AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #1 Skrevet 23. november 2016 Hei dere Har et slags problem. Jeg belønner hunden med leke ved innkalling og ibland når jeg føler hunden har gjort det ekstra bra. Enten da med sånn saueskinn på stikk leke, eller ball i tau. Hunden elsker de. Men, når jeg skal belønne innkallingen, springer jeg og drar leken etter meg på bakken (for å vekke litt instinkt) og hunden springer etter og biter etter meg eller rett under hånda mi i strikken (ikke i skinnfellen). Før har jeg tenkt at den har bommet på meg, men ser nå klart å tydelig at det er hånda mi den tar... Hva gjør jeg med dette? Etter avsluttet lek med leke, putter jeg leken i lomma og går videre. Da har hunden en tendens til å hoppe opp og bite meg i overarmen, i ryggen, hetten og håret (stor hund). Sånne skikkelige napp som har ført til hull i jakka. Står jeg stille setter den seg og kikker på meg, begynner jeg å gå hopper den opp og napper/biter. Hva gjør jeg med dette? Anonymkode: febb2...f9b
Gjest TGI Skrevet 23. november 2016 #2 Skrevet 23. november 2016 Prøv å ikke bruke hendene til lek. Hunden din ser jo helt sikkert at leken går i lommen og prøver da å få tak i den, å hoppe i gulvet for å vekke instinkt og så forventer du ikke at hunden din biter? Ta med hunden ut og aktiviser den der og venn han til at inne så skal det være kos, mat og sove.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #3 Skrevet 23. november 2016 4 minutter siden, TGI skrev: Prøv å ikke bruke hendene til lek. Hunden din ser jo helt sikkert at leken går i lommen og prøver da å få tak i den, å hoppe i gulvet for å vekke instinkt og så forventer du ikke at hunden din biter? Ta med hunden ut og aktiviser den der og venn han til at inne så skal det være kos, mat og sove. Hvordan belønner jeg med lek når jeg ikke kan bruke hendene til å holde leken? Jeg leker ikke inne, dette er når vi er ute. Hoppe i gulvet? Anonymkode: febb2...f9b
Gjest TGI Skrevet 23. november 2016 #4 Skrevet 23. november 2016 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan belønner jeg med lek når jeg ikke kan bruke hendene til å holde leken? Jeg leker ikke inne, dette er når vi er ute. Hoppe i gulvet? Anonymkode: febb2...f9b Det med hopping i gulvet var det nok jeg som leste feil, beklager. Du kan forsøke å stoppe med lekebelønning en stund og erstatte dette med mat og kos. Sitat skal belønne innkallingen, springer jeg og drar leken etter meg på bakken (for å vekke litt instinkt) og hunden springer etter og biter etter meg eller rett under hånda mi i strikken (ikke i skinnfellen). Før har jeg tenkt at den har bommet på meg, men ser nå klart å tydelig at det er hånda mi den tar... Hva gjør jeg med dette? Prøv å la vær å løpe med leken og se om dette med bitingen vil stoppe, han er helt sikkert ikke ute etter handa de, han leker bare. Endret 23. november 2016 av TGI
Tabris Skrevet 23. november 2016 #5 Skrevet 23. november 2016 Ikke løp med leken, hunden trenger ikke den ekstra oppmuntringen. Jeg ville avsluttet lek med å kaste en neve godbiter på bakken. Da flyttes fokus bort fra deg og godbitsøk roer som oftest ned hunden litt . Tren gjerne også (frivillig) kontakt før du går videre . Det flytter også fokus roer ned . 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå