Gå til innhold

Hvor ofte spiser du storfekjøtt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For min økonomi priser storfekjøtt seg ut, det koster jo skjorta. Da jeg var i jobb var det dyrt, nå da jeg er på AAP er det for dyrt. Ikke det at jeg ville hatt det ofte, da det hverken er bra for kroppen eller miljøet... eller lommeboka men ja, det hadde jo vært godt sånn av og til. 

Anonymkode: 99df0...36a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For min økonomi priser storfekjøtt seg ut, det koster jo skjorta. Da jeg var i jobb var det dyrt, nå da jeg er på AAP er det for dyrt. Ikke det at jeg ville hatt det ofte, da det hverken er bra for kroppen eller miljøet... eller lommeboka men ja, det hadde jo vært godt sånn av og til. 

Anonymkode: 99df0...36a

Jeg prøver å begrense det siden det ikke er spesielt sunt, men det blir nok fort et par ganger i måneden (biff én gang og taco én gang (sånn ca) pr måned.

Anonymkode: 6984c...017

Skrevet

Mange år siden, dessverre, grunnet sykdom.

Anonymkode: 77419...82a

Skrevet

Altfor ofte.

Anonymkode: ab388...7fd

• Liker 1
Skrevet

kanskje 1-2 ganger i mnd som kjøttdeig. Biff kanskje en gang i året.

Skrevet

Kanskje 2 ganger i uka. Som oftest som kjøttdeig til Pizza, Taco eller Pasta, og en sjelden gang Biff.

Anonymkode: 1111b...bdc

• Liker 1
Skrevet (endret)

Spiser storfekjøttdeig til taco ca. en gang i uka, kanskje sjeldnere.

Hender jeg kjøper "ordentlig" stykker med biff, men sambo er veldig kresen og må ha sin halvrå og det kan ikke jeg steke. :fnise: Så det blir veldig sjeldent. Kanskje 1 gang i mnd., eller mindre. (Når jeg tenker meg om er det nok enda sjeldnere. Annenhver mnd. kanskje.)

Endret av PaperFlower
Skrevet
1 minutt siden, PaperFlower skrev:

men sambo er veldig kresen og må ha sin halvrå og det kan ikke jeg steke

Kan han ikke steke det selv?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan han ikke steke det selv?

Selvsagt kan han det, og det er han som steker den de gangene vi har biff. Faktisk skal vi ha det i dag. Men siden han gjør husarbeidet og har hovedansvaret for hunden, er det "min jobb" å lage maten o.l. Da er det lettere, og billigere, å spise annet kjøtt.

Skrevet

Jeg spiser oksehaler ganske ofte. Det er et rimelig kjøttstykke.

• Liker 1
Skrevet

1 gang annenhver mnd eller sjeldnere. 

Skrevet

Om det koster...Ja, det er dyrt.
Men spørs litt på hvor du kjøper det, hvilket merke...Eller om det er på halv pris...Og helt ærlig..Biff blir jo bedre om du lar den ligge å modne litt uansett..Så det å kjøpe biff på halvpris er helt greit :) 

Skrevet

3-4 ganger i måneden. 🤗

Skrevet

Ikke ofte. Snaut en gang i måneden.

Anonymkode: 233f0...b09

Skrevet

Grunnet sykdom tåler jeg svært få matvarer til middag. Det blir derfor storfe ofte 2 ganger i uka. De resterende dagene spiser jeg gjerne fisk 2 ganger i uka og kylling og svin de 3 siste dagene. Godt å variere med hvilket kjøtt som blir brukt synes jeg. Det er ikke særlig dyrt for 1 porsjonspakke entrecote fra first price eller kiwi sitt merke. Er vel rundt 30 kr for en pakke? For meg som er alene og ikke spiser mer enn 150 gram blir ikke det så mye. Fisk er dyrt det også, så ikke store prisforskjeller her tror jeg. 

Anonymkode: fcb0c...f44

Skrevet

Storfekjøtt er jo mye mer enn biff og karbonadedeig! Jeg bruker bl.a. en del av de billigere (Og langt mer smakfulle!) delene av dyret til kraft og gryte-/suppekjøtt.

Skrevet

Aldri. 

Anonymkode: a22ed...d36

Skrevet

Så godt som aldri. Spiser ikke kjøttdeig, og spiser jeg biff er det hjort eller elg :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...