Gå til innhold

Noen som har hatt lungebetennelse uten smerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kontakt med lege altså og står på antibiotikakur, så ja. Men bare lurer på om noen her inne har hatt lungebetennelse uten å ha hatt smerter i brystet? Jeg får smerter av og til, men de er ikke der hele tiden. Det bare stikker til liksom plutselig og ikke hver gang jeg puster eller hoster. 

Anonymkode: 040c2...c98

Skrevet

Jeg hadde mest surkling og problemer med og puste. Fikk veldig nedsatt lungekapasitet. Kan ikke huske jeg hadde noe særlig smerter, bare høy feber og dårlig allmenntilstand.

Anonymkode: 085d6...c11

• Liker 2
Skrevet

Smerter og ubehag ved lungebetennelse kommer helt an på hvilken type lungebetennelse du har, og hvor i og hvor mye av lungene som er angrepet av infeksjonen.

Anonymkode: 005bd...93b

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde mest surkling og problemer med og puste. Fikk veldig nedsatt lungekapasitet. Kan ikke huske jeg hadde noe særlig smerter, bare høy feber og dårlig allmenntilstand.

Anonymkode: 085d6...c11

Samme her. 

Anonymkode: 571bf...6b2

• Liker 2
Skrevet

Opplevde ikke lungebetennelsen som smertefull, men kjente "noe" på innpust, diagnostiserte meg selv, dro på legevakten og ble rett innlagt. Så var bare feber og ræva allmentilstand, mer som en influensa enn lungebetennelse.

• Liker 1
Skrevet

Har aldri hatt smerter ved lungebetennelse. Har sikkert hatt det 10-15 ganger.

Anonymkode: 84f00...ef5

• Liker 1
Skrevet

Takk dere! :) Som sagt står jeg på antibiotika, men jeg hadde ikke begynt å hoste så mye da jeg var hos legen på tirsdag. I dag er han ikke på jobb. Jeg hoster veldig mye i dag og føler av og til at jeg nesten drukner i all slimet fra lungene, men får nok tak i han i morgen. Jeg må sikkert bytte antibiotika dersom jeg ikke er bedre i morgen tenker jeg. 

29 minutter siden, Silfen skrev:

Opplevde ikke lungebetennelsen som smertefull, men kjente "noe" på innpust, diagnostiserte meg selv, dro på legevakten og ble rett innlagt. Så var bare feber og ræva allmentilstand, mer som en influensa enn lungebetennelse.

Ja, jeg får smerter dersom jeg puster dypt, og veldig irriterte lunger (trodde på tirsdag at det bare var astmaen som hadde blitt litt dårligere, men dette er ikke astma kjenner jeg nå). Har også feber og hodepine og sover hele tiden, men det går opp og ned. Jeg kan føle meg ganske OK i en time og så er det som å slå på en bryter og så blir jeg kjempedårlig i mange timer i strekk igjen med hoste osv. Sånn akkurat nå føler jeg meg litt OK (sånn utenom hodepinen og at jeg fryser så jeg rister inne i 25 grader) men jeg vet hva som venter rundt neste hjørne.. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk dere! :) Som sagt står jeg på antibiotika, men jeg hadde ikke begynt å hoste så mye da jeg var hos legen på tirsdag. I dag er han ikke på jobb. Jeg hoster veldig mye i dag og føler av og til at jeg nesten drukner i all slimet fra lungene, men får nok tak i han i morgen. Jeg må sikkert bytte antibiotika dersom jeg ikke er bedre i morgen tenker jeg. 

Ja, jeg får smerter dersom jeg puster dypt, og veldig irriterte lunger (trodde på tirsdag at det bare var astmaen som hadde blitt litt dårligere, men dette er ikke astma kjenner jeg nå). Har også feber og hodepine og sover hele tiden, men det går opp og ned. Jeg kan føle meg ganske OK i en time og så er det som å slå på en bryter og så blir jeg kjempedårlig i mange timer i strekk igjen med hoste osv. Sånn akkurat nå føler jeg meg litt OK (sånn utenom hodepinen og at jeg fryser så jeg rister inne i 25 grader) men jeg vet hva som venter rundt neste hjørne.. 

Få tak i Bisolvon 1,6 mg/ml (slimløsende middel som kjøpes reseptfritt på apotek).

Det har hjulpet meg når slimet har vært så seigt at jeg ikke fikk hostet det opp og holdt på å bli kvalt.

En gang (før jeg fikk vite om Bisolvon) måtte jeg akutt på legevakta og fikk sitte der med maske med saltvannsdamp i ca 20 minutter for å løse opp slimet.

Anonymkode: 9967d...399

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde lungebetennelse uten smerter, opplevde det som en  forskjølelse, og var på jobb hver dag,men det var før lungebetennelsen nådde lungehinnen. Når den først nådde lungehinnen så fikk jeg ekstreme smerter, tok meg en tur på legevakten, visste ikke hvorfor jeg hadde slike smerter, og endte opp med å bli akuttinnlagt. Slik jeg fikk forklart da, var at lungehinnen har mange nervetråder, og det er først når betennelsen kommer i kontakt med lungehinnen at man får smerter.

Anonymkode: d5aaa...6a7

• Liker 1
Skrevet

Jeg er fortsatt ikke frisk fra mykoplasma lungebetennelse  hatt det i over 2 månd. Har ikke hatt no særlig smerter bare sikkelig svak og slapp. Hosta mye de første dagene på ery-Max og siden ble hosten tilnærmet borte. 

Anonymkode: f7fbe...56b

• Liker 1
Skrevet

Aldri hatt smerter direkte. Ekstemt ubehagelig å føle at jeg nesten er uten lungekapasitet, men hostingen og pipingen er ikke smertefull.

Anonymkode: b6681...1de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...