Gå til innhold

Sykepleier bachelor = etter det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan man vidreutdanne seg som etter det? (Skal søke sykepleier neste år). Jeg har lyst å jobbe innen det, men vet ikke helt hva enda. Jeg finner ikke en side der de har alt samlet som jeg kan lese litt om. Som regel, alltid noen teite kritiserende kommentarer som popper inn uansett hva det handler om så håper på seriøse svar.

Anonymkode: 26b69...ac3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kommer i alle fall ikke til å bestå medikamentregningen hvis du tror at "sykepleier bachelor = etter det". Neida :fnise:, men ikke bruk "="-tegnet hvis to ting ikke er lik på hver side av tegnet. 

Uansett: du kan videreutdanne deg til mye forskjellig. F.eks anestesisykepleier, operasjonssykepleier, intensivsykepleier, kreftsykepleier, avansert klinisk sykepleier, helsesøster, jordmor, hygienesykepleier, kosmetisk sykepleier (eller hva det heter), avansert geriatrisk sykepleier, akuttsykepleier, diabetessykepleier osv. Jeg forstår uansett ikke hvorfor du stresser med videreutdanning allerede nå? Du vil uansett lære mye om de forskjellige mens du er i sykehuspraksis og når du får jobb etter endt utdanning, og finner da helt sikker noe du interesserer deg for som du nå absolutt ikke tror er interessant. Man må uansett jobbe minst 2 år etter endt utdanning før man tar videreutdanning (utenom jordmor). 

Det jeg prøver å si er at du heller bør fokusere på å forberede deg til studiet med å lære litt grunnleggende om f.eks anatomi og slikt i stedet for å stresse med videreutdanninger nå. Kjøp deg 1 mnd på sykepleiepluss.no så har du noe å holde på med i jula ;) 

Anonymkode: f1c91...59f

• Liker 2
Skrevet

Jada jada skrev det kjapt før mobilen dæva. Takk for svar, jeg stresser ikke. Jeg kjenner meg selv godt nok at hvis ikke jeg begynner litt allerede nå å lese litt kommer jeg til å ende opp på feil sted. Gjort det allerede 3 ganger såeeee.. Jeg vil ikke velge feil denne gangen. 

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jada jada skrev det kjapt før mobilen dæva. Takk for svar, jeg stresser ikke. Jeg kjenner meg selv godt nok at hvis ikke jeg begynner litt allerede nå å lese litt kommer jeg til å ende opp på feil sted. Gjort det allerede 3 ganger såeeee.. Jeg vil ikke velge feil denne gangen. 

Det tviler jeg på at du har gjort. De færreste tar videreutdanning med en gang. Det er lurt å jobbe som sykepleier en del år først. Da jeg begynte på sykepleien tenkte jeg at jeg kanskje ville bli jordmor, men det la jeg fra meg allerede etter noen mnd. Det er så mye som er så interessant. Nå ønsker jeg å få jobb på mottak etterhvert, noe som var det SISTE jeg kunne tenke meg før. Man forandrer seg så mye underveis og etter studiet at det er bare å ta ting litt som det kommer underveis. Fokuser først på å bli sykepleier du :) 

Anonymkode: f1c91...59f

• Liker 1
Skrevet

Hvis man er mer teoretisk anlagt kan man også ta en mastergrad i stedet for en praktisk videreutdanning.

Anonymkode: c84e5...bd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...