AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #1 Skrevet 23. november 2016 Da regner jeg med at du er imot multikulturalisme? Det er jo det USA er bygget på, de er selveste gründerne av multikultur. DA snakker man om å adoptere ting, i et enormt spekter. At småunger går halloween er mye "mildere", at familier feirer thanksgiving, er mye "mildere". Multikultur, som den gjennomførte nord-amerikanske kulturen det er, påvirker hele landet. Så regner med at du er imot denne amerikanske utingen? Anonymkode: 0768d...cd9
Gjest Sjørøveren Skrevet 23. november 2016 #2 Skrevet 23. november 2016 Adoptere ting? Det har jeg ikke hørt før. Har hørt om å adoptere barn, men ting? :O
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #3 Skrevet 23. november 2016 Mener du adoptere tradisjoner? Jeg ønsker selv ikke å feire halloween, valentinsdag, thanks giving osv for min egen del, men jeg har ikke noe i mot at andre gjør det. Jeg kunne nok vært med på å feire det med andre som feirer det og. Men for vi som er født og oppvokst i Norge ser jeg ikke helt poenget med at vi skal adoptere slike tradisjoner. Er jo hovedsakelig en måte for handelsstanden å tjene enda mer penger, samtidig som vi forbrukere bruker enda mer penger på unødvendig materialisme. Anonymkode: 367e2...fa1
Tanuki Skrevet 25. november 2016 #4 Skrevet 25. november 2016 Jeg er i mot halloween, valentines, etc fordi jeg forbinder det med kjøp kjøp kjøp! Hva andre mener om amerikanske tradisjoner er opp til dem. og nei, fordi om jeg ikke syns noe om å adoptere amerikanske tradisjoner så trenger jeg ikke være i mot multikulturalisme.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #5 Skrevet 25. november 2016 Ja, jeg er imot multikulturalisme. Jeg synes ikke mennesker skal bli påtvunget å bli "verdensborgere", jeg synes det skal være ok at man vil være borger i sitt eget land, med sin egen nasjonale kultur. Anonymkode: f2065...989 1
Outlander Skrevet 25. november 2016 #6 Skrevet 25. november 2016 Det er ikke oss amerikanere som har gjort høytider til masse stress og presse for å kjøp kjøp kjøp! Det er penge sultne selskaper som gjøre det. Vi elsker våres tradisjoner og tror meg at de fleste av oss like heller ikke alle kjøpe-press som er knyttet nå til disse høytider.
Cordelia Skrevet 27. november 2016 #7 Skrevet 27. november 2016 Det er jo ikke vi som adopterer det. Det er handlesstanden som bruker det til å tjene penger på oss. Og vi biter på. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå