AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #1 Del Skrevet 23. november 2016 Jeg er en student på 21 år. Jeg bor litt utenfor studiestedet der jeg har vokst opp. Det er her jeg har mine gamle venner, eller de som var mine venner. Jeg har siden jeg var 17-18 år blitt veldig ekskludert fra de andre, sikkert pga. jeg ikke kan drikke alkohol så ofte pga. medisiner. Jeg føler det er jeg som har tatt kontakt og har i det siste sluttet litt med det å nå sitter jeg alene hjemme uten å snakke med noen. Jeg er egentelig en sosial person. Jeg trives godt i klassen min på høgskolen og har en del der jeg snakker mye med i skoletiden. Vi tuller, snakker og holder sammen i skoletiden. Jeg møter de ikke på ettermiddagen da de bor andre steder, de fleste bor ikke på campus eller studiestedet. Når jeg legger ut bilde på facebook som profilbilde osv... så kommenterer folk med hjerte og fine ord. Jeg synes det er litt falskt når de aldri tar kontakt ellers. Jeg har ikke vert med noen på to måneder etter skoletid. Et par ganger har jeg blitt igjen på studiestedet og gått på restaurant. Jeg har kontakt med noen på facebook, men de bor ikke her og studerer ulike steder i landet. Jeg savner å ha noen å være med og finne på noe. Jeg savner tiden på ungdomsskolen/vgs når jeg var med folk nesten hver dag. Hvordan burde jeg skaffe meg venner? og hva bør jeg gjøre for å holde på de? Anonymkode: 17c44...046 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #2 Del Skrevet 23. november 2016 Du kan prøve å møte noen via nettet? Aktivitetsvenner er en side man kan bruke. Eller finn venner forumet her på KG: Anonymkode: 243e0...888 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #3 Del Skrevet 23. november 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan prøve å møte noen via nettet? Aktivitetsvenner er en side man kan bruke. Eller finn venner forumet her på KG: Anonymkode: 243e0...888 Har ikke turt å møte noen via nettet. Søkte opp på aktivitetsvenner, men var ikke noe så skjedde nær der jeg bor. Uansett takk for tipset. Anonymkode: 17c44...046 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snowbrigade Skrevet 23. november 2016 #4 Del Skrevet 23. november 2016 Finnes det noen foreninger som driver med ting du liker eller kan like etter studietid, gjerne på/ved studiestedet? Det kan være sport, kunst, turgåing, dyr, spill, musikk, eller er det noen studieforeninger? Du kan også høre hva de du henger med i skoletida gjør på fritida og se om du kan bli med på noe. De aller beste vennene jeg har er via aktiviteter jeg startet med i studietiden. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #5 Del Skrevet 23. november 2016 Foreslå å gjøre noe sosialt etter skolen? Ta en kaffe eller spise noe enkelt mens man diskuterer en oppgave eller noe. Dra på shopping sammen. Ut og ta en pils etter skolen. Gå på kino, konsert....andre kulturgreier som skjer. Vet ikke hvor stort sted det er snakk om, men er ofte mye som skjer! Kafékonserter, debatter, foredrag... Ellers er det absolutt raskest å bli venner med litt alkohol innabords - har dere aldri fester? Anonymkode: c2e9a...eed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bossa Nova Skrevet 23. november 2016 #6 Del Skrevet 23. november 2016 Finn noen konkrete aktiviteter og inviter noen på fb-lista til å bli med. Kanskje noen av dem tenker det samme, at du aldri inviterer til noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #7 Del Skrevet 23. november 2016 Det er en studentforening, men den driver bare med idrett og så er det en til, men den har aktiviteter en gang i måneden. De i klassen min bor alt fra 40 min til 100 min fra skolen. Derfor er det vanskelig å møte de. Jeg skal begynne å ta mer initativ når de gjelder de, prøve å holde dem litt igjen. Jeg har en venn som bor på campus og vil prøve å bli kjent med henne. Tenkte å spørre om hun ville bli med på revy neste helg. Jeg er veldig usikker på hvor mye kontakt jeg bør ha, bør jeg snakke ofte på facebook, snapchat utenom skolen eller er det teit? -TS Anonymkode: 17c44...046 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
whoknew? Skrevet 23. november 2016 #8 Del Skrevet 23. november 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en student på 21 år. Jeg bor litt utenfor studiestedet der jeg har vokst opp. Det er her jeg har mine gamle venner, eller de som var mine venner. Jeg har siden jeg var 17-18 år blitt veldig ekskludert fra de andre, sikkert pga. jeg ikke kan drikke alkohol så ofte pga. medisiner. Jeg føler det er jeg som har tatt kontakt og har i det siste sluttet litt med det å nå sitter jeg alene hjemme uten å snakke med noen. Jeg er egentelig en sosial person. Jeg trives godt i klassen min på høgskolen og har en del der jeg snakker mye med i skoletiden. Vi tuller, snakker og holder sammen i skoletiden. Jeg møter de ikke på ettermiddagen da de bor andre steder, de fleste bor ikke på campus eller studiestedet. Når jeg legger ut bilde på facebook som profilbilde osv... så kommenterer folk med hjerte og fine ord. Jeg synes det er litt falskt når de aldri tar kontakt ellers. Jeg har ikke vert med noen på to måneder etter skoletid. Et par ganger har jeg blitt igjen på studiestedet og gått på restaurant. Jeg har kontakt med noen på facebook, men de bor ikke her og studerer ulike steder i landet. Jeg savner å ha noen å være med og finne på noe. Jeg savner tiden på ungdomsskolen/vgs når jeg var med folk nesten hver dag. Hvordan burde jeg skaffe meg venner? og hva bør jeg gjøre for å holde på de? Anonymkode: 17c44...046 Siden du er en anonym bruker så får jeg ikke sendt deg melding, men du må gjerne ta kontakt med meg, jeg er også student, nå er jeg i permisjon, så har mye fritid, og ønsker å ha en å dele ettermiddagene mine med håper jeg får en melding av deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bossa Nova Skrevet 23. november 2016 #9 Del Skrevet 23. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig usikker på hvor mye kontakt jeg bør ha, bør jeg snakke ofte på facebook, snapchat utenom skolen eller er det teit? Gjør det du må, til du har en håndfull venner. Det er ikke teit. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tenkte å spørre om hun ville bli med på revy neste helg Det var lurt. Spør gjerne flere, på en-til en aktiviteter, sånn at du ikke tenker for mye på en og skuffelsen blir stor ved avslag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #10 Del Skrevet 23. november 2016 student organisasjoner er en fin måte å bli kjent med andre på Det finnes også klubber på større skoler. På min har de blandt annet sjakk klubb, gruppe for de som er finnans intereserte + masse sports lag. Du kan også melde deg inn i en organisasjon, slik som røde kors. De trenger frivillige. Mange lokale grupper har event som er for folk som er litt ensom. Vis din lokale gruppe ikke har, så kan du jo vurdere å starte en med hjelp fra røde kors? Eller som student asistent? lab asistent? Meld deg inn i en fagforening? Nito tar helt av på skolen min. De står på stand, holder foredrag +++. De virker som en sosial gjeng og snakker mye om å danne netverk. De virker ihvertfall alle som de er super gira på dette å bygge nettverk så om du kan la deg bli huket tak i av dem så tror jeg det vil gi deg noen bekjente. Vis ikke så skjer det noe hele tiden på skolen min. En linjeforening har grøt dag neste uke, en annen skal ha leirdueskyting, surfing, internasjonal mat dag, stjerne safari, byvandring og dette er bare det jeg finner på facebook akurat nå. Lik diverse sider på face slik at du får opp varsel når de arangsjerer noe. så må du bare bli med og snakke med folk. Si hei Så lenge du er hyggelig og tar inisjativ så skal det nok gå bra Du må bare være litt frampå. Vis at du er verd å bli kjent med! Anonymkode: ba2b1...e13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #11 Del Skrevet 23. november 2016 Hva om du spør dem litt sånn avslappet om de har sett Fantastic Beasts and Where to Find Them, og hvis de sier at de ikke har sett den kan du foreslå å se den sammen? De fleste på vår alder er nok svært gira på å se den. Anonymkode: d45c9...58a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 24. november 2016 #12 Del Skrevet 24. november 2016 Skjønner hvordan du har det, jeg har ingen venner selv (Har venner på nettet men ingen i mitt fylke) Håper du finner deg venner etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #13 Del Skrevet 24. november 2016 Takk for tips alle sammen. Jeg vurderer å melde meg inn i røde kors og være mer frempå når det gjelder å invitere med på ting. Jeg hadde mange venner før jeg ble 18 år, men når jeg ikke drakk hver helg så droppet de meg. Jeg kan ikke drikke mye pga. medisinske grunner, nå skal vi ha klassefest til helgen og jeg har ikke fortalt de andre at jeg drikker sånn 1-2 cider på hver fest. Vi er 14 stk. i klassen. Det er ikke så mange studetforeninger bare to stk. Den ene driver med mange spennede aktiviteter, men tilhører den andre campus'en til skolen (skolen har to campus) og den andre driver med idrett som blir for de som har gått på idrett. Utenom fellestrening som yoga, dans osv..... Hvor mye kontakt bør jeg ta med de andre, jeg vil ikke virke plagsom. Jeg er godt likt i klassen, har alltid noen å snakke med og sitte med. Kan snakke dypt med flere av de og jeg er ikke redd for å fleipe med noen av dem. Jeg er egentlig en sosial person som elsker å prate med mennesker og gå på turer/trene. Mitt største sosiale handikap er alkohol, vurdere å bytte medisin pga. dette Tenkte å spørre om flere vil bli med på revy i desember og eventuelt lese sammen før eksamen -TS Anonymkode: 17c44...046 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krakk Skrevet 24. november 2016 #14 Del Skrevet 24. november 2016 Alkohol burde virkelig ikke være et så stort problem som du får det til å høres ut som. Man kan bli med på ting, uten å drikke noe. Man kan ha det gøy uten å drikke. Selv har jeg måtte droppe å drikke noen ganger, f.eks. om jeg skal kjøre bil. Det stopper meg ikke i å ha det gøy. Jeg har faktisk overrasket meg selv i at jeg har det utrolig gøy selv om jeg ikke drikker, får meg nesten selv til å tro at jeg har drukket. Du sier du drikker 1-2 cidere, og det funker jo det. Under fadderuka dette året så drakk jeg første kveld 2 cidere, storkoste meg. Men ja.. bare synes det høres rart ut at det at du ikke kan drikke skal ødelegge så mye. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 24. november 2016 #15 Del Skrevet 24. november 2016 Hvis folk mener at du er veldig sosial, og veldig populær når du selv vet du er helt vanlig sosial, og sånn passe populær så er det vel ikke så rart at du sitter der alene, men hvorfor skal folk bestemme hvem du skal omgåes, fordi det er jo det som blir påstått i dette tilfellet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #16 Del Skrevet 27. november 2016 På 24.11.2016 den 22.25, fuglekvitter__ skrev: Hvis folk mener at du er veldig sosial, og veldig populær når du selv vet du er helt vanlig sosial, og sånn passe populær så er det vel ikke så rart at du sitter der alene, men hvorfor skal folk bestemme hvem du skal omgåes, fordi det er jo det som blir påstått i dette tilfellet. Jeg mener ikke at jeg er populær og ingen ser på meg som populær. Jeg trives godt med de jeg går i klasse med og vi snakker mye sammen, men treffes sjelden/aldri utenfor skolen. Ingen i vår klasse treffes etter skoletid av diverse grunner. Jeg forsto ikke hva du mente med bestemme hvem du skal omgås med? Anonymkode: 17c44...046 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #17 Del Skrevet 27. november 2016 På 24.11.2016 den 21.58, Krakk skrev: Alkohol burde virkelig ikke være et så stort problem som du får det til å høres ut som. Man kan bli med på ting, uten å drikke noe. Man kan ha det gøy uten å drikke. Selv har jeg måtte droppe å drikke noen ganger, f.eks. om jeg skal kjøre bil. Det stopper meg ikke i å ha det gøy. Jeg har faktisk overrasket meg selv i at jeg har det utrolig gøy selv om jeg ikke drikker, får meg nesten selv til å tro at jeg har drukket. Du sier du drikker 1-2 cidere, og det funker jo det. Under fadderuka dette året så drakk jeg første kveld 2 cidere, storkoste meg. Men ja.. bare synes det høres rart ut at det at du ikke kan drikke skal ødelegge så mye. Jeg kan godt ha det gøy uten alkohol, men problemet kommer når du ikke blir invitert til vors. eller drikkeleker og felles shots. De fleste av mine tidligere venner drikker MYE alkohol og vil ikke ha noe kveld med ost og vin. Jeg kan prøve å gå ut på "byen" uten venner og drikke slik jeg kan. Anonymkode: 17c44...046 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lokmeister2016 Skrevet 27. november 2016 #18 Del Skrevet 27. november 2016 begynn på kunst skole eller kurs de gjorde jeg utrolig sosialt!!:D eller hvor bor du btw? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå