Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk helt i kjelleren når jeg holdt på å få inndratt førerkortet mitt.
Jeg gråt og ble så lei meg. Jeg kjørte jo bare to kilometer for fort og det har aldri vært ulovlig, og da skulle jeg miste det????

Hvorfor tror dere de skulle forsøke å gjøre det sånn og hvem ville at det skulle skje på den måten?

Anonymkode: 08e91...042

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du holder ikke på å få inndratt førerkort fordi du kjører to km/t for fort. Dersom det faktisk er tilfelle at du har holdt på å miste førerkortet, er det andre og mer alvorlige forhold som har spilt inn. Skremmende om ikke du har mer kontroll enn som så når du ferdes i trafikken.

Anonymkode: a096b...760

• Liker 10
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gråt og ble så lei meg. Jeg kjørte jo bare to kilometer for fort og det har aldri vært ulovlig, og da skulle jeg miste det?

tror ikke man mister førerkort for å ha kjørt over 2 km.

politiet som forsøkte med dette eller venner som fleipet med deg om dette?

Skrevet

du kjørte to kilometer i timen over fartsgrensa? Da mister du ikke førerkortet

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, minister-mio skrev:

du kjørte to kilometer i timen over fartsgrensa? Da mister du ikke førerkortet

Nettopp.  Man får ikke bot engang.

Det er alltid sikkerhetsmarginer i fartsmålinger, og 2 km over registreres ikke.

Bare tull det, TS.

• Liker 1
Skrevet

Å slutt å tull a - det er ingen som mister førerkortet for å ha kjørt 2 km for fort... Man får ikke engang bot for det. 

Skrevet
19 timer siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Å slutt å tull a - det er ingen som mister førerkortet for å ha kjørt 2 km for fort... Man får ikke engang bot for det. 

Jeg har hørt om at det har skjedd. Er ikke teorien slik? Kjører man for fort, så kjører man for fort. Samme om det er 20 eller 2 km/t. Hvor for må noen kjøre for å miste førerkortet?

Skrevet

Under er grensene for når du mister lappen. Ryker lappen din om du har kjørt 2 kmt for mye så er det ikke farten men kjøringa di som gir utslaget. 

30-sone             56 km/t

40-sone             66 km/t

50-sone             76 km/t

60-sone             86 km/t

70-sone            106 km/t

80-sone            116 km/t

90-sone            131 km/t

100-sone          141 km/t

110-sone          151 km/t

• Liker 2
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt om at det har skjedd. Er ikke teorien slik? Kjører man for fort, så kjører man for fort. Samme om det er 20 eller 2 km/t. Hvor for må noen kjøre for å miste førerkortet?

2 km for ort er ikke for fort

Anonymkode: d7c7a...675

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har du hørt på tull. Selvsagt mister man ikke lappen for å kjøre 52 i en 50-sone, det skulle jeg tro nærmest sier seg selv.

Anonymkode: 95f3c...527

• Liker 1
Skrevet

Obious troll is obious!

Anonymkode: 60998...fad

Skrevet
2 timer siden, Akay skrev:

Under er grensene for når du mister lappen. Ryker lappen din om du har kjørt 2 kmt for mye så er det ikke farten men kjøringa di som gir utslaget. 

30-sone             56 km/t

40-sone             66 km/t

50-sone             76 km/t

60-sone             86 km/t

70-sone            106 km/t

80-sone            116 km/t

90-sone            131 km/t

100-sone          141 km/t

110-sone          151 km/t

Hvordan har man kjørt da, siden du mener kjøringen var utslaget? :) Må man ha brutt mange trafikkregler for å miste førerkortet?

Skrevet
1 minutt siden, fuglekvitter__ skrev:

Hvordan har man kjørt da, siden du mener kjøringen var utslaget? :) Må man ha brutt mange trafikkregler for å miste førerkortet?

Hvis du kjører veldig vinglete, unnlater å ta hensyn i trafikken, bryter veitrafikkloven (mye å ryke på der), har inntatt alkohol eller medisiner, narkotika ol som gir rus....farlige forbikjøringer, 

• Liker 2
Skrevet

Kjører man for nært kjøretøyet foran så kan man miste førerkortet f.eks. 

Lager man farlige situasjoner så kan man miste førerkortet.

Dårlig sikring av last på bil/tilhenger så kan førerkortet ryke. Veldig mange ting som kan spille inn.

F.eks en kompis av meg mistet førerkortet fordi han spant ut av en rundkjøring. 

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk helt i kjelleren når jeg holdt på å få inndratt førerkortet mitt.
Jeg gråt og ble så lei meg. Jeg kjørte jo bare to kilometer for fort og det har aldri vært ulovlig, og da skulle jeg miste det????

Hvorfor tror dere de skulle forsøke å gjøre det sånn og hvem ville at det skulle skje på den måten?

Hvem prøver på å få frattatt deg førerkortet? To km/t over fartsgrensen er ikke noe noen bryr seg med, med mindre du kjører uforsvarlig. 

Å få fratatt noen førerkortet er forøvrig ikke enkelt. Jeg ble nesten meid ned av en bilfører. Ringte politiet på 112 og anmeldte etterpå skriftlig. 

Hva skjer? Jo poltitet henlegger fordi de ikke har kapasitet. Føreren, en person på nærmere 90 år, får ingen reaksjon. Politiet kan ikke gjøre noe og heller ingen andre fordi polititet ikke var vitne til saken. Føreren får kjøre videre, inntil han forårsaken en ny og mer alvorlig ulykke. Fylkesmannen kan ikke gjøre noe, før de får beskjed fra lege, psykolog eller optiker om at personen ikke er egnet til å kjøre bil. Da varsler Fylkesmannen politiet som fratar personen førerkortet. 

Når en ikke vet og heller ikke kan finne ut av hvem som er bilførerens fastlege, så beholder folk førerkortet inntil de går i graven eller sender noen andre dit. 

Velkommen til virkelighetens verden! 

Anonymkode: 699aa...ac2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...