AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #1 Skrevet 23. november 2016 Etter at jeg sluttet å spise sukker og ikke er avhengig av sukker har jeg mistet matlysten totalt. Har ikke lyst på noe mat. Synes ikke pizza er godt lenger heller. Uansett hva mat det er har jeg ikke lyst på det. Er det normalt? Var virkelig sukkeret som gjorde at jeg var matvrak før? Før kunne jeg spise masse! Mer enn mannen min! Jeg veiet og veier 58 og vekten er stabil uansett hva jeg spiser, men jeg ville bli sunnere. Noen som har opplevd noe lignende? Jeg er 26 år. Livet har vært ekstra stress i det siste så kanskje det har noe med det å gjøre.. Hilsen meg Anonymkode: f1d9f...4ac 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #2 Skrevet 23. november 2016 Men livet har vært stress mange ganger før men aldri mistet matlysten. Jeg har vært uten sukker i 3 uker. Og nå tenker jeg at en bolle hadde smakt godt. Kanskje jeg rett og slett er avhengig enda? Men aldri klart å holde meg vekke fra sukker så lett som jeg gjør nå. Måtte bare tilføye det Anonymkode: f1d9f...4ac
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #3 Skrevet 23. november 2016 Hva spiser du da? Kanskje du bare er elendig å lage mat så alt du lager smaker drit og derfor mister du matlysten? Anonymkode: b6bfd...858 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #4 Skrevet 23. november 2016 Er vel normalt å føle at man mister matlyst/sultfølelse når man går fra å lytte etter et sultsignal til et annet (i ditt tilfelle sikkert fra akutt blodsukkerfall til "normal sult"?). Viktig å kjøre på med faste måltider alikevel, så lærer kroppen å regulere dette etterhvert. Anonymkode: 580c0...814 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #5 Skrevet 23. november 2016 Samme problem, bare at jeg ikke har slitt med sukkeravhengighet, og jeg går ned i vekt. Er blitt undervektig. Sykt stressende. Har funnet en side på nettet da, der man kan skrive inn alt man spiser, og så teller den energien i maten, sånn at man faktisk ser hvor mye (lite) man har spist. Så må man bare passe på å planlegge måltidene basert på hvor mer man bør spise den dagen. Nettopp funnet denne internettsiden da, så litt usikker på hvordan dette går, men jeg tenkte å prøve da. Bare til å google kostplanlegger. Tror også den dårlige appetitten skyldes stress. Men jeg går til lege hvis jeg ikke får til å gå opp/får opp appetitten i løpet av en stund. Jeg søkte på "dårlig matlyst" på internett, og der var det jo rene dommedag på gang. Anonymkode: 4ada5...65c
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #6 Skrevet 23. november 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Samme problem, bare at jeg ikke har slitt med sukkeravhengighet, og jeg går ned i vekt. Er blitt undervektig. Sykt stressende. Har funnet en side på nettet da, der man kan skrive inn alt man spiser, og så teller den energien i maten, sånn at man faktisk ser hvor mye (lite) man har spist. Så må man bare passe på å planlegge måltidene basert på hvor mer man bør spise den dagen. Nettopp funnet denne internettsiden da, så litt usikker på hvordan dette går, men jeg tenkte å prøve da. Bare til å google kostplanlegger. Tror også den dårlige appetitten skyldes stress. Men jeg går til lege hvis jeg ikke får til å gå opp/får opp appetitten i løpet av en stund. Jeg søkte på "dårlig matlyst" på internett, og der var det jo rene dommedag på gang. Anonymkode: 4ada5...65c Hvorfor kjøper du ikke ernæringsdrikker på apoteket da? Anonymkode: 99586...a7f
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #7 Skrevet 24. november 2016 Sliter med det samme, men i det siste har jeg slutt med kvalme og kaster opp ernæringsdrikk. Har fått i meg 2 klementiner, to leskedrikker, et glass vann, et glass cola, to pepperkaker og 1/4 rundstyke med fårpølse og smør Anonymkode: b17e4...ba0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå