Lanista1984 Skrevet 24. november 2016 #1 Skrevet 24. november 2016 (endret) Om ikke lenge, noen generasjoner, vil de se på oss slik vi ser på 16-1700-tallet. De vil riste på sine hoder og gå hjem til sin høyteknologiske verden. Fordi vi tilhører de siste generasjoner som har en stor andel aktivt troende. Og også de siste generasjoner med ytterliggående religiøse. Jeg personlig, har stor respekt for kristne, fordi jeg kommer fra et kristent land og har smakt på det å forsvare noe fra oss tusen mil unna i en ørken eller fjellområder. Sett det ufattelige for oss som lever nå. Jeg håper, og vet, at dette ikke vil bli fremtiden. Dette som er så unaturlig for oss mennesker om vi ikke lot oss forville til å bare tro. For når man kan tro kan man hate. De som ikke tror, kan man hate sterkt. En gammel historie. (Dette er jo selvfølgelig fra IS sin kamp mot den andre siden av Islam. Og langt mer komplekst, enn bare en link.) Jeg vet at religionene Islam og Kristendommen egentlig står uten skyld. Når alt kommer til alt. Men før vi stopper å være aktivt og sterkt troende, vil aldri ytterfløyene vike. Vanskelig å forklare. Spør meg i 2116. Når Islam er på kne slik Kristendommen er i dag. Det nærmer seg slutten. Bare 70-90 år til med en enorm voldseksplosjon. Også i Europa, troligvis. Så stilner det. Sakte. Slik historien har vist oss gang på gang. Først da, kan vi bla opp i de gode bøkene på nytt og lese fra starten av. Jeg vet ikke hva som kommer etter I-pad. Eller etter 3D-TV. Men på ett eller annet, vil de en dag i fred, lese "det skjedde i disse dager.." Og muslimer og kristne vil diskutere religion som sjakk. Men fortsatt ikke uten håp og ydmykhet for alt vi ikke vet. Men fortidens brente kors og dagens brente barnesko, vil tilhøre en historie verdt å lese. Endret 24. november 2016 av Lanista1984
Lanista1984 Skrevet 24. november 2016 Forfatter #2 Skrevet 24. november 2016 (endret) 4 timer siden, Lanista1984 skrev: Om ikke lenge, noen generasjoner, vil de se på oss slik vi ser på 16-1700-tallet. De vil riste på sine hoder og gå hjem til sin høyteknologiske verden. Fordi vi tilhører de siste generasjoner som har en stor andel aktivt troende. Og også de siste generasjoner med ytterliggående religiøse. Jeg personlig, har stor respekt for kristne, fordi jeg kommer fra et kristent land og har smakt på det å forsvare noe fra oss tusen mil unna i en ørken eller fjellområder. Sett det ufattelige for oss som lever nå. Jeg håper, og vet, at dette ikke vil bli fremtiden. Dette som er så unaturlig for oss mennesker om vi ikke lot oss forville til å bare tro. For når man kan tro kan man hate. De som ikke tror, kan man hate sterkt. En gammel historie. (Dette er jo selvfølgelig fra IS sin kamp mot den andre siden av Islam. Og langt mer komplekst, enn bare en link.) Jeg vet at religionene Islam og Kristendommen egentlig står uten skyld. Når alt kommer til alt. Men før vi stopper å være aktivt og sterkt troende, vil aldri ytterfløyene vike. Vanskelig å forklare. Spør meg i 2116. Når Islam er på kne slik Kristendommen er i dag. Det nærmer seg slutten. Bare 70-90 år til med en enorm voldseksplosjon. Også i Europa, troligvis. Så stilner det. Sakte. Slik historien har vist oss gang på gang. Først da, kan vi bla opp i de gode bøkene på nytt og lese fra starten av. Jeg vet ikke hva som kommer etter I-pad. Eller etter 3D-TV. Men på ett eller annet, vil de en dag i fred, lese "det skjedde i disse dager.." Og muslimer og kristne vil diskutere religion som sjakk. Men fortsatt ikke uten håp og ydmykhet for alt vi ikke vet. Men fortidens brente hekser og dagens brente barnesko, vil tilhøre en historie verdt å lese. Hæ? Hvorfor siterte jeg meg selv? Jeg har ikke gjort det... Endret 24. november 2016 av Lanista1984
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #3 Skrevet 27. november 2016 På 24. november 2016 den 17.20, Lanista1984 skrev: Hæ? Hvorfor siterte jeg meg selv? Jeg har ikke gjort det... Sikkert et spøkels som gjorde det. Anonymkode: 4bd23...de8
Lanista1984 Skrevet 27. november 2016 Forfatter #4 Skrevet 27. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sikkert et spøkels som gjorde det. Anonymkode: 4bd23...de8 Kan det ha vært det, tror du? De er jo så utrolig lite teknologiske. Flesteparten er fra 1700-tallet, liksom.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #5 Skrevet 27. november 2016 14 minutter siden, Lanista1984 skrev: Kan det ha vært det, tror du? De er jo så utrolig lite teknologiske. Flesteparten er fra 1700-tallet, liksom. Helt klart! Finnes teknoskole for spøkelser, så de er nok litt mer teknologiske enn du tror. Anonymkode: 4bd23...de8
Lanista1984 Skrevet 27. november 2016 Forfatter #6 Skrevet 27. november 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt klart! Finnes teknoskole for spøkelser, så de er nok litt mer teknologiske enn du tror. Anonymkode: 4bd23...de8 Er du sikker? Det hadde vært kult om det stemte. Jeg trenger en Caspar på skulderen når jeg spiller GTA5. Jeg skal ta en dusj. bli med?
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #7 Skrevet 27. november 2016 Du har rett i at særlig kristne vil bli forfulgt, hetset og mobbet. I større grad enn idag. Folk tar muslimenes side - selv om vi vet hvilken religion som er mest krigersk, som sørger for mest elendighet av de to.. Kristendommen tok et oppgjør med islam for mange år siden. Korstogene, heter det. Muslimer myrdet tusenvis, torturerte, ødela.. Kristne stod ikke og så på det lenger. Det kan ikke skje idag, ateistene står i veien. Istedet blir kristne sett ned på, som annenrangsborgere, selv i Norge. Norge vil bli islamisert og alt vil gå til helvete, med mindre vi endrer tendensen IDAG. Anonymkode: 6a8e9...9a3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå