyst å nevne noe, men redd jeg kan skape litt konflikter. Bør jeg bare la det ligge?

Dumpegrunn. Ikke en god venninne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...