Gjest ultraorginale Skrevet 27. november 2004 #1 Del Skrevet 27. november 2004 Hei! Jeg gikk på p-piller i 2 år, men sluttet med de fordi jeg trodde jeg hadde bivirkninger av de, men jeg burde fått de virkningen førstningen..( altså jeg svetter så fælt, men det er sikkert bare sånn jeg er.. ) Nå skal jeg begynne på de samme pillene igjen..er det bare å begynne på brettet?får jeg mensen når jeg begynner å ta de første røde på brettet?(trionetta) MÅ jeg begynne når jeg får mensen neste gang?(vil ikke vente til da) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 27. november 2004 #2 Del Skrevet 27. november 2004 Du bør vente til du får mensen igjen, og ta første pille på første mensdag. Les pakningsvedlegget ditt så skjønner du hvorfor - du er ikke "sikker" før etter en uke eller to likevel, så hvorfor ikke vente? Kanskje du burde prøve å skifte merke, trionetta har gjort fæle ting for ganske mange, meg inkludert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. november 2004 #3 Del Skrevet 27. november 2004 Hvilket merke er bra da? Mange sier yasmin?(trenger dessuten et merke som jeg kan utsette med) men jeg har veldig uren hud..diane da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 27. november 2004 #4 Del Skrevet 27. november 2004 Kanskje du burde prøve å skifte merke, trionetta har gjort fæle ting for ganske mange, meg inkludert. Samme her, selv om det tok over 1år før bivirkningene slo inn,... Mot svetting anbefaler jeg deg aluminumsklorid fra apoteket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smofie Skrevet 27. november 2004 #5 Del Skrevet 27. november 2004 Hvilke bivirkninger snakker vi om? Noen som har opplevd vektøkning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 27. november 2004 #6 Del Skrevet 27. november 2004 Vektøkning var det minste ondet, for å si det sånn... Lista står i pakningsvedlegget, men legen sier at "Neeeeeeeeeeeeida, det er INGEN som får noen særlige bivirkninger, det er ingenting å snakke om." Bortimot alle jeg har snakket med forteller om ubehagelige bivirkninger av p-piller som påvirker dem og omverdenen i større eller mindre grad. F. eks: - Vektøkning - Humørsvingninger - Depresjon - Manglende/nedsatt sexlyst - Ømme bryster - Hodepine - Kvalme - Soppinfeksjoner - Spotting - Lang "prøvetid" for å bli gravid etter pilleslutt - Kviser Osv osv... Av positive "bivirkninger" kan nevnes: - Regelmessig mens - 99% beskyttelse mot graviditet - Mindre blødninger - Mindre menssmerter - Noen merker virker vanndrivende så du ikke legger på deg, f. eks Yasmin - Noen hjelper mot kviser For meg var pillene et helvete - jeg var rett og slett ikke meg selv. Depressiv, sur, grinete, null sexlyst, null tiltaksevne, klarte ikke å løse enkle problemer fordi jeg fokuserte totalt på det negative og håpløse i situasjonen osv osv. Gikk i tillegg opp noen (8) kg og følte meg totalt mislykka pga det. Men, jeg ble ikke uønsket gravid, og mindre smerter enn uten piller. Jeg kommer ikke til å begynne med hormonprevensjon igjen. Kroppen min og hodet mitt fikser det rett og slett ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smofie Skrevet 27. november 2004 #7 Del Skrevet 27. november 2004 Hva kommer du til å satse på da bjørnsdatter? Jeg har tenkt litt på plaster, men det er vel like mye hormoner i det? jeg har ikke barn, så sprøyte er ikke så aktuelt, men ellers er jeg åpen for noe nytt. Har så lyst til å finne ut av dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 27. november 2004 #8 Del Skrevet 27. november 2004 Jeg er ikke sikker enda. Mulig vi bestemmer oss for at et barn er nok (heller i den retninga nå), og da skal Bjørnemannen få klippe strengen. Plaster er også hormoner, hormonspiral og p-sprøyte også, og nuvaring og alle andre ikke-mekaniske prevensjonsmidler. Valget står mellom kondom (glem det), pessar (glem det), vanlig kobberspiral (usikker på om det funker for meg, siden min mor fikk store smerter av den og måtte ta den ut etter en uke) eller sikre perioder/hoppe av i svingen (skummelt...!). Kanskje vi finner ut at vi satser på naturmetoden en stund, og heller steriliserer oss når andremann kommer. For det blir IKKE mer enn to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. november 2004 #9 Del Skrevet 28. november 2004 hvorfor kanjeg ikke begynne å ta p-piller før menstruasjonen kommer? har ikke papirene foran meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 28. november 2004 #10 Del Skrevet 28. november 2004 Fordi det ikke er noe vits. Hvis du begynner nå, er du ikke skikkelig beskyttet mot graviditet før neste mens, hvis du begynner første dagen i neste mens, er du sikker fra dag 1. Derfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. november 2004 #11 Del Skrevet 28. november 2004 men jeg vil ha mensen nå!!! ikke når jeg får den(får da skal jeg på telttur) haster ikke å være beskyttett...men hvis! jeg skal ha mensen neste gang er jeg usikker på når den kommer...før da jeg tok pillene fikk jeg mensen på en mandag,etter å ha tatt 4 juksepiller(begynte torsdag)..da får jeg d på mandag...nå går jeg ikke på piller...når får jeg mensen nå da...hvor mange dager mellom iste mens dag til første mens dag?..(helt glemt alt dette jeg) *forvirret* :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 28. november 2004 #12 Del Skrevet 28. november 2004 Fordi det ikke er noe vits. Hvis du begynner nå, er du ikke skikkelig beskyttet mot graviditet før neste mens, hvis du begynner første dagen i neste mens, er du sikker fra dag 1. Derfor. Det er feil. P-piller kan man begynne med når som helst, beskyttet mot graviditet er man 1-2 uker etterpå (spørs på merket). Grunnen til at man anbefales å begynne på første mens-dag er rett og slett for å ikke klusse med hormon-balansen altfor mye. Men så veldig farlig er det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. november 2004 #13 Del Skrevet 28. november 2004 idag er det søndag,hvis jeg tar førte pilla på brettet,får jeg mensen i morgen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. november 2004 #14 Del Skrevet 28. november 2004 hvor mange dager går det fra siste mensdag(fredan) til første mensdag når jeg IKKE går på p-piller? Når jeg gikk på p piller, så fikk jeg mensen på mandager etter å tatt juksepillen i 5 dager (fra torsdag) når jeg ikke går på p piller, vil jeg få mensen på mandag som vanlig? er ikke gøy å ha mensen i helgen:( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 28. november 2004 #15 Del Skrevet 28. november 2004 En annen grunn til å vente til første dagen man blør rødt, friskt blod (som legen min så veltalende beskrev det), er jo rett og slett for å være sikker på at du ikke er gravid. Har du hatt sex i denne syklusen, så KAN du jo være det, ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. november 2004 #16 Del Skrevet 28. november 2004 vil bare si at jeg ikke har sjangs til å være gravid(da var det sagt)- går rett og slett ikke an,for å si d sånn:) Men se på spm mitt ovenfor...ja,jeg er gjest.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 30. november 2004 #17 Del Skrevet 30. november 2004 Skjønte ikke helt spørsmålet ditt, for det var litt rotete formulert, men hvis du skal ha mensen på mandag (normal mens altså, sånn som du får av deg selv), og du begynner med pilla på søndag, så får du mensen som vanlig. Da kan du like godt vente til mandag... Tror ikke du skal stole på at du kan utsette mensen på første runde med p-pille når du ikke engang vet hvor i syklusen du er - kanskje du skal ha i morgen? Om en uke? Nesten sikker på at du får en blødning da uansett. Man regner 28 dager fra første dag i siste mens til første dag i neste mens - men ikke alle har 28 dagers sykluser. Jeg har f. eks 32-34. Kommer an på deg det - og hvis du akkurat har slutta på p-pilla kan syklusene dine være helt f***d til å begynne med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå