AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #1 Skrevet 23. november 2016 Da jeg var listen hadde jeg problemer med å si "r" på norsk, men det vokste jeg av meg og når jeg hadde engelsk på skolen gikk det helt fint. Nå flere år etter jeg har hatt engelskundervisning så har jeg problemer med å si "r" når jeg snakker engelsk, det kommer ut en v/w eller utydelig r istedenfor. Noen tips til å fikse dette fordi jeg planlegger et semester i utlandet om 3/4 år? Anonymkode: c0fe5...61c
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #2 Skrevet 23. november 2016 Sikker på at du har tunga i munnen det den skal være? Du skal presse den opp mot ganen, så ikke sånn som når du sier W. Det er to helt forskjellige munnbevegelser. Anonymkode: 0a16f...0fd 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #3 Skrevet 23. november 2016 Er ikke alle engelsktalende folk som uttaler R'er så det er ikke et så stort problem Anonymkode: ba18c...844
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #4 Skrevet 2. juni 2019 Gammel tråd, men jeg sliter med samme problemet. Noen tips? Anonymkode: a20c2...615
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #5 Skrevet 2. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Gammel tråd, men jeg sliter med samme problemet. Noen tips? Anonymkode: a20c2...615 Ta det helt me ro...de kommer bare til å synes at du er eksotisk. Hilsen en som snakker mange språk med sterk aksent. Anonymkode: 16c4c...e99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå