Gå til innhold

Voksenstudent og vil gjerne ha nr 2. En på tre fra før.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går barnehagelærer utdanningen og er på andre året. Er veldig frem og tilbake på det å få barn nr. 2. Vet vi vil ha en til, men er mest bekymret...

Tenker å prøve å få det til å få en til i begynnelsen av tredje så jeg da tar ett år perm, ellers prøve å få det til i tredje så jeg kommer tilbake etter perm å tar siste halvår etter jul.

Føler det er en sikkerhet å få i studiene med tanke på at man får penger, tenk om jeg bare må ta ringevakter etter studiet og må vente flere år før jeg kan ta permisjon...

Vi er i slutten av tjue årene og begynnelsen av 30 årene, har ikke dårlig tid, men er på tide med nr.2. Vil helst ikke at det skal være mer enn 4 -5 år aldersforskjell. De vil jo ikke kunne leke sammen uansett med den aldersforskjellen, men vil ikke vente for lenge uansett.

Det som holder meg igjen er det å være redd for å bli dritt dårlig som student. Jeg var ikke dårlig sist annet enn på kvelden,men tenk om. Jeg pendler med buss en time til skolen, kan sove på bussen, men tenk om jeg ikke takler buss? Jaja, man kan ikke tenke på alt, men...

Noen erfaringer å dele med meg fra samme eller tilsvarende situasjon...?

Anonymkode: ad304...662

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opp...

Skrevet

Hopp i det og ta det som det kommer - det ordner seg uansett :) Har selv vært gravid student, det var utrolig slitsomt å ha praksis i første trimester og ikke kunne ha noe særlig fravær. Men hadde det blitt for ille måtte jeg jo bare ha utsatt praksisen - skolene er som regel veldig behjelpelige med å finne løsninger. Vi vil også prøve på nummer to snart, men venter litt slik at jeg rekker å bli ferdig med utdanningen før jeg føder. Vet ikke helt hvordan det da blir med jobb, permisjon osv når jeg er nyutdannet og kanskje ikke har fast jobb - men det skal alltids gå bra :) 

Anonymkode: 93e04...cf2

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hopp i det og ta det som det kommer - det ordner seg uansett :) Har selv vært gravid student, det var utrolig slitsomt å ha praksis i første trimester og ikke kunne ha noe særlig fravær. Men hadde det blitt for ille måtte jeg jo bare ha utsatt praksisen - skolene er som regel veldig behjelpelige med å finne løsninger. Vi vil også prøve på nummer to snart, men venter litt slik at jeg rekker å bli ferdig med utdanningen før jeg føder. Vet ikke helt hvordan det da blir med jobb, permisjon osv når jeg er nyutdannet og kanskje ikke har fast jobb - men det skal alltids gå bra :) 

Anonymkode: 93e04...cf2

Hjelp, da må du søke videre utdanning så du vet du får penger..

Hva om noe skjer første trimester? Kan ikke utsette praksisen, kan ikke ta den i permisjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...