AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #1 Skrevet 24. november 2016 Jeg har nå gått på aap i 3 år. Nå er jeg ikke i behandling men har fortsatt depresjon og angst diagnose. Min drøm inkluderer kunder. Men siden jeg kan av og til ha perioder der jeg trenger fri. Så har jeg nå ikke kunne fortsette pp arbeidspraksiss fordi sjefen ikke tør å stole på at jeg møter opp når kunde er oppført på meg. Men jeg tenker at hvis jeg starter for meg selv. Får mindre prestasjons angst pga er min egen sjef. Men kan man starte for seg selv med lite arbeidsevne? Blir nav å godta det? Ser for meg kanskje to dager i uken med kunder. Også jobbe med markedsføring de andre dagene. For å få større kundegruppe. Noen som har erfaring med å aap eller delvis uføre og jobbe for seg selv? Hvor mye/lite kan man tjene? Anonymkode: e9e3b...fbe
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #2 Skrevet 24. november 2016 Dette må du diskutere med NAV. Anonymkode: 99cef...723
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #3 Skrevet 24. november 2016 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette må du diskutere med NAV. Anonymkode: 99cef...723 Ja det skal jeg. Men lurer på om noen har noen erfaringer å komme med. Anonymkode: e9e3b...fbe
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #4 Skrevet 24. november 2016 Jeg har 50 % uføretrygd og driver ENK. Hvor mye du kan tjene beregnes ut i fra tidligere arbeid og har ikke noe å gjøre med om du driver for deg selv nå du har innvilget uføretrygd. Bare vær obs på at det å starte og drive for seg selv innebærer veldig mange ubetalte timer. i hvert fall i starten. Så om du ikke klarer å jobbe fullt (og vel så det), så vil det antagelig ta lang tid før du behøver å bekymre deg over at du overskrider det du har "lov" å tjene og det du faktisk vil tjene. Dessuten er det nye regler, så om du tjener mer enn forventet, så kan du fremdeles beholde uføretrygden, men du vil få redusert utbetalinger. Anonymkode: 17261...71c 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #5 Skrevet 25. november 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nå gått på aap i 3 år. Nå er jeg ikke i behandling men har fortsatt depresjon og angst diagnose. Min drøm inkluderer kunder. Men siden jeg kan av og til ha perioder der jeg trenger fri. Så har jeg nå ikke kunne fortsette pp arbeidspraksiss fordi sjefen ikke tør å stole på at jeg møter opp når kunde er oppført på meg. Men jeg tenker at hvis jeg starter for meg selv. Får mindre prestasjons angst pga er min egen sjef. Men kan man starte for seg selv med lite arbeidsevne? Blir nav å godta det? Ser for meg kanskje to dager i uken med kunder. Også jobbe med markedsføring de andre dagene. For å få større kundegruppe. Noen som har erfaring med å aap eller delvis uføre og jobbe for seg selv? Hvor mye/lite kan man tjene? Anonymkode: e9e3b...fbe Så du har tenkt å jobbe full tid som selvstendig næringsdrivende, samtidig som du mottar uføretrygd eller aap. Hmm... her er det noe som skurrer. Anonymkode: dfbed...9ac 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #6 Skrevet 25. november 2016 ^ nei jeg blir å kanksje i starten ha 3 kunder i uka. Så maks 6 timer i uken. Så tenkte å bruke resten av arbeidsevnen til å markedsføre for å få flere kunder. Blir å kanskje være 50% ufør. Jeg skal ikke snylte på staten eller lure noen! Anonymkode: e9e3b...fbe
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #7 Skrevet 25. november 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Så du har tenkt å jobbe full tid som selvstendig næringsdrivende, samtidig som du mottar uføretrygd eller aap. Hmm... her er det noe som skurrer. Anonymkode: dfbed...9ac Jeg er ikke TS, men som du sikkert vet så er det ikke antall timer,men utbetalt lønn som gjelder når man har innvilget uføretryg. Dvs. at om man tjener 50.000 kr timen kan man kanskje jobbe 1 time i md, men om man tjener 100 kr timen så er det dertil antall timer en kan jobbe. Sånn er systemet! Anonymkode: 17261...71c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå