Gå til innhold

Hvordan fungerer en chip til et dyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uansett om det er snakk om en valp eller kattunge, så er det lurt å ha ID chip på den. Ser oppdretterne leverer med chip. Når får de chip? Er dyret da registrert på oppdretteren og skal så omregistreres? Eller setter de chip noen dager før levering når de vet at den nye eieren har betalt? Noen med erfaring?

Anonymkode: 32501...c11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare erfaring med chippet katt fra dyrebeskyttelsen. Katten ble chippet samtidig som den ble kastrert, ganske lenge før jeg overtok den. Når jeg overtok den så skrev jeg under kontrakt og ga fullmakt til at de kunne omregistrere katten til meg, 2 dager etterpå var det i orden.

Anonymkode: 66af6...ab1

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bare erfaring med chippet katt fra dyrebeskyttelsen. Katten ble chippet samtidig som den ble kastrert, ganske lenge før jeg overtok den. Når jeg overtok den så skrev jeg under kontrakt og ga fullmakt til at de kunne omregistrere katten til meg, 2 dager etterpå var det i orden.

Anonymkode: 66af6...ab1

OK, så man bare melder endringen hos veterinæren, sikkert. Takk for svar.

Anonymkode: 32501...c11

Skrevet

Ny eier og tidligere eier må signere for omregistrering på skjema hos dyreidentitet.no. Om dyret ikke har vært chippet først, gr man bare beskjed til dyrlegen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...