AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #1 Skrevet 23. november 2016 Kan man pålegge besteforeldre etc å ikke si stygge ord foran barnebarna? F.eks banneord eller rasistiske ord. Vil ikke at ungen spør barnehagetantene hva "neger" eller "jævla" er.. vi bruker bevisst ikke slike ord.. Anonymkode: 90dc0...0a4 1
Gjest Elseby13 Skrevet 23. november 2016 #2 Skrevet 23. november 2016 Selvfølgelig kan man be familien om å unngå stygge ord!
GammelKaktus Skrevet 23. november 2016 #3 Skrevet 23. november 2016 Selvfølgelig, og hvis de ikke er i stand til å moderere seg så får de ikke treffe barnet. Man sitter ikke å banner som en full sjømann når man har barn rundt seg. 2
MariaHP Skrevet 23. november 2016 #4 Skrevet 23. november 2016 Unnskyld meg! Barnehagetantene? Du vet at vi som jobber i barnehage ser på det ordet som nedlatende? Ville heller bekymret meg for at ungene sier barnehagetanter til personalet i barnehagen. 6
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #5 Skrevet 23. november 2016 3 minutter siden, MariaHP skrev: Unnskyld meg! Barnehagetantene? Du vet at vi som jobber i barnehage ser på det ordet som nedlatende? Ville heller bekymret meg for at ungene sier barnehagetanter til personalet i barnehagen. SERIØST? Anonymkode: 90dc0...0a4 7
Oppgitt78 Skrevet 23. november 2016 #6 Skrevet 23. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: SERIØST? Anonymkode: 90dc0...0a4 Dette har det vært laaaange diskusjoner om tidligere, her inne.. Barnehagetantene blir blodig fornærmet over den tittelen. 4
Forundret.. Skrevet 23. november 2016 #7 Skrevet 23. november 2016 7 minutter siden, MariaHP skrev: Unnskyld meg! Barnehagetantene? Du vet at vi som jobber i barnehage ser på det ordet som nedlatende? Ville heller bekymret meg for at ungene sier barnehagetanter til personalet i barnehagen. Dere ville altså reagert sterkere på det enn på slikt som nevnt i hi? 2
Erazor Skrevet 23. november 2016 #8 Skrevet 23. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: SERIØST? Anonymkode: 90dc0...0a4 Tja, hvis TS ønsker å pålegge andre å bruke politisk korrekt og pent språk overfor barna, ser jeg ikke noe galt i å påpeke at TS selv bør tilstrebe å bruke politisk korrekt språk overfor andre. 5
GammelKaktus Skrevet 23. november 2016 #9 Skrevet 23. november 2016 6 minutter siden, MariaHP skrev: Unnskyld meg! Barnehagetantene? Du vet at vi som jobber i barnehage ser på det ordet som nedlatende? Ville heller bekymret meg for at ungene sier barnehagetanter til personalet i barnehagen. De eldre sier vel ennå barnehage tante om de som jobber i barnehagen. Aldri hørt noen som faktisk har små barn i barnehage nå kalle dere det. Enten så går det i Pedleder eller barn og ungdomsarbeider. Jeg personlig vil nå heller høre sønnen min omtale noen som en barnehage tante enn en helvetes drittsekk. 🤗 3
Gjest Kim Skrevet 23. november 2016 #10 Skrevet 23. november 2016 (endret) Hmm? Hva med å forklare at det bare er ord, men at noen ord har negative konnotasjoner eller være utdatert i forhold til historie osv? "forbudte" ord gjør det jo bare enda mer fristende for barna. Endret 23. november 2016 av Kim
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #11 Skrevet 24. november 2016 Det er en avsporing, men herregud... Det må da være innenfor å bruke eldre titler. Jeg blir støtt og stadig kalt sykesøster eller bare søster, av både unge og eldre - blir aldeles ikke fornærmet av det selv min tittel er sykepleier. Snakk om å ta seg selv høytidelig. Til TS: du kan klart be dem moderere seg, det er ikke frekt. Anonymkode: f06e6...39d 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #12 Skrevet 24. november 2016 Rart å kalle det "forbudte ord", og "pålegge", jeg reagerte også på bruken av "barnehagetante" i denne sammenheng. Men det er absolutt vanlig og innafor å be alle passe munnen sin i omgang med barn, jeg ber folk i familien om å ikke banne. Men både neger og jævla er ord som lett kan forklares for små barn: Neger er et gammeldags ord om folk som er mørk i huden, vi pleier ikke si det, jævla er banning og ikke pent å si. Anonymkode: b0fb9...b84 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #13 Skrevet 24. november 2016 Du kan vel ikke pålegge foreldrene dine noe som helst (med mindre du faktisk har en tvangsmyndighet), men det er jo lov å be om at de unngår slike ord Anonymkode: 002db...9e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå