Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Dette er litt flaut å snakke om, men jeg lurer på hva dere tenker. Utenfor jobben min er det et hull i bakken som noen arbeidere skal tette igjen. De har brukt veldig lang tid på det og jeg merker at jeg bare mer og mer bekymrer meg for om de skal klare å tette det skikkelig, om det rett og slett blir tett. Ofte later jeg som jeg skal et ærend bare for å sjekke om det har vært en fremdrift der, det er sjeldent det er det. Jeg spør arbeideren hver gang jeg ser han, det er som regel han samme hver gang. Han ser bare rart på meg og svarer at han ikke kan engelsk. Jeg føler at denne bekymringen begynner å ta overhånd. Tenker på det når jeg kommer hjem også. Er det tett liksom? Og hvordan har de tenkt å få det tett når de bruker så lang tid? Snart er det vinter også. Når det var så kaldt her for en stund siden, stod arbeidet helt stille. Jeg forsøker å snakke med kollegaene mine, de bare ler og tror jeg tuller... Og nå går de rundt og sier hele tiden "er det tett, er det tett" også ler de. Ikke at jeg føler meg mobbet, jeg er med på spøken, men innerst inne er jeg jo seriøst bekymret. Føler at dette liksom har tatt litt overhånd, jeg har jo ingen grunn til å bekymre meg over dette sånn egentlig. Rasjonelt forstår jeg jo at dette ikke er mitt ansvar, men allikevel.. Er det noen som har noen råd for hvordan jeg kan la denne bekymringen for om det er tett fare? 

Anonymkode: 2a12b...a52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det noe å si for deg personlig om det blir tettet igjen? Påvirker hullet deg på noen måte? Ellers har jeg ikke noe andre tips enn kun avledningsmanøver for å unngå å tenke på hullet...

Anonymkode: cf215...922

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har det noe å si for deg personlig om det blir tettet igjen? Påvirker hullet deg på noen måte? Ellers har jeg ikke noe andre tips enn kun avledningsmanøver for å unngå å tenke på hullet...

Nei, det har jo egentlig ikke det. Det er derfor jeg ikke forstår hvorfor jeg bekymrer meg sånn for om det blir tett eller ikke. Litt vanskelig med avledningsmanøver for på jobben kan jeg se hullet hele tiden ut av vinduet, hvis jeg snur meg rundt og ser på det. 

TS

Skrevet

Hva kommer hullet av? Hull i bakken? Stort? Rett utenfor inngangsdør? Hva mener du med "tett"? Om det kun skal fylles igjen, blir det ikke tett (som luft tett)..

Anonymkode: 21280...9a0

Skrevet

Helt ærlig virker det som om du er den tette her. Makan til alt folk skal bry seg om

Anonymkode: 70e8e...eba

Skrevet

Høres ut som en form for tvangstanker.

Anonymkode: 81c77...5b4

• Liker 4
Skrevet

En tvangstanke ja. Hva med å snakke med noen profesjonelle om det? Du kan gjøre det anonymt f.eks., eller prate med fastlegen. 

Anonymkode: eb82f...5a1

• Liker 1
Skrevet

Har du veldig mye som skjer ellers, eller ubearbeidede traumer som du prøver å dytte unna ved å fokusere på noe banalt?

• Liker 2
Skrevet

Virker for meg som at du er bekymret for at det skal bli et større hull der? Synkehull? Det er jo en reell fare, men hittil er slike hull i veldig små størrelse her til lands. Om ikke du bor i ett annet land da. Si ifra til sjefen at du bekymrer deg for om arbeidet blir skikkelig utført. Og at kollegaer må slutte med erting. Tipper de blir redde selv om hullet blir større. 

Det beste du kan gjøre er vel å få kunnskap om denne type hull og hva du evt kan gjøre om noe oppstår.

Anonymkode: cbf84...ff0

Skrevet

Det er ikke farlig. Prøv å ikke tenke på dette, det er ikke ditt ansvar. Tenk på jobben din heller. 

Vi hadde et slikt hull rett ved oppkjørselen vår. Gikk lang tid, men det kom noen fra kommunen som fylte det med stein, småpukk og tilslutt asfalt. Er helt fint nå. 

Anonymkode: 0040f...8ea

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Dette er litt flaut å snakke om, men jeg lurer på hva dere tenker. Utenfor jobben min er det et hull i bakken som noen arbeidere skal tette igjen. De har brukt veldig lang tid på det og jeg merker at jeg bare mer og mer bekymrer meg for om de skal klare å tette det skikkelig, om det rett og slett blir tett. Ofte later jeg som jeg skal et ærend bare for å sjekke om det har vært en fremdrift der, det er sjeldent det er det. Jeg spør arbeideren hver gang jeg ser han, det er som regel han samme hver gang. Han ser bare rart på meg og svarer at han ikke kan engelsk. Jeg føler at denne bekymringen begynner å ta overhånd. Tenker på det når jeg kommer hjem også. Er det tett liksom? Og hvordan har de tenkt å få det tett når de bruker så lang tid? Snart er det vinter også. Når det var så kaldt her for en stund siden, stod arbeidet helt stille. Jeg forsøker å snakke med kollegaene mine, de bare ler og tror jeg tuller... Og nå går de rundt og sier hele tiden "er det tett, er det tett" også ler de. Ikke at jeg føler meg mobbet, jeg er med på spøken, men innerst inne er jeg jo seriøst bekymret. Føler at dette liksom har tatt litt overhånd, jeg har jo ingen grunn til å bekymre meg over dette sånn egentlig. Rasjonelt forstår jeg jo at dette ikke er mitt ansvar, men allikevel.. Er det noen som har noen råd for hvordan jeg kan la denne bekymringen for om det er tett fare? 

Hva er det du tenker kommer til å skje hvis det er slik at det ikke blir tett?

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Det var visst noe sånt de mente om hverandre, ja. Ganske trist egentlig. Det er umulig for meg å skjønne det, jeg har heldigvis ikke opplevd det slik du forsøkte å beskrive det. :) 

Skrevet
1 time siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Hva er det du tenker kommer til å skje hvis det er slik at det ikke blir tett?

#whatever

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, fuglekvitter__ skrev:

#whatever

Hva i all verden - hvorfor svarer du meg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...