Gå til innhold

Tykk, hard og tørr hud rundt neglene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Huden langs kanten rundt neglene mine ser ikke ut. den er tykk, hard tørr og flisete. særlig ille er det på pekefinger og langfinger, der har denne tykke huden dekket ene hjørnet på to av neglene. jeg har vært veldig opptatt av å fukte med olje mange ganger om dagen i noen uker nå, og det har hjulpet litt. men det går så sakte. har noen av dere hatt problemer med noe liknende? og evt har dere noen gode råd til hva som kan hjelpe? 

Anonymkode: f1b38...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 år senere...

Fortsetter under...

Ikke min post, men denne kom ved googling, og dette mennesket lurte på nøyaktig det samme som jeg gjør!

Derfor hentes den opp igjen, i håp om at noen svarer ☺️

Anonymkode: 47286...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hudlege høres voldsomt ut for det jeg antar er bare tørr hud?

For min del bruker jeg også håndkrem osv, men synes ikke det gjør nok, og skulle gjerne hatt en superoppskrift for å fikse det.

Anonymkode: 47286...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også mye med tørr, flisete og litt hard hud rundt neglene. Det jeg har funnet ut hjelper, er å bruke en krem med salicylsyre noen kvelder i uka, den myker opp den harde huden. De andre kveldene påfører jeg neglebåndsolje og håndkrem. I tillegg påfører jeg en liten dråpe neglebåndsolje etter hver håndvask (eller så ofte jeg kan), i tillegg til håndkrem etter hver håndvask. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker neglefil og filer bort fliser og tørr, hard hud rundt neglene (i tillegg til å bruke en god krem), men jeg burde sikkert ikke gjøre akkurat det 😅

Anonymkode: 9d254...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...