Gå til innhold

Jeg blir ikke tynn, og går ikke ned i vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Jeg er en jente på 17 år som trener annenhver, til hver dag - og spiser relativt sunt. Jeg går på antidepressiva og har gått opp 10(!!) kg på dette, og nå er jeg lei. Jeg har sluttet på antidepressiva nå for en måned siden, men likevel går jeg ikke ned noe som helst. Hva gjør jeg galt? Jeg følger en matplan, og kan gjerne sende den til noen på melding for å finne ut av om jeg spiser for mye/lite.

Anonymkode: aca9a...9a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange kcal spiser du? hva trener du? hvor mye trenger kroppen din, høyde og vekt?

Anonymkode: 0fe10...7ae

Skrevet

Tok litt lenger til enn en måned etter pilleslutt før jeg merket forskjell på vekta. Kan ha noe med det å gjøre for deg og.

Anonymkode: bcb35...bf3

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange kcal spiser du? hva trener du? hvor mye trenger kroppen din, høyde og vekt?

Jeg spiser 2000kcal hver dag. Trener mye kondisjon og har styrke tre ganger i uka. Jeg har fått råd om å ligge på 2000kcal av PTen jeg bruker, og han har satt opp en matplan til meg. Er 1.70 og veier 78kg nå. Har veid 68 i lange tider og vært veldig fornøyd, så raste jeg opp i vekt når jeg begynte på antidepressiva fordi bivirkningene tok helt overhånd.

Tok litt lenger til enn en måned etter pilleslutt før jeg merket forskjell på vekta. Kan ha noe med det å gjøre for deg og.

Hm, det kan hende.

Skrevet

Vil gjerne ta en stund før effektene av pillene er helt ute av gruppen. Gi det 6mnd til. Dess lenger du gikk på antidep, dess lengre tid tar det før kroppen går tilbake til normalt. Jeg gikk på antidep i 3 år og 3 år etter har jeg fortsatt bivirkninger.

Går du til psykolog?

Anonymkode: 3f18e...3ac

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vil gjerne ta en stund før effektene av pillene er helt ute av gruppen. Gi det 6mnd til. Dess lenger du gikk på antidep, dess lengre tid tar det før kroppen går tilbake til normalt. Jeg gikk på antidep i 3 år og 3 år etter har jeg fortsatt bivirkninger.

Går du til psykolog?

kroppen

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går du til psykolog?

Jeg har gått på ulike antidepressiva siden april. Jeg ble satt over på Remeron i september - og med det fulgte overspising deluxe. Fikk kraftig matlyst og klarte ikke stå  imot dessverre. Jeg går på cipralex nå og er veldig fornøyd, men kan det gjøre at jeg ikke går ned i vekt? Jeg husker jeg gikk ned i vekt sist jeg gikk på de.

Ja, går til psykiater. ;)

Skrevet

Jeg har gått på ulike antidepressiva siden april. Jeg ble satt over på Remeron i september - og med det fulgte overspising deluxe. Fikk kraftig matlyst og klarte ikke stå  imot dessverre. Jeg går på cipralex nå og er veldig fornøyd, men kan det gjøre at jeg ikke går ned i vekt? Jeg husker jeg gikk ned i vekt sist jeg gikk på de.

Huff den remeronen var skummelt for vekta husker jeg.

Skrevet

Fokuser på den psykiske helsa først, men fortsett med fysisk aktivitet. Du spiser 2000 kcal som er et veldig bra nivå. Husk at man kan gå ned i cm men ikke i kg også, når fett erstattes med muskler. Kast badevekta!
Ikke kutt kcal eller overtren heller, her er det nok AD som vil holde litt igjen på det. Lykken er ikke å være tynn, men å ha en sunn og sterk kropp og det tror jeg nok du har!

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff den remeronen var skummelt for vekta husker jeg.

Ja, flere som har sagt det dessverre. Er jævlig å ha gått fra 68-78 på så kort tid, har tidligere anoreksia så merker det her IKKE er bra for den "anoreksiadelen" i meg.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fokuser på den psykiske helsa først, men fortsett med fysisk aktivitet. Du spiser 2000 kcal som er et veldig bra nivå. Husk at man kan gå ned i cm men ikke i kg også, når fett erstattes med muskler. Kast badevekta!
Ikke kutt kcal eller overtren heller, her er det nok AD som vil holde litt igjen på det. Lykken er ikke å være tynn, men å ha en sunn og sterk kropp og det tror jeg nok du har!

Fokuset er på den psykiske helsa altså, men når jeg går fra en veldig "fin" vekt og fyker opp 10kg på et par måneder gir det meg en knekk i forbindelse med den psykiske helsa. Jeg vurderer å kutte ned til 1500kcal, bare for å se om jeg merker noen endring. 

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk opp i vekt, men hos meg var det fordi magen sluttet å fordøye mat skikkelig, så jeg ble konstant oppblåst i stedet for at magen tok seg av maten for å si det sånn. Sliter fortsatt med mageproblemer 3 år etter og har rast ned i vekt fordi jeg ikke klarer spise skikkelig. Jeg er igrunn noe bitter på fastlegen som satte meg på pillene og det var det. Jeg var bare 20, så jeg var naiv og stolte på legen.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk opp i vekt, men hos meg var det fordi magen sluttet å fordøye mat skikkelig, så jeg ble konstant oppblåst i stedet for at magen tok seg av maten for å si det sånn. Sliter fortsatt med mageproblemer 3 år etter og har rast ned i vekt fordi jeg ikke klarer spise skikkelig. Jeg er igrunn noe bitter på fastlegen som satte meg på pillene og det var det. Jeg var bare 20, så jeg var naiv og stolte på legen.

Uffda, for noe dritt! Varme klemmer til deg:hjerte:

Skrevet

dytter

Skrevet

Ingen som kan hjelpe? ;)

Skrevet

Spis sunt og nok mat i tillegg til trening, både styrketrening og kondisjon. Og du må huske at det tar tid å få resultater, derfor må du ha ein god dose med tålmodighet. Jeg vil anbefale deg å ikke tenke så mye på vekta, tallet på vekta har lite å si med tanke på framgang. Bruk heller speilet og målbånd til å se om du får resultater. Du kan også bruke litt penger på å få skreddersydd treningsprogram og diett hvis du har penger til det. Lykke til! :) 

Skrevet

Støtter forslag om å se det litt an og la effekten av Remeronen gå skikkelig over. Gikk opp noen kilo av den selv, og de forsvant ikke kjempefort - men i de fleste tilfeller regner jeg med de blir borte etter hvert. Ville gitt det et par måneder til i alle fall før jeg lot meg stresse av det.

Skrevet
20 timer siden, Apekatten skrev:

Spis sunt og nok mat i tillegg til trening, både styrketrening og kondisjon. Og du må huske at det tar tid å få resultater, derfor må du ha ein god dose med tålmodighet. Jeg vil anbefale deg å ikke tenke så mye på vekta, tallet på vekta har lite å si med tanke på framgang. Bruk heller speilet og målbånd til å se om du får resultater. Du kan også bruke litt penger på å få skreddersydd treningsprogram og diett hvis du har penger til det. Lykke til! :) 

Tusen takk! Vet det tar tid altså, men å gå ned 0,0g i uka når jeg trener og spiser så sunt som jeg gjør er veldig demotiverende..

19 timer siden, Ego skrev:

Støtter forslag om å se det litt an og la effekten av Remeronen gå skikkelig over. Gikk opp noen kilo av den selv, og de forsvant ikke kjempefort - men i de fleste tilfeller regner jeg med de blir borte etter hvert. Ville gitt det et par måneder til i alle fall før jeg lot meg stresse av det.

Okei, takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...