AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #1 Skrevet 23. november 2016 Jeg har kommet inn på Adam og Eva skolen. Saken er at jeg er i en situasjon hvor jeg vet hva jeg vil med livet - å være selvstendignærinngsdrivende. Jeg har vokst opp med familiemedlemmer og bekjente som har egne foretak innenfor hår og hud og jeg elsker det! Jeg har feilet mange ganger nå og prøvd meg på utdannning uten å ha trivdes. Jeg vet at jeg vil eie noe av mitt eget en dag. Problemet er vel - jeg har aldri hatt spesielt interesse i hår eller noe annet for å være ærlig. Interessen har bare vært å ha noe av mitt eget. Jeg har valgt frisøryrket fordi det er spennende og det er noe man må alltid utvikle seg innenfor. Man er aldri utlært. SÅ jeg kom inn på Adam og Eva skolen (skole med gode omtaler). Spørsmålet mitt er hvordan det er med å bli lærling etterhvert ift. jobbmarkedet? Setter pris på annen informasjon dere har å komme med også. Anonymkode: 53cc9...52f
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #2 Skrevet 23. november 2016 Det er vanskelig å få jobb på små steder. Hvordan det er å være lærling kan jeg svare på om jeg forsto riktig, jeg har vært på 2 steder. Det første stedet, holdt jeg ut i litt over et år før jeg holdt på å tøøøørne. Jeg var så lei av å bare vaske hår, feie gulv og føne at jeg ville spy. Det virket ikke som om hun hadde intensjoner om å lære meg noe, jeg mener- hun får betalt endel tusen i mnd for å sette av tid til å lære meg.. Jeg ble ikke lært noe, jeg ble satt til å flette dukker og krølle hår. Det var liksom det. Jeg fikk ikke engang ha modeller fordi jeg måtte ha tid til å føne og stelle hennes kunder. Så bare pass på at du ikke blir dratt nytte av, for å ha lærling er ganske billig arbeidskraft. Hvis du vil bli en god frisør så vær på et sted som inspirerer deg og ikke bruker deg. Lær alt du kan! Jeg bytta salong fordi det orka jeg ikke. Kasta bort mye tid der. Jeg ble lært så lite at den salongen jeg er på nå følte at jeg måtte starte på nytt fordi jeg kunne jo ingenting. Men flink og rydde var jeg! Så nå, 6 mnd etterpå fant jeg jobb. En lang "læretid" for meg Anonymkode: 965cd...b99
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #3 Skrevet 24. november 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vanskelig å få jobb på små steder. Hvordan det er å være lærling kan jeg svare på om jeg forsto riktig, jeg har vært på 2 steder. Det første stedet, holdt jeg ut i litt over et år før jeg holdt på å tøøøørne. Jeg var så lei av å bare vaske hår, feie gulv og føne at jeg ville spy. Det virket ikke som om hun hadde intensjoner om å lære meg noe, jeg mener- hun får betalt endel tusen i mnd for å sette av tid til å lære meg.. Jeg ble ikke lært noe, jeg ble satt til å flette dukker og krølle hår. Det var liksom det. Jeg fikk ikke engang ha modeller fordi jeg måtte ha tid til å føne og stelle hennes kunder. Så bare pass på at du ikke blir dratt nytte av, for å ha lærling er ganske billig arbeidskraft. Hvis du vil bli en god frisør så vær på et sted som inspirerer deg og ikke bruker deg. Lær alt du kan! Jeg bytta salong fordi det orka jeg ikke. Kasta bort mye tid der. Jeg ble lært så lite at den salongen jeg er på nå følte at jeg måtte starte på nytt fordi jeg kunne jo ingenting. Men flink og rydde var jeg! Så nå, 6 mnd etterpå fant jeg jobb. En lang "læretid" for meg Anonymkode: 965cd...b99 Takk for innspill. Det jeg er mest bekymret for er hvordan situasjonen er for å bli lærling. Bor i Oslo så det finnes nok av salonger heldigvis. Var det vanskelig for deg å finne lærlingplass? Evt. om du har fått inntrykk av at andre slet med det? Anonymkode: 53cc9...52f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå