Gå til innhold

Priskrig på mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er store diskusjoner på Facebook om priskrig på mat. 

Hva synes folk her inne på det?

Anonymkode: 938fb...4df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tommel opp 

Anonymkode: 01ed4...ffe

Skrevet

Eg må innrømme at det er svært lite som bryr meg mindre akkurat nå.. eller noensinne. Folk får diskutere hva pokker de vil på fæjsbuk, så lenge de ikkje drar meg inn i det.

Gjest 89-modell
Skrevet
2 timer siden, Saphyria skrev:

Eg må innrømme at det er svært lite som bryr meg mindre akkurat nå.. eller noensinne. Folk får diskutere hva pokker de vil på fæjsbuk, så lenge de ikkje drar meg inn i det.

Haha var vel mer hva folk synes om priskrig!

Skrevet
1 minutt siden, 89-modell skrev:

Haha var vel mer hva folk synes om priskrig!

Eg forsto nesten det ;) men på måten TS la fram spørsmålet, så måtte eg bare... :P men svaret er i grunn det samme, de kan krige hvor mye de vil for alt eg bryr meg. 

Skrevet

Jeg synes det er plagsomt fordi da må jeg i flere butikker for å få tak i helt basic varer. Bare fordi noen har kjøpt 50 ketchuper fordi det er 5 kr rabatt på det.

Anonymkode: 24815...e74

• Liker 1
Skrevet

Og så synes jeg det er helt horribelt at folk fyller opp vognene sine med ting de ikke trenger og som garantert havner i søpla om noen måneder!

• Liker 1
Skrevet

Hva har dette med barn og familie å gjøre?

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er plagsomt fordi da må jeg i flere butikker for å få tak i helt basic varer. Bare fordi noen har kjøpt 50 ketchuper fordi det er 5 kr rabatt på det.

Hvorfor kjøper ikke du og andre som er så plaget av dette med priskrig det dere trenger av varer som har lang holdbarhet som ketchup nå før priskrigen begynner. Dere vet jo når det starter stort sett. Så er jo problemet løst for alle.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og så synes jeg det er helt horribelt at folk fyller opp vognene sine med ting de ikke trenger og som garantert havner i søpla om noen måneder!

Har ikke kastet en matvare av det jeg kjøpte i fjor. 

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, minister-mio skrev:

Hva har dette med barn og familie å gjøre?

De trenger mat...

Anonymkode: 51491...5af

• Liker 1
Skrevet

jeg synes det er synd... flere kjeder har tidligere innrømmet at dem skrur opp prisene på andre varer, for å overleve... 
Butikker skal fortsatt betale lønn og sine andre utgifter, dem kan ikke tape totalt sett. Så dem krever lavere pris fra produsenter. Produsenter må da enten senke kvaliteten, eller spare inn på andre måter. 
Så kommer nordmenn å klager på dårlig kvalitet, lave lønninger, flytting av produksjon utenlands og dårligere tilgang på jobber... 
vi får ikke økt kjøpekraft av priskrig! 

Anonymkode: 0b2d8...c78

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Håper det ikke blir priskrig i år! Folk er så jævla grådige. Dersom det blir priskrig håper jeg butikkene setter inn restriksjoner fra dag 1. 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke kastet en matvare av det jeg kjøpte i fjor. 

Du gjorde ikke det nei, men det var det mange som faktisk gjorde. Jeg har flere i min krets som kastet maten som ble til overs. Skammelig oppførsel. 

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kjøper ikke du og andre som er så plaget av dette med priskrig det dere trenger av varer som har lang holdbarhet som ketchup nå før priskrigen begynner. Dere vet jo når det starter stort sett. Så er jo problemet løst for alle.

Ja priskrig på julevarer har jo lang historie helt bak til Jesu tid.

Eventuelt har det skjedd en gang før.

• Liker 1
Skrevet

Når begynner da priskrigen??

Venter i spenning her....

Anonymkode: 97132...935

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøper ting når jeg trenger det. Noen ting har jeg en ekstra av, andre ting glemmer jeg å kjøpe før jeg er tom. Da skriver jeg det på handlelisten og kjøper det på butikken når jeg skal handle neste gang. Det fungerer som regel greit. Og det er helt normalt. Det som ikke er normalt er å fylle handlevognen sin med ketchup for å spare 50 kroner på 10 flasker.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...