Gå til innhold

Norges beste brannmann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem røk ut i går? :) 

Anonymkode: 93cee...4ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannsjåvinistisk serie siden det er umulig for en kvinne å vinne en fysisk konkurranse mot menn.

Anonymkode: 12bd5...02f

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mannsjåvinistisk serie siden det er umulig for en kvinne å vinne en fysisk konkurranse mot menn.

enig. 

Anonymkode: c769e...71c

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utslagskonkurransen går kun på smidighet, fart og konsentrasjon! Så i teorien kunne du sitte igjen med to damer til sist! 

Jeg har ikke sett gårsdagens ennå, men hun som røk ut forrige uke gjorde det jo fordi hun selv kasta hånkledet! Hun ville hjem til ungene! 

Men du, om denne konkurransen er mannsjåvenistisk, så lurer jeg på om du mener vi bør ha kvinnelige brannkonstabler?Øvelsene de er igjennom er litt ekstreme, men de er jævla representative for det brannkonstabler skal kunne håndtere på jobb!
Mener du at kvinner ikke er i stand til å bidra på likefot i det yrket? 

Som regel vil et lag sammensatt av ulike mennesketyper løse de ulike oppgavene bedre enn et lag sammensatt av folk med lik bakgrunn. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom kvinner ikke klarer seg i slike Tv-programmer som dette, hvordan mener du at de isåfall skal kunne gjøre en jobb i slike yrker?

Anonymkode: b0d84...186

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom kvinner ikke klarer seg i slike Tv-programmer som dette, hvordan mener du at de isåfall skal kunne gjøre en jobb i slike yrker?

Anonymkode: b0d84...186

Du får spørre en av landets kvinnelige brannkonstabler da vet du.

Hvilken kompetanse har du selv siden du er så brei i brødluka?

Anonymkode: 15f33...58c

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet om to kvinner som ikke ble med i programmet som fikk forespørsel om å bli med. Begge de takket nei. Det er ikke sikkert produksjonen fikk med seg flere kvinner enn de to kvinnene som er i programmet for alt vi vet. Det er jo ingen hemmelighet at det finnes flere brannkonstabler som er menn enn kvinner. 

Anonymkode: 47b8a...cbc

Skrevet

Veldig mange av jentene som jobber som brannkonstabler driver med toppidrett eller jobber som PT'er eller noe sånt. 
De er skikkelig spreke! 
Inntakskravene som bl.a. Oslo bruker er ikke enkle for kvinner. Foreslår at dere ser på denne videoen her: http://www.aftenposten.no/osloby/Den-fysiske-testen-fa-kvinner-klarer-95714b.html

Nicklas som er i videoen sa i ettertid at hun hadde vært en av de sprekeste kandidatene han hadde testet, men hun hadde rett og slett for korte bein for å klare mølle-testen uten å ha trenet spesielt for den. 

På den andre siden, så konkurrerer jentene i tv-serien  ikke akkurat mot lettvektere. 
Lasse har konkurrert internasjonalt i "brannmannsidrett" i over 10 år, og tatt gull mer enn en gang. Han er i tillegg utrolig god til å finne den kjappeste måten å få tingene gjort på. Det er vel en av grunnene til at han har vunnet såpass mye. 
Han "Iron-man" karen (fra Larvik?) er en av de seigeste du finner. 

Jeg er imponert over hvor godt bergenseren som nærmer seg 60 greier seg i konkurransen mot en del av ungguttene. 

Har fortsatt ikke sett denne ukas episode, så jeg tar forbehold. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...