Gå til innhold

Mistet pass

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Arbeidsgiveren min har kastet bort passet mitt.

Jeg leverte det i forbindelse med en jobb jeg skulle til i russland. Arb.giver sendte dette til et annet firma som skulle søke visum for alle oss som skulle dra på jobb i russland.

Et pass er jo personlig eiendom og jeg vet at man ikke skal overgi dette til andre. Men min arb.giver skulle jeg mene å kunne stole på. Det gikk lang tid før vi hørte noe mer , men plutselig var dagen der hvor vi skulle reise. En uke i forkant var jeg på plass og skulle få ut passet mitt igjen. Men da kunne ikke arb.giver finne dette. Det endte med at jeg måtte få meg nytt, noe som dei da fikset, og betalte i ettertid.

Er ikke dette litt rart av en seriøs arb.giver inne oljevirksomheten???

Begynner å lure på om det er uttro ansatte som kanskje har sett sitt snitt i å stjele dette for å ta det i bruk på et eller annet vis.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo være at det bare er et uhell. ;) Sånn kan skje. Det er selvsagt beklagelig, men det kan skje.

Skrevet

Selvsagt kan det være et hendig uhell, men sånn som verden er kan det like godt være en utro ansatt. Rapporter det videre opp i systemet til du treffer på noen som vil høre, for det er en alvorlig "tabbe" å gjøre! Det er personlige dokumenter som et firma har rotet bort, og således kan du også anmelde forholdet til politiet. I og med at du har fått dekket nytt pass tviler jeg på at det har noe å si, annet enn at firmaet får en dask på fingrene av onkel blå, og evnt. at en utro ansatt blir spylt ut. Jeg hadde ialleafll krevd at noen hadde blitt stilt til ansvar!

Skrevet

Bør meldes fra til politiet at passet er borte, mht evt misbruk fra andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...