Kartoffel Skrevet 23. november 2016 #1 Del Skrevet 23. november 2016 Jeg skal kjøpe juletrepynt og pynte tre i leiligheten for første gang. Jeg lurer på om noen har noen tips i forhold til dette. Er det finest å finne feks to farger og holde seg til? Andre ting jeg bør tenke på? Og hvor får jeg egentlig tak fin pynt? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #2 Del Skrevet 23. november 2016 37 minutter siden, Kartoffel skrev: Jeg skal kjøpe juletrepynt og pynte tre i leiligheten for første gang. Jeg lurer på om noen har noen tips i forhold til dette. Er det finest å finne feks to farger og holde seg til? Andre ting jeg bør tenke på? Og hvor får jeg egentlig tak fin pynt? :-) Jeg hadde tatt utgangspunkt i hva jeg likte og bygd på derfra. Både frgemessig og figurmessig. Det finnes masse julepynt i alle priskategorier, hva som er fint er opp til øyet som ser. Mine første juletre før jeg fikk barn pyntet jeg med røde sløyfer og pepperkakehjerter. Etterhvert har det utviklet seg med pynt barna har laget, det er en historie til hver ting som fortelles hvert år. Ispedd kuler jeg har kjøpt fordi jeg syntes de var fine. Anonymkode: ea84b...0cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skelly Skrevet 23. november 2016 #3 Del Skrevet 23. november 2016 Har du dyr eller små barn? Prøv å unngå knuselig pynt i, siden du kjøper inn nytt. Det er mange glassfigurer som er fine og skulle du få i gave, kan de lønne seg å henge det lavt, slik at den ikke har så langt å falle. Tråløse lys er også helt geniale om du har dyr. Kan kanskje anbefale det uansett Jeg ville pyntet med alle mulige farger og figurer, men det er det jeg er vant med fra min barndom. Hva liker du selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #4 Del Skrevet 23. november 2016 Det er ufattelig mye julepynt som går med til å pynte et juletre! Vi pynter treet vårt i hvitt, sølv og rødt, og startet med å kjøpe store pakker med rimelige sølvkuler. Hvert år har jeg ønsket meg, og fått, et par finere julepynt à la Georg Jensen/Rosendal osv i julegave. Supert å både få, og supert å gi i venninnegave. Mine barn er nå nesten voksne, og jeg pynter ikke juletreet med deres hjemmelagde pynt lengre, disse har heller blitt samlet i et hjørne på stua. Foresten ungene selv som lurte på om det ikke var på tide å droppe dorullnissene Anonymkode: 84620...429 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kartoffel Skrevet 23. november 2016 Forfatter #5 Del Skrevet 23. november 2016 Tusen takk for gode tips! Trådløse lys var jo kjempelurt! Noen som vet hvor man får kjøpt dette? Jeg er ikke så fan av de lange glitterremsene man gjerne surrer rundt treet.. Men hva annet kan jeg bruke tro? Vil jo gjerne fylle treet med MASSE pynt! Er veldig glad i gull og hvitt, og tror jeg kommer til å holde meg mest til de fargene :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 23. november 2016 #6 Del Skrevet 23. november 2016 Triste juletrær etter min mening er de som har litt for mye designpreg over seg. De kunne like gjerne ha stått på et kjøpesenter. Alltid best med et litt personlig preg. Egne julekurver hører med. Det får man ikke kjøpt, men er lett å lage. Eks: http://nrksuper.no/super/blog/laer-deg-a-flette-julekurver/ https://www.aktivioslo.no/artikkel/julekurver/ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #7 Del Skrevet 23. november 2016 Jeg har kjøpt noen pakker med kuler som jeg synes er fine. Perlelenker liker jeg bedre enn glitterremser. Men favorittpynten er de kulene jeg 'reddet' når mamma har kastet ut gammel pynt, samt de jeg fikk ta når vi fordelte etter farmor og farfar. Satser på å få et par kuler nå som mormor er kommet på hjem og ikke får satt opp tre også. Sliten, glitterløs, til dels hakkete, men nostalgisk og stemningsskapende - for meg. Nille, plantasjen, krimskramsbutikker og interiørbutikker har juletrepynt. Let etter den som gir deg 'julefølelse', ikke den som er 'riktig'. Det finnes nemlig ingen fasit på hvordan et pent tre skal se ut 😉 Anonymkode: cfbe5...4d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 24. november 2016 #8 Del Skrevet 24. november 2016 (endret) Når man skal pynte sitt første juletre og ikke har noe arvet synes jeg at Pintrest er et fint sted og starte for inspirasjon. Finn ut hvilken stil du liker, moderne, klassisk norsk, amerikansk, victoriansk el. men ikke vær redd for å mikse litt ulike stiler. Lyslenke med små lys bør du ha, de store klumpete lysene er HELT ut og glitterremser og flagg er også ganske så gammeldags om vil holde det mer moderne. Endret 24. november 2016 av Antoinette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kartoffel Skrevet 24. november 2016 Forfatter #9 Del Skrevet 24. november 2016 1 time siden, Antoinette skrev: Når man skal pynte sitt første juletre og ikke har noe arvet synes jeg at Pintrest er et fint sted og starte for inspirasjon. Finn ut hvilken stil du liker, moderne, klassisk norsk, amerikansk, victoriansk el. men ikke vær redd for å mikse litt ulike stiler. Lyslenke med små lys bør du ha, de store klumpete lysene er HELT ut og glitterremser og flagg er også ganske så gammeldags om vil holde det mer moderne. Det var lurt! Tusen takk for veldig gode tips! :-) Jeg har arvet noen få kuler fra bestemor som jeg gjerne vil ha med uansett stil, men jeg skal søke opp de ulike stilene du nevnte og se hva jeg liker. Det er dumt med for moderne også, vil jo helst slippe å kjøpe nytt annenhvert år. Flagg og glitterremser er uaktuelt, men har du noen ide om hva jeg kan ha istedet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 24. november 2016 #10 Del Skrevet 24. november 2016 I stedet for glitterremser bruker jeg brede silkebånd. Har et med ruter og et med snømønster som jeg vikler rundt treet fra hver sin side slik at båndene krysser hverandre. Fikk tipset fra Mikkes Jul som NRK sender hvert år :-) utrlig hva man plukker opp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kartoffel Skrevet 24. november 2016 Forfatter #11 Del Skrevet 24. november 2016 1 time siden, Antoinette skrev: I stedet for glitterremser bruker jeg brede silkebånd. Har et med ruter og et med snømønster som jeg vikler rundt treet fra hver sin side slik at båndene krysser hverandre. Fikk tipset fra Mikkes Jul som NRK sender hvert år :-) utrlig hva man plukker opp. Det hørtes veldig fint ut! Det skal jeg jammen meg prøve å få tak i :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 24. november 2016 #12 Del Skrevet 24. november 2016 (endret) 19 timer siden, Kartoffel skrev: Tusen takk for gode tips! Trådløse lys var jo kjempelurt! Noen som vet hvor man får kjøpt dette? Jeg er ikke så fan av de lange glitterremsene man gjerne surrer rundt treet.. Men hva annet kan jeg bruke tro? Vil jo gjerne fylle treet med MASSE pynt! Er veldig glad i gull og hvitt, og tror jeg kommer til å holde meg mest til de fargene :-) Jeg kjøpte mine på Rusta. Har to pakker på 10 hver. Passe til et normal stort tre. Det er gull juletrepynt fra Georg Jensen og Holmegaard å få kjøpt på Til Bords eller lignende butikker. Det var et godt forslag over her i tråden, å kjøpe enkle kuler og fylle på med mer eksklusive ting år for år. Nille hadde mye fin billig pynt i fjor, men tror det var bare sølv. Slike små leketøysfigurer som gyngehester. Søstrene Grene! FIN pynt. Endret 24. november 2016 av ops2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2016 #13 Del Skrevet 24. november 2016 Hos meg er det more is more! Masse lys, masssse glitter (som henger vertikalt), norske flagg og en drøss med kuler og figurer i forskjellige farger og størrelser, både nye og gamle. Treet er forøvrig vanlig gran 👌 Anonymkode: c8c0e...c9d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 24. november 2016 #14 Del Skrevet 24. november 2016 Jeg knyter maaaange store røde sløyfer på greinene. Har kjøpt haugevis av røde kuler i litt forskjellige varianter (slike man får i boks), og har hvert år kjøpt én ny kule i 200-kronersklassen, rød naturligvis - med litte grann gull på. Har ikke flagg eller sølvfarget glitter på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå