Gå til innhold

Belønning av katt som kommer hjem med fangst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir du katten din belønning når den kommer hjem med fangst, type mus og fugl?

Anonymkode: 0a2d0...55d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil du at den skal dra med seg hjem døde dyr siden du lurer på dette?

Skrevet

nei

Anonymkode: 2b6c9...20a

Skrevet

Nei, jeg blir fornærmet på kattene som mener jeg ikke er flink nok med å fore dem.. :P

Neida. Jeg belønner dem ikke men jeg lar dem ete fangsten sin utenfor uten å hyle, skrike og bære meg over blod, innvoller, fjær og pelsdotter i gårdsrommet. 

Skrevet

Selvfølgelig, det er jo derfor jeg har katt. Eg må jo stimulere ønsket adferd1

Anonymkode: 94419...05f

Skrevet
1 minutt siden, PhilosopherSe7en skrev:

Vil du at den skal dra med seg hjem døde dyr siden du lurer på dette?

Klart jeg vil! Nei jeg vil selvsagt helst ikke ha døde eller halvdøde dyr inne eller på terassen. Men katten har jo et helt annet syn og en stolthet over fangsten enn det vi mennesker har, og er noe av det bedre den gjør for eieren sin (etter deres mening) Jeg ville derfor aldri funnet på å skjenne på den feks.

Anonymkode: 0a2d0...55d

• Liker 3
Skrevet

jeg gjør det. det stimulerer til normal adferd. jeg hindrer dem i å komme inn i huset med det, men om de vil komme på trappa å vise den frem så får de ros :) 

Anonymkode: 97904...ebc

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å rose dem litt. På tross av at jeg er etisk veganer og synes det er temmelig sørgelig. :P 

Anonymkode: a40cd...da7

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig får de ros. De er jo så stolte av fangsten sin, deretter blir fangsten raskt kastet ut, spesielt om den er levende. 

Hvis en av dem har fanget noe løper de rundt til alle i huset og får ros og klapp når de har fanget noe. Dette gjelder også andre ting de kommer med, lekemus, edderkopper, papirbiter, meitemark er ikke spesielt populært da. 

Anonymkode: 4dcc2...190

• Liker 1
Skrevet

Roser dem opp i skyene og legger fangsten litt unna inngangsdøra slik at de kan kose seg med den der.

Fangst kommer IKKE inn døra hos oss. :P

• Liker 1
Skrevet

Når kattene mine drar med seg dyr hjem er de gjerne hakket mer levende hver gang. Tror de forsøker å lære meg opp :fnise:

Jeg roser. Og så fester jeg bjelle på dem når det blir for mye for meg. Så går det i det minste en god uke før de greier å halvdrepe noe igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...