Gå til innhold

Klamydia og dating

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har datet en fyr i 3 uker og før dette har jeg hatt en fast som jeg har hatt sex med. Jeg sjekket meg da jeg startet å ha samleie med han jeg var fast med, og hadde ingenting. Han har også sagt at han bruker kondom med andre som han ikke er med fast. Nå har jeg sjekket meg igjen da jeg følte på meg noe var galt, og har fått påvist klamydia. Hva skal jeg si til han jeg dater? Ville dere fortsatt med noen om dere hadde vært han? 

Anonymkode: 79b38...2ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Detter er nok et eksempel på hvorfor det er best å bare ha sex i et trofast parforhold... Din knullevenn har åpenbart løyet for deg. Men sørg iallefall for å ikke smitte videre...

Anonymkode: 16382...19f

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Detter er nok et eksempel på hvorfor det er best å bare ha sex i et trofast parforhold... Din knullevenn har åpenbart løyet for deg. Men sørg iallefall for å ikke smitte videre...

Jeg har jo allerede hatt samleie med han jeg dater så jeg må jo nesten si ifra til han at jeg er smittet. Hva skal jeg si? Er dette grunn nok til at han ikke vil fortsette?

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jo allerede hatt samleie med han jeg dater så jeg må jo nesten si ifra til han at jeg er smittet. Hva skal jeg si? Er dette grunn nok til at han ikke vil fortsette?

Da er du er nødt til å fortelle ham det. Han kan allerede være smittet han også. Så da får han vite det uansett. Hvis det ikke er han som har smittet deg ?Synes likevel det er best å fortelle sannheten som den er. Ærlighet varere lengst. Tror ikke han dumper deg pga smitten for det kunne jo like godt ha vært ham som smittet deg... siden begge har hatt sex utenom forhold. Så da må en regne med at slikt kan skje. Noe som er ganske vanlig. Dette vet han så ingen av dere er uskyldige i så måte ! Nei vær ærlige mot hverandre, snakk ut om problemet og få igang en behandling. Tåler ikke daten denne "prøven" så var nok ikke forholdet liv laga i utgangspunktet heller...

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

:tommelopp:

Anonymkode: e298a...1c4

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor gjorde fu det når du visste du hadde klamydia?!

Anonymkode: abe7f...e7a

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har datet en fyr i 3 uker og før dette har jeg hatt en fast som jeg har hatt sex med. Jeg sjekket meg da jeg startet å ha samleie med han jeg var fast med, og hadde ingenting. Han har også sagt at han bruker kondom med andre som han ikke er med fast. Nå har jeg sjekket meg igjen da jeg følte på meg noe var galt, og har fått påvist klamydia. Hva skal jeg si til han jeg dater? Ville dere fortsatt med noen om dere hadde vært han? 

Der fikkk du en lærepenge på å stole på gutter uten kondom. 

Har du sex med ny partner uten å forsikre deg først om at du er kvitt din Clamydia, så løper du en stor risiko.  Mer er det vel ikke å si om den saken. Du bør jo både informere og bruke kondom. 

Anonymkode: 22067...d7d

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor gjorde fu det når du visste du hadde klamydia?!

Anonymkode: abe7f...e7a

Jeg visste jo selvfølgelig ikke at jeg hadde det før jeg fikk svar på testen og da hadde jeg jo allerede hatt samleie med han. Min tidligere faste partner fortalte meg at han brukte kondom med andre men følte det var noe galt og gikk derfor å testet meg likevel..

Skrevet

For noen er det kroken på døra. For andre ikke. Det er litedu kan gjøre med det nå. Håper du har lært at du må vente et par mnd før du har sex med ny partner sånn at du får testet deg for alt

Anonymkode: 408fb...65d

Skrevet

Jeg visste jo selvfølgelig ikke at jeg hadde det før jeg fikk svar på testen og da hadde jeg jo allerede hatt samleie med han. Min tidligere faste partner fortalte meg at han brukte kondom med andre men følte det var noe galt og gikk derfor å testet meg likevel..

Du følte noe var galt, og hadde likevel ubeskyttet sex før resultatene forelå. Jeg vet faltisk ikke hvordan jeg ville reagert om jeg var vedkommende du hadde smittet.

Anonymkode: ecb9a...7f4

• Liker 1
Skrevet

Du må bare si det rett ut. Så får du avvente reaksjonen.

Anonymkode: b193b...02b

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Damn..Så naiv.

Hvor gammel er man?

Skrevet

Hvordan vet du at det ikke er han du dater som gav deg klamydia?

Du kan jo bare si at du har testet deg og at du har klamydia. Du får piller av legen både til deg og han, så da tar begge medisinen og glemmer det. Begge kommer jo til å lure på hvem som gav det til hvem, men det kan jo ingen vite. 

Uansett, det er ikke krise å få klamydia. Det kan skje den beste. Bare vær glad for at du fant utav det, og legg det bak deg 😊

Anonymkode: 0fe51...62d

• Liker 2
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette må du jo fortelle til han du dater. Men kan det faktisk være daten som har smittet deg og ikke kosekompisen din? Men hvis det er kosekompisen din som har smittet deg og løyet om at han har brukt kondom med andre, da hadde jeg blitt rimelig irritert. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Damn..Så naiv.

Hvor gammel er man?

Så du følte det var noe galt der nede før du hadde sex med daten? 

Skrevet

Du kan jo bare si at du har testet deg og at du har klamydia. Du får piller av legen både til deg og han, så da tar begge medisinen og glemmer det. Begge kommer jo til å lure på hvem som gav det til hvem, men det kan jo ingen vite. 

Uansett, det er ikke krise å få klamydia. Det kan skje den beste. Bare vær glad for at du fant utav det, og legg det bak deg 😊

Huh... glemmer det!! ikke krise!!

https://no.wikipedia.org/wiki/Klamydia

• Liker 2
Skrevet
16 timer siden, Lykke_ skrev:

Så du følte det var noe galt der nede før du hadde sex med daten? 

Selvfølgelig følte jeg ikke det var noe galt da jeg hadde sex med han, da hadde jeg jo aldri gjort det. Det begynte noen dager etterpå men ble fortalt av legen at jeg kunne hatt dette lenge da det ikke oppstår symptomer :-( Om han har testet seg før han var med meg vet han jo det er meg det kommer fra, men tror jeg bare må forklare at jeg har blitt løyet til.

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for fint svar :) Tenker litt at om han går fra meg på grunn av dette så er det kanskje ikke så mye å samle på uansett da jeg faktisk ikke hadde den minste aning om at han jeg var med fast hadde det. Testet meg jo i tillegg når jeg begynte å være med han og da hadde jeg ikke noe. 

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig følte jeg ikke det var noe galt da jeg hadde sex med han, da hadde jeg jo aldri gjort det. Det begynte noen dager etterpå men ble fortalt av legen at jeg kunne hatt dette lenge da det ikke oppstår symptomer :-( Om han har testet seg før han var med meg vet han jo det er meg det kommer fra, men tror jeg bare må forklare at jeg har blitt løyet til.

Oki, da forstår jeg. Slikt kan skje og heldigvis finnes det en kur. Håper alt ordner seg med han du dater og at han tar det bra. Lykke til :blomst: 

Skrevet

Takk for fint svar :) Tenker litt at om han går fra meg på grunn av dette så er det kanskje ikke så mye å samle på uansett da jeg faktisk ikke hadde den minste aning om at han jeg var med fast hadde det. Testet meg jo i tillegg når jeg begynte å være med han og da hadde jeg ikke noe. 

Hvor gammel er man?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...