Gå til innhold

DAB radio - hvorfor fungerer ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor fungerer ikke på kontoret mitt?

FM fungerer ok - bedre når persienner er oppe, når persienner er nede fungerer det lit verre, men fremdeles ok. Vi har de store, utvendige, sentralstyrte persienner og det er ikke jeg som bestemmer når de er oppe eller nede.

Men DAB fungerer ikke i det hele tatt - jeg får beskjed "no signal DAB"

Hvorfor det?

Venninna mi har samme radio hjemme i samme byen, og det fungerer bra hos henne.

Skrevet

Har du prøvd den et annet sted, f.eks. ute?

Anonymkode: f4d03...bce

Skrevet
5 minutter siden, canacas skrev:

Du må ha DAB+. 

Det er mange kanaler som fortsatt sender på dab. Det er faktisk ikke så mange dab+ enda. Nrk jazz sendes for eksempel bare på dab+.

Jeg ville forsikret meg om at radioen virker som den skal. Ta den med og prøv den andre steder i bygget og hjemme. Prøv også med en annen dab radio.

Skrevet
37 minutter siden, evelynn skrev:

Hvorfor fungerer ikke på kontoret mitt?

FM fungerer ok - bedre når persienner er oppe, når persienner er nede fungerer det lit verre, men fremdeles ok. Vi har de store, utvendige, sentralstyrte persienner og det er ikke jeg som bestemmer når de er oppe eller nede.

Men DAB fungerer ikke i det hele tatt - jeg får beskjed "no signal DAB"

Hvorfor det?

Venninna mi har samme radio hjemme i samme byen, og det fungerer bra hos henne.

Det er nettopp dette som er problemet med DAB! Det er elendig dekning over hele fjøla, det spiller ingen rolle om man har DAB+ det er like elendig. NAF har starta en kampanje nå for å bevisstgjøre politikere og andre myndigheter om hvor dårlig det egentlig er. At veninna di har dekning hjemme, er bare tilfeldig. Sliter selv med signaler visse steder jeg oppholder meg

Skrevet

Takk for alle svar. Kan prøve ute, men vil heller høre på den inne :) Og nettradio kan jeg ikke bruke for jeg buker telefon på laptopen min og det fungerer dårlig sammen :)

Skrevet

Du må prøve radioen ute for å forsikre deg om at han ikkje er defekt. Elles er DAB slik – anten er lyden bra, dvs. halvbra. eller så er han borte. Ein mellomting finst, men er sjelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...