AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #1 Skrevet 24. november 2016 Jeg og kjæresten har vært samboere i ca 6 år og har barn sammen. Vi skrev på begges navn og gav felles til alle i hver familie. Men for ett par år siden begynte søsteren hans å gi egne gaver til meg. Både jul og til bursdag. Første året jeg fant ut hun gjorde dette gav vi likevel felles gaver. Litt for å vise at hun ikke trengte gi meg noe eget og fordi vi allerede hadde kjøpt gave til henne. Men hun har fortsatt. Jeg gir gaver til 25 stk hvert år og har i grunn nok med de. Det er ikke slik at vi har noe god kontakt heller forresten. Vi snakker svært sjeldent sammen. Dette ble visst langt selvom dette i grunn ikke er en stor sak. Har kjøpt gave igjen i år men kan jeg bare slutte etter i år? Så får hun gi hvis hun har så lyst eller er det veldig slemt/urettferdig? Ser for meg at hun kan bli fornærma om jeg sier i fra om dette. Hun er fryktelig opptatt av gaver selv om hun snart er 40. Anonymkode: 7220b...617
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #2 Skrevet 24. november 2016 Må man pliktmessig gi gave tilbake når man får? Ellers er det her som ved de fleste problemstillinger, snakk sammen! Anonymkode: 8c9f5...75f 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #3 Skrevet 24. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Må man pliktmessig gi gave tilbake når man får? Ellers er det her som ved de fleste problemstillinger, snakk sammen! Anonymkode: 8c9f5...75f TS: nei man trenger kanskje ikke det? Jeg legger sikkert for mye i det. Tenker hun kan bli lei seg og skuffa.. Anonymkode: 7220b...617
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #4 Skrevet 24. november 2016 Fortsett nøyaktig som dere har pleid eller hvordan dere ønsker å gjøre det fremover, og ikke bry deg om hva slags gaverutiner hun har innesatt seg med. Anonymkode: ae331...45c
Sidsel Skrevet 24. november 2016 #5 Skrevet 24. november 2016 Men ditt navn står da på gaven som din mann gir søsteren sin? Da har du jo gitt gave tilbake! Jeg gir noen ganger en enkeltgave til familiemedlemmer som gir meg gave sammen med andre, har aldri tenkt på at den personen da "skylder meg" en gave fra bare den. Jeg har jo fått gave fra de sammen! Håper virkelig ingen familiemedlemmer føler at de skylder meg noe på den måten. 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #6 Skrevet 25. november 2016 Du bare slutter Anonymkode: cdb21...7a4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #7 Skrevet 25. november 2016 Jeg synes det er i seneste laget å ta opp dette nå. Men si tydelig i fra at dere ikke ønsker å få eller gi så mange gaver. Dere ønsker dere heller tid sammen, et hyggelig julekort, et bilde av familien eller noe annet som ikke koster så mye penger. Anonymkode: dcd68...3ad
calavi Skrevet 25. november 2016 #8 Skrevet 25. november 2016 Jeg ville kuttet ut den ekstragaven og kun gitt "fellesgave" ja. Blir jo for teit å måtte kjøpe to gaver til både jul og bursdag...
Strikkemamsen Skrevet 27. november 2016 #9 Skrevet 27. november 2016 Du kan kjøpe billigere felles og gi en liten utenom eller bare si at dere har ikke økonomi til å gi så mange så dere reduserer gaver hos flere og gir felles fra nå av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå