Gå til innhold

Har det veldig vanskelig.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har det veldig vanskelig for tiden.  Jeg har ingen venner å betro meg til og vil jo ikke akkurat plage mine bekjentskaper med mine problemer. Sliter med ensomhet, dårlig økonomi,  enormt dårlig selvbilde og er stygt redd for at jeg er på randen til depresjon. Jeg går og holder alt inni meg. Dette er jo egentlig ikke meg, men det er den situasjonen gjør meg til. Jeg føler at jeg ikke fortjener å ha venner fordi jeg blir en byrde for dem. 😟

Anonymkode: d3160...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, det høres vanskelig ut. Det er godt mulig du er deprimert eller på vei inn i en depresjon. Kan du snake med fastlegen din?

Venner skal selvsagt støtte deg, men jeg syns ikke de skal fungere som en psykolog. Hvis du har det veldig tungt er det fint å snakke med fagfolk om det. 

Du kan også få økonomisk rådgivning i banken. :)

Det er også flere hjelpetelefoner, jeg har selv ringt til noen av dem når jeg virkelig trenger å lufte ting.

Anonymkode: 17971...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke en byrde❤ Du bærer på en byrde. 

Har du sjekket dvitamin nivået ditt? Litt rundt i disse tider. Meg kan du sende en pm også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send meg en pm dersom ting skulle gå rett vest, og du bare må få det ut. 

Men det du skal huske på er hvor unik du er (håhå, klisje advarsel) men det finnes kun en av deg der ute, og jeg tenker at de du faktisk har rundt deg bryr seg mye om deg. Vi skal alle "passeres" på et tidspunkt i livet, så hold hodet høyt, for det vil komme en tid hvor du skal få lov til å skinne så mye du bare vil, og hvor du vil føle at du er på en plass i livet der du trives. 

Prøv å ikke tenk på økonomien i den grad hvor det er det eneste du tenker på, bak litt, gå en tur, få tankene bort på andre ting. Husk at du har dine egenskaper som mange andre ikke har, og det er gull verdt. Jeg tenker nok at du er en fantastisk person som bare enda ikke har funnet helt ut hvor du vil hen i livet, eller at du kanskje ikke er på helt riktig spor. 

Snakk med fastlegen din, bli henvist til en psykolog, og prøv å tenk noen positive tanker hver dag (ikke at det er så lett som det høres ut som) men etterhvert vil det bli en rutine og du vil begynne å tro på det selv. 

Men aller først; Ring legen i morgen og bestill en time. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...