Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vil du beskrive de første riene? Jeg er i uke 39, og sitter her med gode "tak" i magen, men de er ikke regelmessige - ca 5-20 min mellom hver. Når de kommer blir magen hard som ved kynnere og det kjennes ut som om alt rives/strekkes utover nederst i magen samtidig som et voldsomt nedpress. Men det er ikke så vondt at jeg må skrike liksom..vrir meg og puster meg igjennom det. Etterpå, når den er over, tenker jeg at det var ikke så ille, så jeg venter på en til. Har holdt på sånn i ca 2 timer nå, og det har tatt seg litt opp, men ikke noe særlig. Høres dette ut som rier eller harde kynnere? Har veldig lang reisevei til sykehus og vil nødig inn på en bomtur...

Anonymkode: 96ae6...14e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varer omlag 30-45 sekunder. Ikke tatt tiden på dem men det føles sånn ut. 

Anonymkode: 96ae6...14e

Skrevet

Mine rier har alltid vært ganske uregelmessige, men de kommer i tak. Vanskelig å forklare, men det var liksom murring\tak langt inni magen, som varte noen sekunder, så pause, så på an igjen. Sånn var det til jeg hadde 5cm.. De gjorde ikke vondt, de var der bare..

Etter hvert ble de de sånn at jeg merket de godt, men ikke altfor vonde.. Så ble de jævlige, så var ungen ute.. :P 

Anonymkode: 22510...d33

Skrevet

Vanskelig å si. Det du beskriver er slik jeg kjente maseriene jeg hadde etter at jordmor strippet med med nr 2. Når jeg har fått rier har de vært skikkelig vonde og kommet tett nesten fra start, men jeg kjenner mange som sier det begynte som litt sterke menssmerter som tok seg opp. Skjønner at du ikke vil ta noen bomtur, så jeg ville tatt tiden en stund og ringt sykehuset og hørt. 

Skrevet

Du ringer føden og hører hva de tenker. Du har lang vei til sykehuset - tenk om du ender opp med å føde i bilen fordi du ikke vil ta en "bomtur"?

Skrevet

Mine første rier, med førstemann, kom jevnt med ca 10 min mellomrom. Som SVAKE menssmerter :) !!

Mine første rier med andremann var som å få vridd eggstokkene hvert minutt. Ble raskt verre. USj

Anonymkode: 3c0b3...b9d

Skrevet

Hos meg var maseriene slik du beskriver. De startet 9 dager flr fødsel. Hos meg gikk vannet før riene startet, men når de kom etter noen timer var jeg ikke i tvil om hva det var. Siden du har lang reisevei og det kan oppleves forskjellig ville jeg ha ringt føden. 

Anonymkode: 81a50...87f

Skrevet

Hadde sånne maserier i 3 uker før fødsel.. var helt anderledes når det gikk over til ekte rier. 

Men ingen av oss kan vite om dine er ekte eller maserier. Du kan jo prøve og ta ett varmt bad/dusj og en paracet og se om det går over. Og ta en tlf til føden og hør hva de sier.

Anonymkode: b34cb...fa4

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde sånne maserier i 3 uker før fødsel.. var helt anderledes når det gikk over til ekte rier. 

Men ingen av oss kan vite om dine er ekte eller maserier. Du kan jo prøve og ta ett varmt bad/dusj og en paracet og se om det går over. Og ta en tlf til føden og hør hva de sier.

Jeg hadde maserier i 8 uker før fødsel :o Kjipe greier

Skrevet

Høres ut som mine modningsrier det der. Holdt på over natta og så kom vesla neste kveld, rundt 24 t etter de takene begynte. Også i uke 39 ;) 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde maserier i 8 uker før fødsel :o Kjipe greier

Uff stakkars deg! Man er jo utslitt før fødselen startet jo, hu har all min sympati! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...