AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #1 Skrevet 23. november 2016 Jeg har jobbet 3 år der nå, og vet derfor at jeg skal øke i lønn...(3 års ansiennitet) men så oppdaget jeg at jeg egentlig skulle ha steget 3 kr i timelønn allerde etter 2 år. Det vil si at jeg har hatt feil lønn i et år... ingen har sagt til meg at jeg har ansvar for å sjekke lønn selv, før nå. (Og det kommer hvertfall ikke fra sjefen.) men det jeg lurer på er om jeg har krav på å få dette etterbetalt? noen som kan sakene sine godt og vet dette? vi følger tariff. Anonymkode: 608fc...6bf
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #2 Skrevet 23. november 2016 Mener man skal få etterbetalt inntil 3 år tilbake i tid ved slike feil. Anonymkode: 0e582...f67
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #3 Skrevet 24. november 2016 Ja, ett års etterbetaling er i alle fall ikke noe problem. Dette trenger slett ikke være at arbeidsgiver prøver å lure deg. Feil kan skje, både i store og små organisasjoner. Da jeg jobbet i en av Norges største kommuner skjedde det en kollega av meg, og hun fikk etterbetalt det de hadde glemt å oppjustere henne med fra lønnsoppgjøret ett år tidligere. Anonymkode: 29bbd...6bf 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2016 #4 Skrevet 25. november 2016 Håper det går i orden. Man skal få utbetalt det man har jobbet for! Her må arbeidsgiver ta ansvar. Anonymkode: 42745...9c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå