Gå til innhold

Når stebarnet ønsker å flytte til den andre forelder... Flytte fra hverandre eller ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er i den situasjon nå. Gutten trives ikke hos oss og spurte faren om han kan flytte til moren. 50/50 fordeling. Samboeren er selvfølgelig helt fortvilet og lei seg. Han sier at han trives ikke pga vi har for mange regler( vanlige regler med lekser, lesing, bidra litt hjemme osv) og pga barnet mitt bor her. De kommer godt overens ,men hver gang blir diskusjon eller uenighet så ønsker han å dra til moren. Broren hans og søsteren trives hos .

Jeg forstår alt, men vet ikke hva jeg skal gjøre. Han er veldig følsomt barn og humøret skifter veldig fort. Samboeren sier at vi må bli flinkere så han ønsker å være her. 

Jeg har egentlig mest lyst å pakke sammen og flytte ut. Har feeling at dette kommer til å fortsette og hvis han flytter til moren( eller fortsetter å nevne det til faren) så blir det veldig dårlig stemning og skal gå utover meg. Faren er veldig opptatt at dette skal være barnas hjem og at de skal trives her, men jeg er usikker om man klarer det.

Vi skal snakke om det i dag. Jeg har tenkt å snakke med barna også (barnemøte) og snakke litt om hele situasjonen.

Anonymkode: 0d44b...06f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men det blir sikkert mer regler hos mor når han flytter dit, for det må jo være visse regler når man bor sammen, hvis ikke blir det totalt uholdbart. 

Skrevet

Dette handler om barnet, ikke deg!

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har egentlig mest lyst å pakke sammen og flytte ut. Har feeling at dette kommer til å fortsette og hvis han flytter til moren( eller fortsetter å nevne det til faren) så blir det veldig dårlig stemning og skal gå utover meg. Faren er veldig opptatt at dette skal være barnas hjem og at de skal trives her, men jeg er usikker om man klarer det.

Vi skal snakke om det i dag. Jeg har tenkt å snakke med barna også (barnemøte) og snakke litt om hele situasjonen.

Anonymkode: 0e64f...78b

• Liker 6
Skrevet

Hvor gammel er gutten?

Følger ikke mor opp lekser og oppdragelse osv siden det er for mye regler hos dere? Flytter han evt til et hjem der det ikke stilles adekvate krav til ham? Hva sier mor, gjør han noe lignende hos henne? Har du inntrykk av at han ikke har det godt med dere, eller at han bare presser dere på store barns vis?

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette handler om barnet, ikke deg!

Anonymkode: 0e64f...78b

Derfor vil Ts flytte, så BARNET skal få det best mulig.

Anonymkode: dc535...e00

• Liker 25
Skrevet

Men la ham flytte da vel, hvorfor gjøre så stort nummer av det?

Anonymkode: 8bf81...e03

• Liker 10
Skrevet

Han er 9 år. Stortsett er han blid og fornøyd, men veldig følsom. Han er veldig knyttet til begge foreldrene. 

Med en så stor familie er vi nødt til å ta hensyn til alle. Hvis han kjeder seg,er nødt til å gjøre noe han ikke har lyst til eller krangler med andre barna så blir han helt stille og lukker seg på rommet. Faren bruker lang tid til å muntre ham opp og få han til å fortelle hva som er galt. Da kommer det ut at han ikke trives her osv.

Jeg snakker om flytting pga hensyn til alle parter. Må innrømme at det handler litt om meg også. Jer orker ikke leve sånn hver gang et barn truer med flytting så skal vi bruke en evighet på å snakke, vurdere, jobbe med å bli bedre osv. Vi er en helt vanlig familie. Jeg tenker hvis jeg og mitt barn er grunn til mistrivsel så flytter jeg. 

ts

• Liker 4
Skrevet

Ikke gi for mye oppmerksomhet på akkurat dette.  Fortsett som nå og behandle alle likt.  At du eller barnet må flytte er ingen god løsning! Regler og struktur i passe grad i forhold til alder er nødvendig.  Jeg tenker at grunnen heller kan ligge i at han har for lite regler og krav hos mor...? 

Anonymkode: e5057...6a4

• Liker 4
Skrevet

Hva mener samboeren din at dere skal bli flinkere til?

