Blomkvist Skrevet 22. november 2016 #1 Skrevet 22. november 2016 Hei, Er nå gravid igjen etter en MA og en SA (første svangerskap). Legene anbefalte meg etter min MA at neste gang jeg ble gavid burde jeg ta en veldig tidlig ultralyd for å se til at alt står bra til, så ikke det samme skjer igjen. MA en ble oppdaget i uke 15 og de mente det hadde vært dødt lenge. Skulle altså få lege til å henvise meg til ultralyd på sykehus så jeg slipper å betale store summer hos privat. Så hvor tidlig bør jeg ta en ultralyd? Er nå 5 uker på veg og livredd for å miste igjen. Hvor tidlig kan en se liv på feks innvendig ultralyd? :-)
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #2 Skrevet 22. november 2016 Hjerte begynner vanligvis å slå mellom 5-6 uker. Men lurt å vente til 7 med UL, fordi det er vanskelig å finne tidligere og du kan få unødig bekymring. Anonymkode: ff0d1...d6b
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #3 Skrevet 22. november 2016 Jeg tok ultralyd både i uke 7 (fordi jeg var tilknyttet en fertilitetsklinikk, men ble gravid på naturmetoden). Da kunne vi se hjertebank. Ny ultralyd i uke 13, for å sjekke neseben etc (for evt syndromfeil), og så den offentlige rundt uk 18-19. Spanderte også på oss en 3D ultralyd, siden dette eneste barn, det var i uke 28-29 tror jeg. Jeg har en tendens til å bekymre meg, og opplevde alle sjekkene som nyttige da jeg fikk vita at alt så ok ut. Og følte jeg ble mer kjent med babyen, det ble mer virkelig når vi så den lille Anonymkode: d2306...03f
Blomkvist Skrevet 22. november 2016 Forfatter #4 Skrevet 22. november 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hjerte begynner vanligvis å slå mellom 5-6 uker. Men lurt å vente til 7 med UL, fordi det er vanskelig å finne tidligere og du kan få unødig bekymring. Anonymkode: ff0d1...d6b Takk for svar :-)
Blomkvist Skrevet 22. november 2016 Forfatter #5 Skrevet 22. november 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok ultralyd både i uke 7 (fordi jeg var tilknyttet en fertilitetsklinikk, men ble gravid på naturmetoden). Da kunne vi se hjertebank. Ny ultralyd i uke 13, for å sjekke neseben etc (for evt syndromfeil), og så den offentlige rundt uk 18-19. Spanderte også på oss en 3D ultralyd, siden dette eneste barn, det var i uke 28-29 tror jeg. Jeg har en tendens til å bekymre meg, og opplevde alle sjekkene som nyttige da jeg fikk vita at alt så ok ut. Og følte jeg ble mer kjent med babyen, det ble mer virkelig når vi så den lille Anonymkode: d2306...03f Takk for utfyllende og godt svar :-))
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #6 Skrevet 23. november 2016 Anbefaler uke 7 og 13-14. så er det jo offentlig i uke 17-19 Anonymkode: 77366...bd2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #7 Skrevet 23. november 2016 Nemmen gratulerer så mye, så Letrozol funket på første forsøk eller hadde dere inseminering i tillegg denne gangen?👏🏻😀 Jeg har tatt Letrozol frem til dag 9 og skal ha inseminering forhåpentligvis før søndag denne uka! Anonymkode: 314bc...662
Blomkvist Skrevet 23. november 2016 Forfatter #8 Skrevet 23. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nemmen gratulerer så mye, så Letrozol funket på første forsøk eller hadde dere inseminering i tillegg denne gangen?👏🏻😀 Jeg har tatt Letrozol frem til dag 9 og skal ha inseminering forhåpentligvis før søndag denne uka! Anonymkode: 314bc...662 Tusen tusen takk!! Det funka på første forsøk 😀 Helt i hundre her!! Masse lykke til til deg også. Krysser fingrene for oss 😘
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #9 Skrevet 23. november 2016 Jeg var på ul i uke 6+1 og hun fant både foster og hjertelyd enkelt og greit. Måtte ta innvendig ul, selvsagt. Det er jo ikke så mye og se, men Gud så lettet vi ble av å høre hjertelyden.! Anonymkode: 16109...eb7
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #10 Skrevet 23. november 2016 2 timer siden, Blomkvist skrev: Tusen tusen takk!! Det funka på første forsøk 😀 Helt i hundre her!! Masse lykke til til deg også. Krysser fingrene for oss 😘 Det er jo bare helt fantastisk😀 Men var det insemenering eller klarte dere det på egenhånd? Jeg håper virkelig at vi snart kommer etter dere😁❤️ Anonymkode: 314bc...662
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #11 Skrevet 23. november 2016 23 timer siden, Blomkvist skrev: Hei, Er nå gravid igjen etter en MA og en SA (første svangerskap). Legene anbefalte meg etter min MA at neste gang jeg ble gavid burde jeg ta en veldig tidlig ultralyd for å se til at alt står bra til, så ikke det samme skjer igjen. MA en ble oppdaget i uke 15 og de mente det hadde vært dødt lenge. Skulle altså få lege til å henvise meg til ultralyd på sykehus så jeg slipper å betale store summer hos privat. Så hvor tidlig bør jeg ta en ultralyd? Er nå 5 uker på veg og livredd for å miste igjen. Hvor tidlig kan en se liv på feks innvendig ultralyd? :-) Uansett hva og hvem som svarer deg på kg, så er dette noe du omgående får en time hos fastlegen din eller sykehuset du fikk denne tilbakemeldingen fra. Dette er medisinske vurderinger. Anonymkode: 16646...5dc
Blomkvist Skrevet 24. november 2016 Forfatter #12 Skrevet 24. november 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Uansett hva og hvem som svarer deg på kg, så er dette noe du omgående får en time hos fastlegen din eller sykehuset du fikk denne tilbakemeldingen fra. Dette er medisinske vurderinger. Anonymkode: 16646...5dc Stemmer det, skal til lege i morgen og få henvisning :-) TS
Blomkvist Skrevet 24. november 2016 Forfatter #13 Skrevet 24. november 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo bare helt fantastisk😀 Men var det insemenering eller klarte dere det på egenhånd? Jeg håper virkelig at vi snart kommer etter dere😁❤️ Anonymkode: 314bc...662 Det var på egenhånd 😀🙌🏼 Det håper virkelig jeg også, krysser fingrene for dere ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå