Gå til innhold

Supersporty menn på tinder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skaffet meg Tinder. Har lagt merke til at veldig mange av mennene har mange bilder av seg selv der de sykler, klatrer opp på en fjelltopp, løper inn til mål i Birken, padler i kajakk osv. Det er ikke måte på hvor spreke disse mennene ser ut til å være! Jeg synes det er flott å holde seg i form, men jeg må si jeg blir en smule skeptisk. Er de så sporty som de gir seg ut for å være? Eller er det bare skryt?Jeg vil gjerne ha en som tar vare på seg selv og holder seg i form, men om man er så hekta på trening som mange gir inntrykk av, så er de ofte store egoister og dama blir sittende igjen som idrettsenke. I så fall er det ikke så rart at hun har dratt og mannen må sveipe etter en ny dame på tinder innimellom alle treningsøktene.

Innspill?

Anonymkode: c98c6...6ab

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skavise... hvilken aldersgruppe snakker vi? Har inntrykk av at menn fra 35 og oppover gjerne blir en del av Tour de Finance (google det, det er hysterisk). Jeg er litt som du, syns det er litt krampeaktig. Men jeg sykler selv da :rodme:, hadde likevel ikke bilder av meg + sykkel på Tinder eller sukker.  

Skrevet

Snakker 35-45 år. Hmmm ja, det ser litt krampaktig ut. Og

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Sorbus skrev:

Hvor i all verden fant du den? Dauer :fnise:

Jeg og. Trodde du tullet!!😳😳

Anonymkode: c15de...783

Skrevet
Akkurat nå, Sorbus skrev:

Hvor i all verden fant du den? Dauer :fnise:

Jeg hater Hjortneskaia. Altfor mange turister fra cruisebåtene som skvetter ut i veien der. Kjørte ned en japse der i sommer.
Finansanalytiker (41), Slemdal

Hvordan gikk det med sykkelen?
Advokat (47), Asker

Greit, men japsen ble liggende. Tenkte jeg skulle snu, men oppdaget at han var en sånn gjøk med munnbind, så droppet det.
Finansanalytiker (41), Slemdal

Hahaha, den er fantastisk. Det finnes mer der ute på interweben :laugh:

Skrevet

Enig. Tinderprofiler som kun har bilder med raske briller og fjelltopper etc etc sveiper jeg til venstre. Helt greit å være sporty og ta vare på kroppen sin og seg selv, men jeg vil anta at jeg vil komme som nr7 i priorekka etter tur med gutta, sykkeltrening, ski osv. Eller det vet jeg. For jeg prøvde å date en sånn. og det var til og med en meget sympatisk og fin fyr.

• Liker 4
Skrevet
6 timer siden, Snappa skrev:

Enig. Tinderprofiler som kun har bilder med raske briller og fjelltopper etc etc sveiper jeg til venstre. Helt greit å være sporty og ta vare på kroppen sin og seg selv, men jeg vil anta at jeg vil komme som nr7 i priorekka etter tur med gutta, sykkeltrening, ski osv. Eller det vet jeg. For jeg prøvde å date en sånn. og det var til og med en meget sympatisk og fin fyr.

Ja, det er netttopp det jeg mistenkte. :)

Gjest PseudonymBruker
Skrevet
9 timer siden, canacas skrev:

Selv om det er satire, og derfor sterkt overdrevet, så kan jeg på en måte kjenne igjen enkelte av holdningene der fra virkeligheten.   Og selv om de fleste holder seg i skinnet, så har jeg hørt historier om ufordragelig sykling på den strekningen.

Skrevet

Tinder handler jo om å selge seg selv...så da blir det fort at folk vil vise hvor diverse de er. Hvis man noen gang har hoppet i fallskjerm, klatret en fjelltopp, surfet, eller vært på en sosial begivenhet med andre mennesker så må det formidles. Dette for å øke sin egen verdi som en som "lever livet". Tror konklusjonen "han går på tur i marka, så da har han nok aldri tid til meg" blir ganske feil.
Mange damer har kun 5 selfiebilder, gjerne med trutmunn, og uten tekst. Da kan man jo begynne å lure på om de har noen som helst interesser. Men hvis de er halveis pene så får de jo drøssevis med "likes" og menn som initierer chat uansett hvilken type bilde de har.

• Liker 1
Skrevet

Kan vel si jeg er litt skeptisk til de som kun har slike aktivitetsbilder. Spesielt om 3 av 4 er uten skjorte :fnise:

Anonymkode: dcaf6...c9f

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det skal ikke være lett. På den ene siden er det et tilnærmet krav blant mange damer at mannen skal se topptrent ut. Det er noen damer syns det er ålreit med ølmage og glissen isse, men de befinner seg ihvertfall ikke i Oslo. Kanskje i Eidsvoll. Hvis man har litt økonomisk, kulturell og sosial kapital og leter etter en dame med på samme stigetrinn er kravene ganske harde. Har du ikke finansmillioner, men rørleggerlønn kan du ihvertfall løpe birken. Har du ikke politikerverv kan du ihvertfall ha feit hytte på Hafjell for penga. Sånn går regla.

Trening er blitt et uttrykk for klasse. Ingen kan betale seg til gode tider i birken. Det koster blod, og det er likt for alle, uansett hvor dyre ski du har. Blant den sosiale eliten, dvs den øvre middelklassen i de store byene i Norge, er godt trent kropp og dyrt utstyr et spørsmål om knappe varer. Det medfører kostnader som penger, fritid, men også kroppslige kostnader. Å nå toppen gjøres idag på flere områder i livet. Det handler om å lykkes med alt. Den gode kona, det kule livet, de fete festene, de vellykkede barna, pengene fra den smarte jobben, og også resultatene fra treningen på dyr sykkel. Det sier seg selv at det ikke går opp. Noen må lide. Ingen klarer å ha så mange baller i luften og gjøre alt like godt. Naturligvis går det ut over ting, som for eksempel parforholdet. 

Damene møter seg selv her litt i døra. Kravene som stilles er ofte uuttalte og stille. Menn ser at for å lykkes må man konkurrere med andre menn, og kvinnene velger vinneren uten spesielt god innsikt i konkurransen for øvrig. De beste velger hverandre, på godt og vondt. Når det er treningsbilder på sosiale medier og datingapper handler det om å vise seg som vinneren. Hvis det ikke hadde funka hadde ikke menn engasjert seg i det. Hvorfor finnes det fotballfruer? Fotball er verdens dølleste sport. Kvinnene tiltrekkes likevel av vinnerne, og slik blir fotball uheldig status. Jeg kan garantere at det sitter mange koner bak en finansmann på rask sykkel som forventer at han vinner både på jobb og på i fritiden sin. Det er den uuttalte avtalen. Så kan man sikkert melde seg ut av hele den greia og søke etter den rene makt-ubesudlede kjærligheten, men da får du igjen en kis med ølmage. De fleste kvinner vil gjerne ha vinneren, og slik går dansen.

Nei karer, det er bare å klikke på seg skoa og skia. Kjøp dyr sykkel og langrennski - eller flytt til Eidsvoll. 

Endret av Arcturus
  • Liker 4
Skrevet

Jeg snakker ikke om krav. Jeg lurer først og fremst på om disse menne med fem treningsbilder av deg selv virkelig trener så mye som de gir uttrykk for, eller om de ligger langt mer på sofaen enn profilene gir uttrykk for. 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker ikke om krav. Jeg lurer først og fremst på om disse menne med fem treningsbilder av deg selv virkelig trener så mye som de gir uttrykk for, eller om de ligger langt mer på sofaen enn profilene gir uttrykk for. 

Akkurat det er det jo helt åpenbart at de fleste gjør. Jeg løper forbi mange karer på ski hvor det er tydelig at de ikke treber ofte nok. De har kanskje flott utstyr og passion på sosiale medier, men mangler teknikk, balanse og kondisjon. De identifiserer seg nok likevel som langrennsløpere på fritiden. Hvis vi alle skulle presentere oss etter det vi gjør mest ville vi ha måttet hatt bilder av oss selv bak PC'er i generiske kontorer, eller liggende med mobilen i sofaen. Det er jo det vi gjør mest, spesielt da de som trener. Restitusjon er 90 prosent av jobben, og det betyr bokstavelig talt å gjøre ikkenoe. 

Det er noen menn som trener sinnsykt mye. Jeg har flere kompiser som er sånn i tillegg til meg selv. Vi løper, svømmer, sykler, padler, surfer, you name it. Noen blir bitt av basillen så det jomer. Det er motiverende å få en fantastisk flott kropp og øke trivselen i livet. Man får ofte flotte naturopplevelser på kjøpet. Jeg skjønner at folk får dilla -  jeg er sånn selv. Man må likevel ikke begå synden av å anta at selv om man er veltrent må kjæresten også være det! Det er ikke riktig. Selv vil jeg ha en sofagris, en avslappende person å være med. En som kan, men ikke må løpe rundt hele dagen sånn som meg. Det er nok at en av oss er gal. 

• Liker 2
Skrevet

Man må altså bare date folk uansett bilder for å finne ut av det. 

• Liker 2
Skrevet
20 timer siden, Capita skrev:

Man må altså bare date folk uansett bilder for å finne ut av det. 

Det stemmer. Har du noen gang begynt i en ny klasse, en ny jobb eller en ny avdeling? Det er veldig sjelden man kan se ved første øyeblikk de du blir best venn med. Ofte er det motsatt. De du antar er slik-og-slik er gjerne de du blir mest glad i til slutt. 

Det nettdating ikke farger opp er fargene i en person. Man finner fort ut av de fysiske aspekter av et menneske, men hva ligger bak fasaden? Det er noen få mennesker jeg har truffet opp igjennom livet som virkelig har satt et permanent godt inntrykk. Felles for dem alle er vidt forskjellige bakgrunner og utseende. Det kan man rett og slett aldri se over nett. Faktisk, det kan ta lang tid å finne ut i det virkelige liv også. Min beste venn i hele verden gikk jeg på skole med i årevis før vi ble virkelig bestevenner. Samme klasser, tråkka samme stier. Hvordan kunne jeg være så blind? Nøyaktig det samme gjelder ofte nettdating. Det har betyr ikke at alle skal få tusen sjanser, snarere tvert imot. Det betyr bare at det må menneskelig feeling til for å bedømme en person ordentlig. God gammeldags menneneskekjenning. Så hardt i dagens klima der alt skal skje på tre minutter.

• Liker 2
Skrevet
På 24.11.2016 den 16.40, Arcturus skrev:

Man må likevel ikke begå synden av å anta at selv om man er veltrent må kjæresten også være det! Det er ikke riktig. Selv vil jeg ha en sofagris, en avslappende person å være med. En som kan, men ikke må løpe rundt hele dagen sånn som meg. Det er nok at en av oss er gal. 

Så hyggelig å høre at det er noen som synes oss sofagriser er bra nok! Jeg har tenkt meg på date med en som trener mye, og jeg har vel ikke hatt så stor tro på at jeg holder mål for han eller at vi passer sammen. Men prøver likevel :) 

Anonymkode: 0bbc8...d5e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...