- at han skal slippe å gjøre lekser?

- at han skal slippe å ha plikter i huset?

- at du og barnet ditt skal holde dere litt unna?

(det var disse tingene jeg fikk inntrykk av var problemet)

Anonymkode: 2e0d3...854

• Liker 7
Skrevet

Hvis han vanligvis er blid og fornøyd, og bare drar skilsmissebarn-kortet når han synes synd på seg selv for normale små konflikter, synes jeg far skal være voksen og trygg og ikke sette himmel og jord i bevegelse for å møte denne manipulasjonen.

• Liker 20
Skrevet

Jeg vil råde deg til å ta kontakt med familieenheten i kommunen og få noen å snakke med der. Mange flotte mennesker som kan hjelpe til i slike situasjoner.

• Liker 4
Skrevet

Faren er veldig obs på barnas følelser og det blir nok den beste løsningen at vi flytter. Hans foreldre er også veldig opptatt hva barna føler og for hver misnøye klandrer de min gutt, meg eller denne nye situasjonen. 

Det tar aldri slutt og det blir ikke bedre nå når barnet kommer med ønsker å flytte til moren. 

Ts

Skrevet

Har du nevnt dette for mannen min at dere flytter ut. Vil du forsette forholdet eller er det slutt. Hva sier han til dette da.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Faren er veldig obs på barnas følelser og det blir nok den beste løsningen at vi flytter. Hans foreldre er også veldig opptatt hva barna føler og for hver misnøye klandrer de min gutt, meg eller denne nye situasjonen. 

Det tar aldri slutt og det blir ikke bedre nå når barnet kommer med ønsker å flytte til moren. 

Ts

Er det slik at du ikke har tillit hos mannen?

Skrevet

Stakkars gutten din. Kom dere vekk fra disse folka. 

• Liker 6
Skrevet

Hadde ikke du nettopp en lignende tråd? Der problemet var at sønnen din var veldig flink, smart og selvskrytende, og stesønnen din tok seg nær av det og følte seg underlegen pga sønnen din. I den tråden jeg tenker på så ble det også nevnt at stesønnen ville flytte til moren, for han trivdes best der, i tillegg hadde han alle kameratene sine i nærheten av mor og ingen til dere.

Jeg tror det er mere her som ligger bak ts enn hva du fremstiller det. 

Anonymkode: 4c501...a72

• Liker 13
Skrevet

For begge to kommer barna på første plass. Hvis hans barn kommer med ønske å flytte til moren pga han trives ikke hos oss og nevner min sønn så er det solklart at det er vi som er problemet. Han sa det til meg i dag tidlig og var ganske fortvilet. Jeg kan ikke gjøre noe annet enn å flytte. Ser det som en ganske klar signal i den rettningen.  

Jeg vil ikke stå i veien for andres lykke og trivsel.

ts

Skrevet

Få hjelp fra familiekontoret. Nå angriper jeg ikke deg TS men det kan hende at reglene er likså like i begge hjem men mer rigide hos dere? Hva er vanlige regler? Jeg vet mine barn må forholde seg til mange "vanlige" regler hos sin far som vi hos meg ikke behøver fordi ungene gjør det de skal og oppfører seg fint. Feks har jeg ikke hatt behov for faste innetider da ungene kommer hjem av seg selv ganske tidlig på kvelden (alder tatt i betraktning). Hos far er det innetid og ungene tøyer reglene mere rett og slett fordi det er for mye fokus på regler og da blir opprørstrangen større. 

Anonymkode: 5aff2...108

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke du nettopp en lignende tråd? Der problemet var at sønnen din var veldig flink, smart og selvskrytende, og stesønnen din tok seg nær av det og følte seg underlegen pga sønnen din. I den tråden jeg tenker på så ble det også nevnt at stesønnen ville flytte til moren, for han trivdes best der, i tillegg hadde han alle kameratene sine i nærheten av mor og ingen til dere.

Jeg tror det er mere her som ligger bak ts enn hva du fremstiller det. 

Synes også det høres kjent ut ja...

Anonymkode: df37a...93d

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Synes også det høres kjent ut ja...

Anonymkode: df37a...93d

Hvis det er den tråden jeg tenker på så har jeg full forståelse for at den gutten vil flytte til moren sin. 

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...