Gå til innhold

Hundetrener.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ofte at folk blir anbefalt å kontakte en hundetrener når det er adferdsproblemer med hunden.Men hvordan finner man egentlig en hundetrener som har peiling, som prøver å fikse problemene på en bra måte, etc.Så vidt meg bekjent er det ingen utdanning for å bli hundetrener, så hvem som helst kan kalle seg det.

Skulle hatt kontakt med en hundetrener i Hordaland, men jeg overlater ikke hunden til hvem som helst.Kan noen anbefale en god hundetrener?

Anonymkode: 433bf...13f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bra du stiller slike kritiske spørsmål. De seriøse instruktørene har sin utdanning og sin metode tydelig på sin nettside. De holder seg faglig oppdatert.

Det finnes ingen offentlig sertifisering, men nærmeste du kommer er NAFS. Sjekk om de har noen nær deg . 

• Liker 1
Skrevet

Jo, det er hundetrenerutdannelse. Det første jeg gjør, om jeg starter helt blankt, er rett og slett å Google. Da finner du forskjellige hundeskoler og trenere. Du kan også spørre i hundegrupper på Facebook. Den ene hundeskolen i byen jeg bor omtaler seg selv som utelukkende positiv, og har hundetrenerutdanning. Jeg ville derfor gått til dem, eller hørt om de kunne anbefalt meg en trener.

Anonymkode: 24ccb...037

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...