Gå til innhold

barm som terroriserer

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har en nabogutt på 7 år som er så utrolig ufordraglig. Foreldrene er et vennepar. Hver gang jeg møter denne ungen , enten alene eller sammen med foreldrene, så starter en skittkasting uten sidestykke, det går stort sett på mitt utseende. Foreldrene har jeg tatt opp dette med , men dei bare ler det bort og sier :jamen han er jo bare en liten unge. Det er ikke mye behagelig å høre fra dei. Jeg forklarte at jeg synes det ikke er morsomt når det skjer hver gang. Noe det ser ut som dei ikke kan forstå, for han er jo "så søt" sier dei. Nå har jeg mer eller mindre kuttet kontakten med denne familien, pga at dette går meg nesten på nervene løs. Jeg er ikke verdens peneste , men jeg er da et menneske som fortjener respekt likvel, velger jeg å tro. Jeg ser også at han ikke er særlig populær blant andre barn heller , og jeg hører jo litt av hvert fra lekeplassen som er rett utafor meg, han sliter tydeligvis med å tilpasse seg miljøet rundt seg. Han er voldelig overfor andre barn også, men dette går nok hus forbi hos foreldrene.

Denne gutten driver også med herverk på hus og bil hos meg, det vet jeg utfra hva dei andre barna sier om han. En dag var det en lang skrape i bilen min, på hele siden. Og ganske riktig , når jeg kom ut i garasjen å ser dette kommer det bort 3 mindre unger som sier :vi vet hvem som har skrapet bilen din, og sier så navnet på denne umulige ungen. Dette tar jeg opp med foreldrene straks, hvorpå dei sier at det umulig kan være han fordi han blånekter for å ha gjordt det. Så da er liksom saken utav verden. Andre ganger har potteplanter som henger ved ingangspartiet mitt blitt knust i bakken, som igjen viser seg å være denne 7åringen. Og foreldrene nekter for at det kan være han igjen....

Denne ungen har jeg aldri sakt eller gjordt noe negativt overfor noen gang, så jeg begynner å lure på om foreldrene kan han sakt saker og ting om meg som han har oppfattet , og ut i fra det skal liksom ta en hevn. Uten at jeg kan se at det skulle være noe kritisere meg overhode for.

Godt å få ut agresjonen iallfall......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørnsdatter

:o

"gullungen vår kunne da aaaaaaaaaaaaaldri finne på å gjøre noe sånt, han er jo så søøøøøøøøøøøøøøøøøøøt..."

Nå ble jeg faktisk litt kvalm. Håper jeg ikke får sånne skylapper... håper du tar ham på fersken snart, og hvis foreldrene fortsatt blånekter, så anmeld forholdet til politiet. Det er faktisk ulovlig å drive hærverk på andres eiendom - uansett om man er sju år og foreldrene dine er venner av eieren av det man ramponerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel ikke videokamera helt lovlig, men kanskje det er noe du bør henge opp for en periode, så kanskje du ka få det på tape? Det vil kanskje åpne øya på de foreldra? For så blåøyd angående egne barn er det bare ikke lov å være!!!

Rart dersom ingen andre foreldre har kommet bort til dem og sagt noe om hvordan den ungen er sammen med andre barn, men det kommer nok etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Der hvor jeg bodde før hadde vi også en slik jævelunge. Han knuste utendørsurner med steiner, rev opp staudene mine, stjal vannkannen, kastet egg på vinduene og skrudde av lampene på julelysene når de var satt opp.

Foreldrene nyttet det ikke å snakke til. "Gullungen deres var selvsagt uskyldig og jeg var bitter & barnløs".

Det hele toppet seg da han begynte å stjele innholdet i postkassen. Da fikk nok være nok. Jeg gikk bort til dem, ringte på, forklarte hva som hadde skjedd og fikk den samme forsvarstalen. Da sa jeg at jeg ikke gikk derifra før de hadde undersøkt guttens rom og sett etter posten min.

Posten lå under sengen og det var ikke bare reklamen han hadde tatt. Der lå det pakker som inneholdt bøker og DVD filmer, regninger, personlige brev, hentelapper fra Posten mm. Da fikk pipa en annen lyd og gullungen deres var plutselig ikke sååååå uskyldig lengre.

Mitt råd er at du går hardere til verks mot foreldrene, evt. bruk videokamera. Noen foreldre må ha klare bevis for å innse at deres dyrbare feilfrie gullunge faktisk driver med hærvek og tyveri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytter ikke å anmelde slike forhold til politiet. For uansett hvor enn ulovlig dette er, så er han bare syv år og er laaaaaangt under straffbare grensen som er 16 år. Om det virkelig er så alvorlig, ville jeg helt klart gått til barnevernet og anmeldt saken, for denne gutten har det tydeligvis ikke godt.

De er nok de rette innstanser som kan hjelpe gutten med det han plages med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du kan anmelde saken til Politiet fordi foreldrene er ansvarlige for sine barn. Jeg husker en sak som dette fra FBI (NRK1) hvor en mindreårig hadde gjort hærverk på en bil og hvor foreldrene faktisk ble dømt til å betale erstatning.

Når det er sagt ville jeg også sendt en bekymringsmelding til barnevernet fordi denne gutten åpenbart har store problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart dersom ingen andre foreldre har kommet bort til dem og sagt noe om hvordan den ungen er sammen med andre barn, men det kommer nok etter hvert.

Er ikke uvanlig at foreldre med drittunger ikke tror på hva folk sier uansett hvor mange som gir beskjed,... Da må det ofte sterkere skyts til, enten det er videokamera eller å kontakte politi og/eller barnevern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er jo helt på trynet at foreldrene ikke skjønner det spøtt. Videokamera er en god ide, og det samme er en tlf til barnevernet..

Det finnes som regel en grunn til at barn har såpass utagerende oppførsel. Mulig han bare er ute etter oppmerksomhet? Kanskje han ikke får nok av det hjemme? Mulig foreldrene ikke "ser" han hjemme. Kanskje dem aldri spør han hva han gjør når han er ute, viser ingen eller liten interesse for han om du skjønner hva jeg mener...

Da jeg leste innlegget ditt fikk jeg en klar følelse av at det ligger noe mere bak oppførselen hans...

kanskje du nå som det er snø skulle overfalle han og dynke han i snøen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 uker senere...

barn er ikke født voldelig eller onskapfull, husk det.

vill heller si det er noe galt med foreldrene hans, har jeg vært deg, har jeg annmeld saken, kansje tatt kontakt med barneverne, når små barn gjør sånt ligger det mere bak en va vi tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...