Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt tilbudt å bli med i en medisinsk studie. Dette medfører noen besøk på sykehuset for å ta diverse prøver, 1-2 ganger i måneden. Det tar ca 2 timer hver gang, og da blir jeg vekke fra jobb i litt over 2 timer.

Er dette fraværet dekket på samme måte som vanlige legebesøk eller må jeg avspasere for den tiden jeg er vekke?
En studie er jo frivillig, så i utganspunktet er jeg forberedt på at jeg ikke får lønn mens jeg er vekke fra jobb. Samtidig får jeg medisinsk oppfølging som jeg uansett ville trengt pga helsetilstanden min. Studien gjør bare at jeg kanskje blir vekke en gang eller to mer fra jobb enn hvis jeg hadde fått oppfølging av fastlege... 

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplyser du om hvem som er arbeidsgiveren din, skal jeg sende vedkommende en mail og spørre for deg. Da får vi et klart svar, og ikke bare synsing om hvordan andre arbeidsgivere har vurdert dette. 

Eller kanskje du selv skal ta og snakke med arbeidsgiver? 

Anonymkode: 864ec...3ab

• Liker 3
Skrevet

Haha, ventet på første frekke svar og det trenger man jo ikke vente lenge på her inne. 
Klart jeg skal sjekke med arbeidsgiver etterhvert. Men jeg har ikke så lyst til å fortelle sjefen at jeg kanskje skal være med i en medisinsk studie før jeg vet om jeg får plass. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke erfaring med medisinks studie, men min arbeidsgiver er ekstremt fleksibel, så det hadde ikke vært noe problem for meg nei. Men det hjelper vel kanskje ikke deg så mye?

Skrevet

Sikkert svar får jeg jo bare fra sjefen. Men var så nysgjerrig på andre sine erfaringer, så takk for svar :)
Jeg jobber i en veldig fleksibel bedrift, men har en mindre fleksibel leder. Derfor er jeg forberedt på både positivt og negativt svar. Men det ser ut til at jeg kan få timer tidlig eller sent på dagen da, så jeg klarer kanskje å få det til bare ved hjelp av vanlig fleksitid :D

Skrevet
3 minutter siden, Tøsen skrev:

Haha, ventet på første frekke svar og det trenger man jo ikke vente lenge på her inne. 
Klart jeg skal sjekke med arbeidsgiver etterhvert. Men jeg har ikke så lyst til å fortelle sjefen at jeg kanskje skal være med i en medisinsk studie før jeg vet om jeg får plass. 

Og får du plass, men ikke fri med eller uten lønn, så skal du lage problemer for dem som velger ut hvem som skal få være med i studien? Tenk på all den tiden de legger ned og at de da bruker av penger de kunne brukt til forskning og ikke til administrasjon. Melder du deg av etter å ha fått plass, så må de tilbake i bunken og finne en ny og tiden går. 

Synes denne tankegangen din er respektløs overfor oss som sitter med forskning og overfor de knappe midlene forskere har til rådighet. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og får du plass, men ikke fri med eller uten lønn, så skal du lage problemer for dem som velger ut hvem som skal få være med i studien? Tenk på all den tiden de legger ned og at de da bruker av penger de kunne brukt til forskning og ikke til administrasjon. Melder du deg av etter å ha fått plass, så må de tilbake i bunken og finne en ny og tiden går. 

Synes denne tankegangen din er respektløs overfor oss som sitter med forskning og overfor de knappe midlene forskere har til rådighet. 

Jeg har ikke trengt å svare ja eller nei til plass i studien ennå. Jeg har en uke på meg, og får snakket med sjefen før svarfrist. Dette handler ikke bare om lønn eller ikke, men om han synes det er ok at jeg får økt fravær en stund fremover. Jeg har jobbet med forskning selv, så jeg har all respekt for studien, og derfor skal jeg sjekke slike ting før jeg eventuelt takker ja. 

Ha en flott dag videre :)

Skrevet

Jeg vil ikke tro arbeidsgiveren din dekker det all den tid det er helt frivillig, men det er selvfølgelig bare arbeidsgiver som kan svare på. 

Anonymkode: 2374a...f04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...