Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har klart å få seg jobb etter å hatt lange perioder i livet der dere enten har vært i fengsel, slitt psykisk eller vært syke? Kanskje hatt mange ulike jobber og begynt på ulike utdanninger i tillegg? Hvor enkelt er det egentlig å få seg jobb om man har vært mer eller mindre ute av arbeidslivet i 5, 7, 10, 13 år?

Anonymkode: c7139...4ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig vanskelig vil jeg anta.

Skrevet

Det er i hvert fall helt umulig hvis man ikke prøver.

• Liker 3
Skrevet

Joda det går men du kan nok Ikke regne med drømmejobben de første årene. Stå på.

Anonymkode: 7be88...130

Skrevet

Kan bare snakke for egen bransje: Umulig. Det forventes 150% innsats, man er for gammel over 30 år, og sykdom/fravær godtas ikke. No go...

Anonymkode: 6b2f0...495

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan bare snakke for egen bransje: Umulig. Det forventes 150% innsats, man er for gammel over 30 år, og sykdom/fravær godtas ikke. No go...

Så hvilken bransje jobber du i? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg var helt utenfor arbeidslivet i ca 4 år pga en skade, påfølgende operasjon og opptrening. 

Var null problem å komme tilbake i jobb igjen, fikk meg jobb straks jeg kunne begynne å jobbe igjen. 

(helsevesenet)

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hvilken bransje jobber du i? 

Nøyer meg med å si det er en veldig teknisk bransje. Høyt tempo, lange dager og mye nytt å lære seg hele tiden. Noen måneder eller mer ute, så er man ute for alltid. 

Skrevet

Nei. Jeg klarte ikke å få noen jobb det gikk an å leve av. Bare korte vikariater og lave stillingsprosenter uten muligheter til å øke. Det ødela egentlig bare cvn enda mer. Men jeg hadde heller ikke muligheten til å være fleksibel nok pga barn og en mann som jobbet veldig ustabilt i sin jobb.

Kan man jobbe kvelder og helger kan det gå an hvis man er sprudlende nok.

Ny utdanning er siste løsning for min del, får jeg ikke jobb etter det vet jeg ikke hva jeg gjør.

Anonymkode: c1e88...bd3

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har klart å få seg jobb etter å hatt lange perioder i livet der dere enten har vært i fengsel, slitt psykisk eller vært syke? Kanskje hatt mange ulike jobber og begynt på ulike utdanninger i tillegg? Hvor enkelt er det egentlig å få seg jobb om man har vært mer eller mindre ute av arbeidslivet i 5, 7, 10, 13 år?

Anonymkode: c7139...4ae

Ja, 4 år ute av arbeidslivet. Fikk fast jobb :)

Anonymkode: 8eba4...e23

Skrevet

Var noen år utenfor arbeidslivet, rota med studier (ingen ting fullført) og nevnte sykdom i intervjuet. Men jeg har et skarpt hode og gjorde det strålende på tester i fbm stillingen. Fikk jobb foran 800 andre søkere. Så det går, men man må vise motivasjon for stillingen og spille på det man har av erfaring og gutse litt.

Anonymkode: 583c0...6ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...