AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #1 Skrevet 23. november 2016 Jeg har registrert at det den siste tiden har vært mye fokus i media på at folk har vist stor giverglede til personer som har lagt ut på Finn at de trengte hjelp til jul. Jeg har ikke for mye penger, men har til gjengjeld for mye klær (sannsynligvis er det ene grunnen til det andre), og derfor tenkte jeg at jeg kanskje kunne gi bort noen klær dersom noen hadde bruk for det. I den forbindelse kikket jeg gjennom noen finn annonser tidligere i uken, og jeg registrerte da at det var mange som ønsket klær i ulike størrelser. Jeg sendte melding til tre av dem og spurte om det var noe spesielt de var på jakt etter, og tilbød meg å sende dem litt forskjellige klær (flere kjoler, bukser og gensre) gratis mot at de betalte portoen (kr 100,-). Etter noen meldinger frem og tilbake om størrelser ulike plagg som kunne være aktuelle, samt beskrivelser fra min side av hvilke plagg jeg hadde og hvordan de så ut (stort sett ubrukte klær i klassisk stil), kom alle tre til samme konklusjon - de ønsket bilder av plaggene. Problemet er at det er mange plagg det er snakk om her, og jeg har verken tid eller anledning til å gå i gang med å ta gode bilder av alt. Nettopp derfor ønsket jeg heller å gi det vekk, i stedet for å legge det ut for salg. Det som forundrer meg med dette er at personer som legger ut annonser om hvor lite de har både av klær og penger er så lite interessert når noen tilbyr dem å få klær gratis. Betyr det at de egentlig ikke har så bruk for hjelp som de får det til å høres ut som i utgangspunktet? Jeg innbiller meg at dersom jeg hadde hatt så dårlig råd ville jeg blitt lykkelig over å motta nye, pene klær selv om jeg ikke hadde sett bilde av dem først. Men kanskje det er bare meg som tenker sånn? Hva mener dere andre? Anonymkode: de68d...775 2
Gjest godt Skrevet 23. november 2016 #2 Skrevet 23. november 2016 Jeg skjønner deg, men jeg skjønner også dem. Hvis de skal betale porto er det greit å få vite litt hva som venter dem. Så ikke noen bare bruker postkassen deres som en personlig søppelbøtte for skrotplaggene absolutt ingen ønsker seg.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #3 Skrevet 23. november 2016 Finn tillater ikke tigging etter penger. Og annonser om folk som tigger etter penger og andre ting til jul, blir slette dersom du rapporterer annonsen. Anonymkode: 15c96...a1d 2
silkestrå Skrevet 23. november 2016 #4 Skrevet 23. november 2016 (endret) Innlegg postet i feil tråd... Endret 23. november 2016 av silkestrå
Djungelvrål Skrevet 23. november 2016 #5 Skrevet 23. november 2016 Enig med deg, hvis de mottar det gratis kan det vel ikke være så forferdelig viktig med bilde. De kan jo bare gi det videre selv hvis det ikke passer. 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #6 Skrevet 23. november 2016 21 minutter siden, godt skrev: Jeg skjønner deg, men jeg skjønner også dem. Hvis de skal betale porto er det greit å få vite litt hva som venter dem. Så ikke noen bare bruker postkassen deres som en personlig søppelbøtte for skrotplaggene absolutt ingen ønsker seg. Ja, jeg skjønner dem vel egentlig jeg også, men jeg ble nok bare litt skuffet. I min lille boble av giverglede så jeg for meg at jeg skulle lage en nydelig forundringspakke til hver av dem, med litt forskjellig innhold som svarte til beskrivelsene av hva de ønsket seg, og jeg var overbevist om at de ville blitt fornøyde. I min naivitet tenkte jeg jo ikke på at de kanskje ikke ville like det samme som meg, selv om de ville se at det var nye, klassiske merkeklær som lå i pakken. Anonymkode: de68d...775 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #7 Skrevet 23. november 2016 2 minutter siden, DreamOn skrev: Enig med deg, hvis de mottar det gratis kan det vel ikke være så forferdelig viktig med bilde. De kan jo bare gi det videre selv hvis det ikke passer. Nei, det var jo det jeg også tenkte, men jeg forstår jo samtidig at de ikke har så lyst til å betale for portoen dersom det skulle være fullstendig skivebom. Men men, - det betyr vel bare at jeg heller får fortsette å gi klærne jeg ikke bruker til Fretex...eller til venninner som allerede har like fulle klesskap som meg selv :-) Anonymkode: de68d...775
Timseh Skrevet 23. november 2016 #8 Skrevet 23. november 2016 (endret) Jeg gav bort helt nytt lillelam ullsett (lue, drakt, tøfler og votter) til en mor som trengte sårt ull til barnet sitt. Så etter noen uker at det var til salgs på finn :O hun brukte i tillegg sitt eget navn, så det var ikke vanskelig å oppdage. Hvis det ikke passet eller hun ikke synes det var pent, kunne vel hun gitt det tilbake Da jeg traff henne sa hun at hun synes settet var nydelig. Koster jo langt over 1000 kr til sammen. Endret 23. november 2016 av HenLu
Veslefrikk Skrevet 23. november 2016 #9 Skrevet 23. november 2016 31 minutter siden, HenLu skrev: Jeg gav bort helt nytt lillelam ullsett (lue, drakt, tøfler og votter) til en mor som trengte sårt ull til barnet sitt. Så etter noen uker at det var til salgs på finn :O hun brukte i tillegg sitt eget navn, så det var ikke vanskelig å oppdage. Hvis det ikke passet eller hun ikke synes det var pent, kunne vel hun gitt det tilbake Da jeg traff henne sa hun at hun synes settet var nydelig. Koster jo langt over 1000 kr til sammen. Jeg opplevde akkurat det samme før jul i fjor. Ga bort to sekker med nesten ubrukte klær. Bobledresser, penkjoler mm. og fant mye av det til salgs på Finn og en lokal FB-gruppe etter kort tid. Frister ikke mye å gi bort noe mer da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå