Gå til innhold

Dyrehold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg har en fin og sunn hund jeg går på tur med 2-3 ganger for dagen, den får ofte mat og stell, og jeg sier fine ting til den. Tips til hvordan jeg kan bli bedre?

Hilsen dyreelesker :)

Endret av MokkaKari
Videoannonse
Annonse
Skrevet

det der er IKKE et bra dyrehold. skaff deg noen som kan ta vare på den, gi den rikelig med tur og stell. klarer du ikke sjøl får du ta ansvar å få noen andre til å ta jobben. herregud for et dyrehold.... 

Anonymkode: 68703...529

• Liker 2
Skrevet

å grunnen til at den bråker er jo nettop fordi du ikke tar vare på den! den trenger både mer mosjon og hjernetrim. kjenner dette provoserer veldig...

• Liker 1
Skrevet

Håper dette er troll, eller at noen anmelder deg slik at hunden får seg en bedre eier. Det er ikke bra eller sunt for hunden å bo i bur, ikke engang i  én dag. "Bare" i noen uker? Skal jeg kanskje stenge deg inni et bur, gi deg et bar brødskiver og glass vann til dagen, og kanskje føre en eller to samtaler med deg? Så klart er ikke dette greit. Legg ut annonse på finn.no og finn noen flinke eiere. At du i det hele tatt må spørre om dette er greit beviser at du ikke er ansvarlig nok til å ha kjæledyr. 

• Liker 3
Skrevet

Dangfart?

Anonymkode: 45435...7e0

• Liker 1
Skrevet

Eh hvor står det enn at hunden er i bur 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, tussi84 skrev:

Eh hvor står det enn at hunden er i bur 

Jeg tror hun har redigert det bort, førstepost er i alle fall redigert 

Anonymkode: 5ad61...2c4

Skrevet
9 timer siden, MokkaKari skrev:

Hei, jeg har en fin og sunn hund jeg går på tur med 2-3 ganger for dagen, den får ofte mat og stell, og jeg sier fine ting til den. Tips til hvordan jeg kan bli bedre?

Hilsen dyreelesker :)

Jeg ser innlegget ditt er endret. Men til det du spør om; hunden din bør ha MINIMUM 3 turer per dag. 2 er ikke bra nok. Å tømme blæra om morgenen og om kvelden er ikke nok, den må få en tur på dagen også. "Den får ofte mat og stell" - hva i all verden betyr det? Du er ikke en bra hundeeier fordi du gir hunden din mat. Du sier fine ting til den. Jaha. Hunder trenger hjernetrim og mental stimuli, mulig du har glemt det. Du slår meg ikke som en "dyreelsker", rett og slett fordi du ikke har evnet å sette deg inn hva en hund trenger. Elsker du, bryr deg om, og er interessert i dyr så setter du deg inn i det.

Anonymkode: 9f8e9...279

• Liker 2
Skrevet

Jeg også går tur med min hund 2 ganger ibland. Men da har vi gått 3-5 timer ute i skogen da. Hunden ligger å sover halve dagen etter det. Tror ikke det skal være så farlig å gå kun 2 ganger løpe av dagen..

Men uansett hva med å gi hunden noe hjernetrim , den trenger stimuli i hjernen også. Ikke bare fysisk. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Ringblomsten skrev:

Jeg også går tur med min hund 2 ganger ibland. Men da har vi gått 3-5 timer ute i skogen da. Hunden ligger å sover halve dagen etter det. Tror ikke det skal være så farlig å gå kun 2 ganger løpe av dagen..

Men uansett hva med å gi hunden noe hjernetrim , den trenger stimuli i hjernen også. Ikke bare fysisk. 

jernetrim? men hunnen kan ikke løse kryssord og lyntoto som mennesker can?

Skrevet

nå plutselig har du endret innlegget ditt ja. hva med når hunden står i bur hele dagen på grunn av to brukkede ben og kols? hva med at du snakker til den og at den får litt vann og mat hver dag? 

skjerp deg. du er ikke egnet for å ha hund!!

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, MokkaKari skrev:

herregud du kødder nå?.... 

den trenger oppgaver! som å snuse seg frem til ting (sportrening), agillity trening, hva enn som får trent tenkedelen av hjernen. for en skam!

Skrevet
5 timer siden, MokkaKari skrev:

Gå og legg deg ditt TROLL.

Anonymkode: 9f8e9...279

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, MokkaKari skrev:

Seriøst? tuller du eller er du bare dum?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...