Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er arbeidsledig og har nettopp begynt jobbsøkingen. Jeg er i en midlertidig situasjon som gjør at jeg ikke kan ta hva som helst, så markedet er litt snevert for min del akkurat nå (dette har jeg avklart med nav, og får beholde dagpenger på tross av min situasjon).

Uansett, det dukket opp en jobb. Jeg sendte søknad og ble oppringt nesten med en gang. Dagen etter møter jeg opp til intervju(med en annen person enn den jeg pratet med på telefon). Jeg får jobben, men personen på telefonen og personen i intervjuet sa så mye forskjellig. Jeg fikk i grunn en dårlig magefølelse. Mitt førsteinntrykk er at det er dårlig kommunikasjon der. Og rotete. Jeg har ikke fått noe generell informasjon, jeg vet ikke når jeg skal jobbe, bortsett fra de neste dagene. Jeg vet ikke om jeg er ansatt som vikar/ekstrahjelp eller om det er fast. Jeg vet ikke om jeg har prøvetid. osv osv.  Og jeg har ikke fått noen kontrakt! Jeg er ikke vant til slike uryddige forhold på jobb, så er vel litt satt ut. Jeg har selvfølgelig spurt, men får ingen klare svar. Eventuelt motstridende fra forskjellige folk.

Nå frister det i grunn å bare ringe å si at jeg ikke kommer tilbake, før der går for langt og jeg i verste fall bare blir utnyttet. Jeg har også flere intervjuer til neste uke(riktignok med vikarbyråer, men de er i det minste ryddige når det kommer til ansettelsesprosesser), og disse må jeg jo avlyse hvis jeg fortsetter.

Men hva om jeg tar helt feil og de bare har vært litt uheldige. Og jeg slår fra meg en jobb og ender med å gå arbeidsledig lenge. Hva ville dere gjort?? Jeg sliter skikkelig med å ta en avgjørelse nå.

Anonymkode: 1d1dc...24d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette en jobb som støvsugerselger eller telefonselger? 

Anonymkode: 6b57e...f7b

Skrevet

Tror ikke jeg har noe bedre å si enn at jeg deler din frustrasjon og støtter deg i å revurdere ;)

Men det er ikke utfyllende hva slags selskap det her er? er det et lite, privat selskap ville jeg nok trukket meg iogmed du har vikarbyrå som alternativ. Rotete/uproft førsteinntrykk tilsier gjerne rotete/uproft selskap.. Men! Hvis du er en person som er flink til å sette grenser for deg selv, kan det være interessant å bli med på en liten "reise", rett og slett for erfaringens skyld, og så tar du det derfra når du vet mer. Uten kontrakt kan du vel strengt tatt gå på dagen skulle det være noe, tror ikke et slikt selskap ville gått til sak på deg på det :-P 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dette en jobb som støvsugerselger eller telefonselger? 

Anonymkode: 6b57e...f7b

Hehe, nei, men det er en annen bransje som ikke akkurat har et godt rykte.

Skrevet
1 time siden, jaro skrev:

Tror ikke jeg har noe bedre å si enn at jeg deler din frustrasjon og støtter deg i å revurdere ;)

Men det er ikke utfyllende hva slags selskap det her er? er det et lite, privat selskap ville jeg nok trukket meg iogmed du har vikarbyrå som alternativ. Rotete/uproft førsteinntrykk tilsier gjerne rotete/uproft selskap.. Men! Hvis du er en person som er flink til å sette grenser for deg selv, kan det være interessant å bli med på en liten "reise", rett og slett for erfaringens skyld, og så tar du det derfra når du vet mer. Uten kontrakt kan du vel strengt tatt gå på dagen skulle det være noe, tror ikke et slikt selskap ville gått til sak på deg på det :-P 

Takk. Det er et veldig lite selskap, og privat. Jeg tror jeg har bestemt meg for å si i fra meg hele greia. Satt å så på regnskapet i går kveld og det lover ikke godt. Har ligget våken i hele natt og tenkt og så fort jeg bestemte meg istad så kjentes det ut som 100 kg letter fra skuldrene. Tror dette er rett avgjørelse.

Jeg er et sånt menneske som ikke klarer å si nei og som suger på å stå opp for meg selv. Så jeg trenger trygge rammer når det kommer til ansettelser og sånt :P

Skrevet

Da gjør du helt rett i å si fra deg den! :-) 

Lykke til med de andre intervjuene!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...