Gå til innhold

Julegavehjelp til to vanskelige damer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er 2 stk på listen over de som jeg må handle julegave til, som er svært vrange å kjøpe noe til. Det er en kamp hvert år, og i år tenkte jeg å be om hjelp fra dere her inne. De har ingenting de ønsker seg heller, så det er ekstra morsomt.

Begge er damer, den ene er i 30-årene og den andre er i 60-årene. De har ingen hobbier og ingenting de driver med eller liker å gjøre. Begge er stort sett sofaslitere grunnet diverse helseproblemer og holder seg mest innendørs, så skjerf, hansker og lignende er ikke nødvendig. De gjør forresten ingenting spesielt mens de er innendørs, det er mest soving tror jeg. Ingen av de tar vare på seg selv med hudpleie eller annet, så skjønnhetsprodukter er uaktuelt. Klær tør jeg ikke å kjøpe, for begge er ganske store i størrelsen. De er kresne som pokker når det kommer til mat og godteri, bl.a kan den eldste ikke spise annet enn skikkelige merkevarer fordi "billigmerker gjør henne dårlig", så derfor tør jeg ikke å begi meg ut på det heller. Begge bor i en liten leilighet, så det er forøvrig ikke aktuelt å kjøpe noe pyntedill heller, siden de ikke har plass.

Regner med dere forstår problemet jeg har med dette... Er det noen som kan gi meg noen som helst tips til hva jeg kan kjøpe til disse menneskene? Maks 400 kr per person.

Anonymkode: 7a542...661

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gavekort på kiwi :P 

• Liker 1
Skrevet

Når de er så vrange hadde jeg kjøpt noen grytekluter og te-lys og latt det være med det. Når de er så kresne så er det jammen ikke lett å finne noe de blir glade for uansett...

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Så vrange folk hadde jeg bare gitt gavekort til.

Skrevet

Dunk rødvin, gavekort, eske med kaffe, kinogavekort...

• Liker 1
Skrevet

Hadde kjøpt alkohol. Om de stort sett sover, som du sier, så skader iallefall ikke litt rus.

• Liker 2
Skrevet

Tja, drikker de kaffe eller te? Ville da kjøpt god kaffe/te og litt lakriskuler fra Lakrids, det liker vel de fleste. Ellers har de jo noe å by på når gjester kommer :)

• Liker 2
Skrevet

Du virker veldig begeistret for disse menneskene! :fnise:

Noe spiselig kanskje? God olivenolje, trøfler, litt ekstra god godis av noe slag.

• Liker 2
Skrevet

Sengetøy?

Anonymkode: 03720...d98

Skrevet

Kjøp shampoo og dusjsåpe til de.

Skrevet

Snik på klesstørrelsen også kjøper du ny pysjbukse til de :)

• Liker 3
Skrevet

- gavekort på matbutikk (forferdelig kjedelig, ja, men alle trenger jo mat heheh), netflix, viaplay eller hbo (hvis de bruker sånne tjenester)

- årsabonnement på lokalavis hvis de leser sånt

- hvis du har vært hos de nylig og sett at det er noe de trenger, fks. ny skittentøyskurv, dusjhylle eller en liten lampe til en mørk krok i stua, så kan du jo kjøpe det

- morgenkåpe, tøfler eller pysj (her trenger man jo ikke å være så spesifikk på størrelsen)

- sett sammen en liten kurv med diverse småting som kroppssåpe, fin olivenolje, en film, en bok, et blad, oppvaskhåndkler, osv.

- du sa det ikke er plass til pynt hos noen av dem, men jeg går ut ifra at de har sofa, så trekk til pynteputer eller et pent pledd går an

- billetter til en opplevelse, fks. kinogavekort eller konsertbilletter, eller gavekort på en restaurant

er ikke så greit å kjøpe gaver til slike mennesker, men det finnes alltid muligheter :)

Skrevet

Abonnement på et kvinnemagasin hadde vært en god ide. 

For hun som er glad i "ikke så billig" godteri så burde du kunne finne noe ekslusivt som hun ville likt.

Gavekort hadde vært OK. 

Anonymkode: 60204...71d

Skrevet

Høres ut som noen som kunne blitt glade for abonnoment på se&hør :fnise:

Anonymkode: 1a3dd...afc

• Liker 2
Skrevet

En skikkelig shampoo og balsam. Kjøper jeg alltid til bestemødre og andre som aldri ønsker seg noe.

Skrevet
På 23.11.2016 den 20.31, *Pixie* skrev:

Du virker veldig begeistret for disse menneskene! :fnise:

Noe spiselig kanskje? God olivenolje, trøfler, litt ekstra god godis av noe slag.

Trøfler er ekstremt dyrt.

Anonymkode: d3fb6...9d9

Skrevet

En juleglede eller en orkide.

En fin julekopp og en pose kaffe/te. For eksempel denne https://www.glassoginterior.no/catalog/product/view/id/36249/s/wik-walsoe-julemorgen-kopp-med-skal-20cl/category/2615/

Lys, servietter,såpe, pledd.

Fornyelse av kjøkkenredskap; stekespade, kniv, slikkepott, stekepanne, skjærefjel.

Geit el. lignende fra Kirkens nødhjelp.

Brodder og refleks, kanskje de får lyst å gå seg en tur. :tree: 

Skrevet

Er det mor og datter?😆 Sengetøy i flanell, telysholdere, kjøkkenhåndklær, grytekluter + annet utstyr, lunt pledd til sofaen, myke sovesokker, finere håndklær til badet. 

Gavekort på restaurant (Egon?) kinobilletter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...