Gå til innhold

Trygge afganske barn eller sadistiske overgripere. Hvem bør vi prioritere?

Anbefalte innlegg

Gjest Frøyahjerte
Skrevet (endret)

Jeg setter herved to minoriteter opp mot hverandre. Det er ikke trygt å sende barn og unge til Afghanistan, men Lysthaug og co gjør det likevel. Jeg synes heller vi skal sende navlebeskuende sadister som synes det er greit å bidra til å ødelegge barns fysiske og psykiske helse, for noen skarve napp i løken, ut av landet (øde øy kanskje?). Jeg tenker på "The dark rom". Hos tilsynelatende voksne mennesker kan vi trossalt forvente et minimum av mentaliseringsevne Hva mener dere?

Endret av Frøyahjerte
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke krig i Afghanistan. Hvorfor ikke sende tilbake både ankerbarn og sadistiske psykopater? 

Anonymkode: fc4b2...dae

Skrevet
4 timer siden, Frøyahjerte skrev:

Hvorfor mener du vi heller bør bruke 25-30 milliarder kroner på å gi de ca 6000 afghanerene som har kommet hit asyl, enn å hjelpe de ca 4 millionene som ikke hadde råd til å reise lenger enn til nabolandene med å bygge opp livene sine når de flytter tilbake?

Anonymkode: 5b287...0d5

Gjest Frøyahjerte
Skrevet

Vi undergraver blant annet barn og unge sin rettsikkerhet og bryter FN barnekonvensjon slik situasjon er nå. Jeg mener vi bør hjelpe både her og i nærområdet. Det har vi penger til om vi vil prioriterer det. Sakens kjerne var at om vi ønsker et tryggere samfunn så kan vi heller sende vekk mennesker som allerede ødelegger barn ved å misbruke dem på så grufulle vis at barna selv statistisk sett senere i livet selv havner kriminell løpebane eller vil slite tungt psykisk. Det koster nemlig samfunnet mye penger, og det Kun og alene fordi en og annen dust der ute tenker med tissen, og glemmer hodet og hjertet i samhandling med barn. Pedofile overgripere sin rettsikkerhet virker allerede til å være mer vernet og jeg synes det er absurd. Jeg forstår det ikke er gjennomførbart, det var en tenkt tanke uten videre dyp refleksjon. Dette er jo forum for skråblikk og generaliseringer, så ville provosere litt. You see?

Skrevet
1 time siden, Frøyahjerte skrev:

Vi undergraver blant annet barn og unge sin rettsikkerhet og bryter FN barnekonvensjon slik situasjon er nå. Jeg mener vi bør hjelpe både her og i nærområdet. Det har vi penger til om vi vil prioriterer det.

Så da skal vi bruke 50-60 milliarder? Hvorfor ikke bruke alle de pengene på de 4 millionene i stedet for å bruke halvparten på de ca 6000 som har hatt råd til å reise hit? Selv 60 milliarder er ikke så mye når det skal deles på 4 millioner. Det er sannsynligvis mer enn en millon barn blandt dem som har det minst like ille som dem Norge sender tilbake.

Hvor vil du kutte i statsbudsjettet for å få råd til det? Vil du hjelpe alle de ca 60 millionene som er på flukt rundt om i verden like mye? Hvis ikke, hvilke vil du ofre? Det virker ikke som du er i nærheten av å se det store bildet.

Gjest Frøyahjerte
Skrevet (endret)

Jeg tror det er lettere å kontrollere at pengene går til de formål de er ment for innenfor Norges grenser. Veldedighet utenfor Norges grenser er fint det også. Til elementære behov og utdanning osv. Jeg har ikke skrevet noe om å redde 60 millioner mennesker. Vi kan f.eks bruke noen av de milliardene vi tjener på krig til å i det minste bidra til å bygge opp noe av det vi har vært med på å ødelegge. Vi kan også slutte med skattelette for de rikeste. Samt send de overnevnte bøllene du overser som egentlig innlegget handlet om til "Langtvekkistan", så sparer vi noe milliarder på terapi til potensielt fremtidige offer, og for de allerede mest traumatiserte barna som har vært offer for de verste overgriperne. De ender meget mulig-på NAV fordi de ikke fikser hverdagen (det koster staten en del penger), samt for pengene vi bruker på rettsaker og fengselopphold til de "tenke med tissen, glemme hodet og hjertet mennene". Jeg er fullt klar over at jeg ikke er i kløpper i makroøkonomi, ei heller immigrasjon. Hvilke kilder henter du tallene fra?

Endret av Frøyahjerte
Skrevet

Nyhetene er fulle av saker om innvandrere som svindler staten og samfunnet, så så veldig enkelt er det tydeligvis ikke i Norge heller. Det er så ufattelig mye dyrere å hjelpe i Norge at det ikke er noen som helst sjanse for at det er mer effektivt å gjøre det her. Jeg vet du ikke har skrevet noe om 60 millioner mennesker, det er derfor jeg gjør det. Jeg synes ikke det er akseptabelt å ignorere det utrolig store antallet mennesker som er i en mye dårligere situasjon enn dem som har råd til å reise hit.

Vi tjener ingenting på krig, det er svindyrt. Det er selvsagt ikke derfor vi gjør det. Reduksjonen i formueskatt har så vidt jeg husker vært på ca 4 mrd i året, og en god del av den har gått til vanlige pensjonister som har litt likningsformue fordi de har spart hele livet. Det er ganske få søkkrike i Norge, men veldig mange med litt sparepenger, og de betaler derfor en stor del av pengene som kommer fra formueskatten. Det er lite sammenliknet med de kostnadene som innvandringen medfører.

Jeg overså pedofil-forslaget ditt fordi det er håpløst. Hvilket land skulle ønske dem? Og hvor dårlig reklame tror du det vil være for Norge når verdenspressen begynner å skrive om at vi bestikker politikere i fattige land for å kunne sende slike mennesker dit? Det er den eneste måten det ville blitt akseptert av politikerene i et land.

SSBs innvandringsregnskap er godt kjent, og jeg googlet for å finne ca antall afghanere som har kommet. Etter det er det bare å ta hensyn til afghanere er noe dyrere enn snittet og gange opp.

Gjest Frøyahjerte
Skrevet

Takk for svar. Jeg vil utfordres. Endog jeg går ikke rundt og hater pedoer, etter hva jeg har skjønt handler det om alt fra at hjernen kan være noe annerledes bygd opp til at det er en psykisk sykdom. Ikke godt å si. Det som gjør meg fly forbanna er at voksne mennesker utøver maktmisbruk mot barn med seksualisert vold. Det kan føre til sår på sjela resten av livet for  mange av barna og det koster jo samfunnet mye penger ift skadevirkningene de får. Jeg undres hvor afganske barn sin rettsikkerhet har blitt av, vi følger jo etter hva jeg har skjønt ikke FN barnekonvensjon. Slår på nyhetene, også hører vi om fyren som anker etter å ha mishandlet småbarn i 15 år. Hvorfor skal han ha så mye rettigheter? fordi han er voksen? god til å snakke for seg? Privilegium  norsk? Djevens advokat i ryggen? Er det slike endelange rettsaker til slike folk MINE skattepenger går til, å Gud bevare meg vel om noen er slemme mot mine barn, da er jeg vel jeg som ender i fengsel til slutt😂 Afgansk barn som ikke kan noe for foreldras kanskje dårlige valg? Det rapportes fra Afganistan at det ikke trygt å være der. Hvor ble det av DERES rettsikkerhet? Min kanskje noe flåsete tanke var å sende de verste overgripere til et utrygt sted. Nei, for all del ikke til et sted der de kan gå bananas på sivile mennesker og verste fall barn i mindre heldigstilte land enn  Norge. Huff!  SV og RV og enkeltpersoner kritiserer jevnlig Norge for at vi tjener mange milliarder på salg av krigsmateriell, også til land der menneskerettigheter står svakt. Derfor undres jeg om vi er medskyldige i at folk er på flukt i utgangspunktet og at vi må ta konsekvensen av det. Altså ta i mot og integrere godt. Ikke flere enn vi kan håndtere og ikke svindlere osv, men i det minste barn og unge. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...