AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #1 Skrevet 23. november 2016 Jeg har tidligere slitt med anoreksi og bulimi, men har vært normalvektig ett år. Jeg anser meg selv så frisk som jeg kan bli. Jeg driver med langdistanseløping og konkurrerer mye. Jeg skal løpe et løp i utlandet om 6mnd og må ha et medisinsk sertifikat der det står at min fysiske helse er i orden (at det ikke er noen kontraindikasjoner på at jeg kan delta). Det er ikke noe ekstremløp dette her, og jeg vet at kroppen min tåler det. Men jeg er redd for at legen min ikke vil skrive under på dette papiret. Kan hun nekte det fordi jeg har hatt spiseforstyrrelse, selv om min fysiske helse er helt flott? Hun vet at jeg aktivt driver med løping og konkurrerer. Problemet er at hun ikke anser meg som frisk (hun mener løpingen min er et symptom på spiseforstyrrelsen noe den ikke er, og hun har ved et par anledninger nå dette året sagt at jeg ikke burde konkurrere fordi det ikke er bra for sykdommen) Hvis hun ikke vil skrive under på dette, kan jeg da oppsøke en privat lege på et privat legesenter og be om en slik helseundersøkelse? Vet jeg tar litt sorgene på forskudd, men må bare forhøre meg før jeg skal skaffe meg det. Anonymkode: 8e1c6...fd9