Gå til innhold

Hvor barnslig å se på barnefilmer når du er godt inn i 20 årene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan av og til finne på å se på youtube filmer, som jeg så på når jeg var barn. Som Mummitrollet, Digimon (sistnevnte gidder jeg ikke se så mye på da det er litt bråkete) men mummi er bare koslig synes jeg. Er det tegn på psykiske problemer? Burdte vel helt ærlig se på voksenfilmer på Netflix i stedet?

Anonymkode: 4f8ce...ae2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt nå... Så klart er det greit å se på tegnefilmer. Hvordan i alle dager kan det være et tegn på psykiske problemer?

Anonymkode: e3ccc...535

• Liker 3
Skrevet

Det er bare en viss aldersgruppe fra ca tenår til et stykke ut i tjueåra som bryr seg om hva som er barnslig. Alle andre gjør som de vil uten kvaler.

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt nå... Så klart er det greit å se på tegnefilmer. Hvordan i alle dager kan det være et tegn på psykiske problemer?

Fordi jeg har lest en del, om at særlig autistiske barn kan ha vanskeligheter med å takle voksenlivet. Derfor vil de ofte på mange måter forbli i barndommen. Men er ikke der jeg er..

Skrevet

Snart 50 og digger Istid, og lignende barnefilmer. Hvorfor ikke? Være litt barnslig og koble av, det er bra det.

Anonymkode: 98f6d...514

• Liker 3
Skrevet

Man er ikke ordentlig voksen før man tør å være barnslig, husk det. :) 

Men for å svare mer ordentlig, nei, det er ikke noe galt å se på barnefilmer når man er voksen.

Jeg setter meg gjerne ned for å se Mummi og Ole Brumm (de gamle tegnefilmene, selvfølgelig), samt andre tegnefilmer og barneprogrammer jeg vokste opp med. Synes det bare er koselig. Er 99,9 % sikker på at jeg ikke er autistisk eller lignende. Alle er forskjellige, og vi liker forskjellige ting. Noen elsker actionfilmer, noen elsker romantiske filmer, mens andre elsker tegnefilmer.

• Liker 2
Skrevet

Er i 40-åra og liker både barnslige og modne filmer. Så her kan det være Spongebob ene dagen og Tarkovskij neste.

Anonymkode: 7c96f...9f3

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg har lest en del, om at særlig autistiske barn kan ha vanskeligheter med å takle voksenlivet. Derfor vil de ofte på mange måter forbli i barndommen. Men er ikke der jeg er..

Slapp av. Veldig mange voksne ser på tegnefilmer. Om du er beskymret for at du har en diagnose, så gå til legen. Om man leser for mye på internett kan man overbevise seg selv om at man er psykopat, har kolera, og har amputert høyre arm :P 

• Liker 1
Skrevet

Elsker tegnefilmer, de er morsomme! I tillegg er det mye ved filmene jeg ikke forstod som barn, men som jeg nå forstår. Det er så koselig å se på filmer jeg så på som liten - mimre litt og sånt :) 

Slapp av, hvis du var autistisk hadde nok du/de rundt deg merket det for lenge siden..

• Liker 1
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Da har jeg hørt det også... Ingenting galt med å se på barnefilmer som voksen, ei heller å føle at man ikke helt takler voksenlivet. Jeg liker å tro at ingen helt vet hva de driver med, de prøver bare sitt beste å virke som de gjør det ;) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er voksen og har en helt ok samling gamle (skikkelig gamle) Disney tegnefilmer som jeg koser meg med nå og da :)

Ser selvfølgelig voksne filmer også da :fnise:

Anonymkode: 6278e...ee4

Skrevet

Hva er galt med å være barnslig? 

Skrevet

Høh...jeg er over 50 og liker fortsatt Ronja og Emil.  ☺

Skrevet

Nå får du kutte ut Ts.  Er 35 år og elsker også Disney + en del av Astrid Lindgrens filmer. Gode barneminner det :)

Skrevet

du ekke voksen før du tør å være barnslig. Voksne er ikke redde for å være barnslige, de er bare unge til sinns.

Anonymkode: 606d7...470

Skrevet
På 23.11.2016 den 17.27, AnonymBruker skrev:

Jeg kan av og til finne på å se på youtube filmer, som jeg så på når jeg var barn. Som Mummitrollet, Digimon (sistnevnte gidder jeg ikke se så mye på da det er litt bråkete) men mummi er bare koslig synes jeg. Er det tegn på psykiske problemer? Burdte vel helt ærlig se på voksenfilmer på Netflix i stedet?

Det barn liker er ofte det vakreste og skjønneste i verden. Vil du putte i deg de vakre dydene i verden eller vil du være som "alle andre" og putte dritt i deg? Barn har god forbindelse til magien i verden, den magien man får av å være en plass og elske det, man trenger ingen grunn, man er glad for å få være til og å få være glad med andre. Den evnen har jeg som voksen og mange voksne forstår det ikke, de lurer på hvorforhvorforhvorfor og problematiserer, i stedet for å bare gå med flowen, slik barn gjør.... Så blir det alltid bra. Askepott (og de tre nøttan) har mange veldig barnlige trekk og nyter naturen til fulle på hesten, det som er ekte harmoni... Magi som kontakt med dyrene. Alt dette har barn en mye større dør til, de er ikke blitt lukket som voksne. Og ikke skjønner jeg hva som er så staselig med lukkede voksne som liker å belære ut i fra sine snevre rammer, som har mistet all kjennskap til barndommens magi. Jeg tror også at samfunnet i dag fjerner magien til barn, man innsetter noe som er magiløst. Ser at magien til barn forsvinner allerede når de er rundt 6-7 år, der de var opptil 12-13 år før. Ran av barndom og fører til kjedelige mennesker. Men men, man må vel ofre noe for at voksne skal få nære lystene sine til litt råskap...

Anonymkode: e30cd...e12

Skrevet
På 23.11.2016 den 18.03, AnonymBruker skrev:

Jeg er voksen og har en helt ok samling gamle (skikkelig gamle) Disney tegnefilmer som jeg koser meg med nå og da :)

Ser selvfølgelig voksne filmer også da :fnise:

Anonymkode: 6278e...ee4

Nå er det jo endel Disney som egentlig ikke var barnefilmer fra starten av. Kortfilmene med Donald Duck, Tom & Jerry og lignende er jo faktisk ikke barnefilmer, men forfilmer for helt vanlige kinofilmer. 

Skrevet

Jeg digger Disney, de gode gamle tegnefilmene! Ingenting å være flau over! :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...