AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #1 Skrevet 23. november 2016 Dere som er gode i jus. Jeg har alltid vært av den oppfatning om at Høyesterett har siste ord i en sak. Har Høyesterett bestemt, så er det en "done deal". Men det er åpenbart ikke sånn det fungerer. I sak etter sak leser jeg om folk som anker høyesterettsavgjørelser videre. Hvordan er dette mulig? Og hvilken instans er siste og avgjørende instans? Når er saken ferdig og avgjort for all fremtid? Anonymkode: 8f227...78d
Jerry Lee Skrevet 23. november 2016 #2 Skrevet 23. november 2016 Høh...trur ikke det er no' over Høyesterett. Ligger ikke det i navnet, da?
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #3 Skrevet 23. november 2016 Saker avgjort av Høyesterett i Norge kan ankes til EMD i Strasbourg. Om dommer fra EMD kan ankes videre, og i tilfellet hvor, vet jeg ikke. Anonymkode: 02914...ebd
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #4 Skrevet 23. november 2016 Høyesterett er det høyeste, men det er mulighet til å ta en sak videre til menneskerettighetsdommstolen i haag hvis jeg ikke husker feil. Anonymkode: 7b474...70d
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #5 Skrevet 23. november 2016 Det er som en over her skriver. Krekar kan anke til menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg. Behandling der er litt som en anke til høyesterett i norge. Men tar mye lengre tid. Så Frp har misforstått. Krekar blir i Norge i mange år fremover. Anonymkode: f3695...0dd
Safiye Skrevet 23. november 2016 #6 Skrevet 23. november 2016 Krekar anket dommen han fikk fra Borgarting Lagmannsrett til Høyesterett, og høyesterett avviste anken. Det vil si at høyesterett ikke skal ta opp saken. Han har her ikke anket for dom fra høyesterett, men lagmannsrett.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #7 Skrevet 23. november 2016 Kan han ikke klage til Kongen? Trodde han hadde siste ordet. Anonymkode: 12c19...0d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå