Gå til innhold

Venninne som trener men er like dvask.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor blir hun ikke stram? Er det slik at slike ting er bestemt ene og alene av gener? Mange som trener mye blir jo muskuløse og stramme, hun ser like dvask ut?

Anonymkode: 4c3df...9ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på intensitet, mengde og kosthold. 

Anonymkode: 5040c...f39

• Liker 8
Skrevet

Er hun veldig blek? Selv er jeg ganske blek(gener) og muskler ser derfor ikke definert ut på kroppen uansett som jeg trener 3-4 ganger i uka og er i ganske god form :) Når jeg har på klær så ser man at jeg er noenlunde trent, men ikke når jeg går i shorts, er naken, eller i badetøyet 

Anonymkode: 11b83...67a

Skrevet

Hun er nok ikke dvask, men har en annen fordeling av kroppsfett enn noen som er naturlig tynne eksempelvis.

Hun er nok like trent som deg og andre som trener like mye, og har like god helse. Kanskje bedre med tanke på at hun ikke slanker seg til døde for å miste mest mulig fett.

Anonymkode: 40a19...a57

• Liker 3
Skrevet

Trener hun styrke da? Kanskje hun ikke trener hardt.

Anonymkode: 17f4f...a52

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er nok ikke dvask, men har en annen fordeling av kroppsfett enn noen som er naturlig tynne eksempelvis.

Hun er nok like trent som deg og andre som trener like mye, og har like god helse. Kanskje bedre med tanke på at hun ikke slanker seg til døde for å miste mest mulig fett.

Anonymkode: 40a19...a57

Det er ikke noe som heter naturlig tynn. 

Anonymkode: 5e72b...d4d

• Liker 4
Skrevet

Man får ikke masse muskler og lite fett med en gang man begynner å trene. Noen får det aldri fordi de ikke trener riktig.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er hun veldig blek? Selv er jeg ganske blek(gener) og muskler ser derfor ikke definert ut på kroppen uansett som jeg trener 3-4 ganger i uka og er i ganske god form :) Når jeg har på klær så ser man at jeg er noenlunde trent, men ikke når jeg går i shorts, er naken, eller i badetøyet 

Anonymkode: 11b83...67a

Har det virkelig så voldsom innvirkning, tror du? Selv om mange føler at litt smådvaskhet ser bedre ut når de har farge på kroppen, og folk som deltar i fitnesskonkurranser bruker mange lag selvbruning for å fremheve, så kan man fint se muskeldefinisjon på bleke kropper. Jeg er så blek at jeg ser 50% etnisk spøkelse ut, og har tydelig muskeldefinisjon.

Sånn for øvrig er det oppsiktsvekkende mange på dette forumet som skriver om venninner de har inntrykk av gjør ditt og datt, og lurer på hvorfor de ikke får resultater. For det første er vel ikke det så mye å lure på for andre enn venninnene selv, og, hvorvidt man får definerte muskler har så mye med andre faktore enn hvor mye man trener, slik noen forblir mystisk overvektige selv om TS er helt sikker på at personen spiser like mye som en selv.

Ja, hvor godt man responderer på trening avhenger av gener, men det er en hel masse faktore som kan hjelpe på eller forhindre fremgang. Hva man spiser, hvor mye, hvordan man trener, hvor hardt.

• Liker 7
Skrevet

Det tar tid å få resultater. Dessuten kommer det an på hvordan hun trener, om hun trener hardt nok, og hvordan kostholdet hennes er.

• Liker 1
Skrevet

Det er null poeng i å trene, hvis du spiser 5 kebaber daglig! Kosthold har mye å si hvis du vil stramme opp kroppen, for å stramme opp kroppen må du ned i fettprosent.

• Liker 1
Skrevet

Føler dette kunne handlet om meg.

Anonymkode: b62e5...2a5

Skrevet
9 timer siden, Troll! skrev:

Det er null poeng i å trene, hvis du spiser 5 kebaber daglig! Kosthold har mye å si hvis du vil stramme opp kroppen, for å stramme opp kroppen må du ned i fettprosent.

Hvis man skal kverulere, og det skal jeg visst (:fnise:), er det jo hvis man spiser fem kebaber om dagen (er det fysisk mulig? Er det noen som gjør det? ), virkelig nødvendig å trene - eller, for å si det på en annen måte, hvis man spiser mye dårlig mat, er jo trening det som kan begrense noe av skaden man gjør med et elendig kosthold.

Jeg skjønner jo hva du mener, og for å få synlige resultater er det jo, som jeg selv skrev lenger opp, viktig å spise rett, og i rette mengder - og man kan ikke bare trene vekk et helt elendig kosthold. Men dette underforumet, og mange kvinner (og menns) mentalitet er så preget av "alt eller ingenting"-tankegang der folk enten spiser sunt, passer på makronæringsstoffer og trener systematisk, eller gir faen og holder sofaen med potetgullposen, at det spesielt nå som vi går mot førjulstid, der mange unner seg mer mat, og mer usunn mat, er greit å huske på at man kan være dvask, men ha god helse. Venninna TS nevner kan være i god fysisk form, som i at hun er sunn og frisk og har en kropp som fungerer fint i hverdagen, selv om hun ikke ser så trent ut.

Det er vel nesten alltid noe poeng i å trene/være i aktivitet, uavhengig av hva man spiser. ;)

• Liker 7
Skrevet
9 timer siden, Troll! skrev:

Her er jeg veldig uenig med deg. Jeg er enig med Hot mess i at det er spesielt viktig å trene om du spiser 5 kebaber om dagen. Alle har godt av mosjon, og spesielt oss som er på den tykke siden kan nyte økt livskvalitet med økt styrke.

Trening handler ikke kun om å se bra ut rett forfra i et speil.

Anonymkode: 73b2c...beb

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er jeg veldig uenig med deg. Jeg er enig med Hot mess i at det er spesielt viktig å trene om du spiser 5 kebaber om dagen. Alle har godt av mosjon, og spesielt oss som er på den tykke siden kan nyte økt livskvalitet med økt styrke.

Trening handler ikke kun om å se bra ut rett forfra i et speil.

Anonymkode: 73b2c...beb

Nå er målet til Ts å gå ned i vekt, hvis hun spiser 5 kebaber om dagen så er det ikke poeng i å trene (ja, trening er viktig uansett), men hun vil ikke klare å gå ned i vekt. Spiser hun sunt og ligger i kaloriunderskudd vil hun likevel gå ned i vekt uten å trene. Kosthold er 70%  og trening 30%. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler dette kunne handlet om meg.

Anonymkode: b62e5...2a5

Haha, jeg hadde akkurat samme tanke. For min del spiser jeg nok fremdeles for mye karbohydrater(kcal generelt) til at fettprosenten har gått nok ned til at jeg ser fit ut, men om man tar et tak på armer og ben hos meg er det ikke så mye tvil om at jeg har trent beinhardt i snart ett år. 

Anonymkode: c7343...bcc

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir hun ikke stram? Er det slik at slike ting er bestemt ene og alene av gener? Mange som trener mye blir jo muskuløse og stramme, hun ser like dvask ut?

Anonymkode: 4c3df...9ed

Klager hun mye over dette selv, eller er det tanker du gjør deg?

Bare lurer, siden jeg synes det er litt spesielt å være opptatt av hva slags treningsresultater venninner har eller ikke har, og deres dvaskhet/stramhet.

Anonymkode: 27d8c...fd5

• Liker 4
Skrevet

Kanskje hun har en del løs hud. Det har jeg, og selv når jeg trente MYE over flere år så så jeg ikke veldig trent ut.

Skrevet
2 timer siden, Apekatten skrev:

Nå er målet til Ts å gå ned i vekt, hvis hun spiser 5 kebaber om dagen så er det ikke poeng i å trene (ja, trening er viktig uansett), men hun vil ikke klare å gå ned i vekt. Spiser hun sunt og ligger i kaloriunderskudd vil hun likevel gå ned i vekt uten å trene. Kosthold er 70%  og trening 30%. 

Det er snakk om VENNINNEN 

Anonymkode: 50385...9c2

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke alle som "trener", som trener så veldig hardt heller da.

Anonymkode: 6922c...6aa

• Liker 2
Skrevet

Det kan være det har skjedd endringer på kroppen til venninnen din selv om de ikke synes utenpå for andre. Synes det er så uheldig med utseendefokus når det gjelder trening- tenk så fint om man kunne flytte fokus over mer på hva kroppen kan klare enn hvordan den ser ut!

Anonymkode: 5235d...b90

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...