Cessa74 Skrevet 23. november 2016 #1 Skrevet 23. november 2016 Jeg må ty til ferdiglaget pepperkakedeig i år, og lurer på hvilken deig som er best? Tenker både på smak og at den er lett å bake med/jobbe med. (IKKE Ikea sin - de pepperkakene der smaker virkelig pyton). Og et annet problem - pepperkakene er jo så glatte og fine FØR steking, men etterpå er de så stygge og ruglete. Hvordan FÅR man de glatte og pene også etter steking egentlig? Blir veldig takknemlig for tips!
kanelsnurr Skrevet 23. november 2016 #2 Skrevet 23. november 2016 Jeg pleier alltid å kjøpe pepperkakedeig hos W.B.Samson. Den er veldig god og lett å jobbe med. (Har desverre ingen tips dersom du ikke bor i Oslo.) Har aldri opplevd at pepperkakene blir ruglete etter steking? 1
Biloba Skrevet 23. november 2016 #3 Skrevet 23. november 2016 Tipper de blir ruglete fordi de hever en del under steking, og så faller sammen når de tas ut, og da har for stor overflatehinne som dermed rugler seg. Det kan vel ikke fikses etterpå? Jeg lagde deig i går og hev i fryseren til det passer å bake med barna, det kan være et alternativ (men ikke hvis du er klassekontakt og skal ha deig til 28 stk selvsagt). 1
smygende_lodde Skrevet 24. november 2016 #4 Skrevet 24. november 2016 Det kan hende det hjelper å la deigen nå romtemperatur før du steker de, med tanke på at de blir ruglete :-)
Arkana Skrevet 25. november 2016 #5 Skrevet 25. november 2016 Coop sin pepperkakedeig vant testen i fjor i allefall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå